Traži

10 činjenica o meditaciji za početnike

10 činjenica o meditaciji za početnike

Evo što sve trebate znati ako vas zanima ovo područje

Urednik: E.G.


Fotografija: Unsplash

O meditaciji se puno priča; ona se već desetljećima provlači kroz pop kulturu, pa i svakodnevne razgovore. Ipak, to što se o nečemu često priča ne znači da se ta tema doista i razumije. Što je zapravo meditacija? Postoji li neka ispravna tehnika koju svi trebamo slijediti? U nastavku vam donosimo odgovore na ova i mnoga druga pitanja koja bi vam trebala pomoći da osvijestite svoje misli i pronađete način meditacije koji vam najviše odgovara!

Što je meditacija?

I sam ulazak u meditaciju može biti težak, ali je još teže opisati meditaciju riječima. Jedna od njenih poznatih definicija glasi: "Meditacija je ono kad postane svjesni svojih misli, svojih osjećaja i onog što radite." Pojam "svjesnosti" je ključan u meditaciji, i to zato što jednom kad ga doista spoznate, meditaciju možete prakticirati uvijek i svugdje, bez ikakvih posebnih uvjeta.

Ako vam se to dogodi, jednostavno se fokusirajte na to da promatrate svoje misli. Ponavljamo, meditacija je ono kad postane svjesni svojih misli, svojih osjećaja i onog što radite. Naučite voljeti sebe takvima kakvi jeste, bez uvjetovanja. Ljepota meditacije je upravo u suočavanju sa stvarnošću u različitim stanjima i pronalaženju "uzemljenja" u tome što se jedinstveni i autentični.

Čemu nas uči i kome je namijenjena?

Meditacija nas uči da budemo prisutni u trenutku i da nam misle ne bježe stalno u prošlost ili budućnost. Kad se počnete baviti meditacijom, to se često događa, ali to onda treba i osvijestiti.

Sama po sebi, meditacija nema nikakvih kontraindikacija i postoji cijeli niz tehnika kroz koje se može prakticirati. Posljedično, može se prilagoditi svima, a toplo se preporučuje upravo skepticima!

Kako početi s meditacijom?

Kao što smo već rekli, meditacijom se može baviti svatko i svatko može pronaći tehniku koja mu najviše odgovara. Preporučuje se da se počne postepeno, s kratkim intervalima. Isto tako, ne treba biti strog prema sebi i očekivati da će vam se već prvi put sve posložiti baš onako kako treba, a ovo je posebno važno naglasiti onima koji se kroz meditaciju žele oporaviti od raznih traumatičnih iskustava, poput problema s paničnim napadajima ili nekog konkretnog događaja.

Koji bi bili konkretni početni koraci?

Glavna stvar je svakako osvještavanje onog što radite. Svi mi na nekoj razini već znamo kako početi- tu intuiciju je onda dobro poslušati. Primjerice, postanete li svjesni sebe dok slušate glazbu, vi ste već u procesu meditacije. Predlažemo da krenete s kratim vježbama disanja (sporo disanje u trajanju od otprilike 3 minute). Također, pokazalo se da unaprijed snimljene meditacije stvarno pomažu početnicima, pa vam u tom smislu savjetujemo i da pružite priliku aplikacijama kao što su Headspace, Insight Time i Waking Up.

Trebate li pronaći svog učitelja i gdje uopće krenuti?

Nekima takvo vodstvo neće biti potrebno i sasvim će se dobro snalaziti i samo uz pomoć internet savjeta. Ipak, za slučaj da želite imati konkretnu osobu s kojom možete razgovarati, mogli biste se uputiti u obližnji joga studio i zatražiti kakvu sugestiju. Važno je da pronađete osobu uz koju su se osjećate dobro i kojoj ćete lako postavljati sva pitanja koja vas zanimaju, ali i komunicirati svoje osjećaje. Bonus savjet: pronađite nekog tko ima smisla za humor, cijeli proces će odmah biti ljepši!

Što se točno osjeti tijekom meditacije?

Meditacija je vrlo osobno iskustvo. Mogu vam se tako, primjerice, javiti strahovi i sumnje, ali u njima nema ništa stvarno i nemojte im pridavati prevelik značaj. Na samom početku svog puta ćete se vrlo vjerojatno fokusirati na svoje tijelo. Nepoznate senzacije koje ćete osjetiti često izazivaju određenu dozu iznenađenja, i to je odlična prilika da istražite svoj um. Promatrajte kako se osjećate umjesto da to analizirate! Pokušajte svoje osjećaje zamisliti poput vala koji nadolazi i povlači se.

Koliko često treba meditirati?

Već 5 minuta dnevno može biti sasvim dovoljno, bitno je samo da održite kontinuitet. Ako se um opire i stalno odgađa meditaciju za kasnije, morate zastati i zapitati se što je to od čega bježite. Za početak je nekad dovoljna tek minuta meditacije, a nekad čak i 10 sekundi. Ponavljamo, budite redoviti i budite strpljivi, rezultat neće izostati.

Koje vrste meditacije postoje?

Tipova meditacije, baš kao i joge, svakim danom ima sve više. Esencija je, ipak, svima zajednička, pa se cijela priča tako ipak svodi na mantru, odnosno ponavljanja određenih zvukova, riječi ili vizualizacija slika, koje nam pomažu da uronimo u ono što se događa ovdje i sad.

Kako stvoriti odgovarajući ambijent?

Udobna soba bez jako svjetla, s mekim jastukom ili prostirkom te svijećama i mirisnim štapićima je idealna. Ipak, meditirati možete i bez svega toga. Važno je da ste na mjestu na kojem se možete opustiti i da pronađete vlastiti način i pozu za meditaciju. Nigdje ne piše da morate sat vremena sjediti prekriženih nogu i držati dlanove na koljenima. Prepustite se i uživajte, i to baš onako kako vama odgovara!

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više