Traži

Veliko priznanje za hrvatske umjetnike stiže iz njujorške MoMA-e

Veliko priznanje za hrvatske umjetnike stiže iz njujorške MoMA-e

Dvije velike izložbe


Fotografija: moma.org,
HDD i privatni album Mirka Ilića

Nakon što je MoMA u svoju kolekciju uvrstila radove grafičkog dizajnera Mirka Ilića, ovih su dana odabrani radovi hrvatskih umjetnika za veliku izložbu "Transmissions – Art in Eastern Europe and Latin America, 1960-1980"

Ova izložba predstavit će svijetu kako su dvije različite strane svijeta, Latinska Amerika i Istočna Europa djelovale tijekom burnih dvadeset godina prošlog stoljeća kada su se paralelno odvijale velike političke i društvene promjene. Obje te scene već su neko vrijeme u fokusu zanimanja velikih svjetskih muzejskih i izložbenih institucija, ali MoMA-in projekt i u svom opsegu i u autoritetu i značaju predstavlja svojevrsni vrhunac. Kustoski tim MoMA-e na čelu sa Stuartom Comerom, Roxanom Marcocci i Christianom Rattemeyerom zanimale su prije svega mreže komunikacije i suradnje stvorene među umjetnicima na svakom od tih teritorija, često stvorene onkraj institucija i stvarnog tržišta; kao i različiti načini na koje su umjetnici tog vremena odgovorili na estetske i društvene implikacije masovnih medija, tehnoloških inovacija i političkih napetosti. Zanimljivo, sama izložba u svojoj promociji uvelike upravo koristi radove grupe Gorgona i Sanje Iveković, osim niza drugih važnih autora s područja Hrvatske i Jugoslavije, poput Tomislava Gotovca, Brace Dimitrijevića, Marine Abramović, Julija Knifera, Marijana Jevšovara, Ivana Kožarića, Josipa Vanište, Gorana Trbuljaka, Mladena Stilinovića i grupe OHO, uključuje i radove dvojice dizajnera (i umjetnika): Ivana Picelja i Borisa Bućana, navodi Hrvatsko dizajnersko društvo.

Također, još jedna dobra vijest vezana je uz radove Mirka Ilića. Izložba Making Music Modern: Design for Ear and Eye otvorena još u studenom 2014. upravo je pridružila svom opsežnom postavu i četiri rada Mirka Ilića. Riječ je o omotnicama single ploča grupa Prljavo Kazalište i njihovog poznatog albuma Crno-bijeli svijet iz 1980. i Moj otac je bio u ratu iz 1979.  te Azra sa svojim kultnim albumom A šta da radim iz 1979.  U zbrici se nalazi i strip Debil Blues koji je izlazio 1977. u Poletu. Ovaj je strip podnaslovljen kao "Prvi strip na svijetu koji se može svirati i pjevati", a Ilić ga je nacrtao prema tekstu Davora Slamniga, istog onog koji se kasnije pridružio grupi Buldožer.

Ilićevi radovi našli su se na istom zidu na kojem su predstavljeni i plakati i ploče Sex Pistolsa, Ramonesa, Talking Headsa, Kraftwerka, uključujući i slavni plakat Bob Dylan Miltona Glasera, inače Ilićevog bliskog prijatelja. Izložba ostaje otvorena do 17. siječnja 2016.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor