Traži

Bili smo na Salone del Mobile: ovo je pet izložbi i instalacija koje su nas se najviše dojmile

Bili smo na Salone del Mobile: ovo je pet izložbi i instalacija koje su nas se najviše dojmile

Prošlog tjedna je Milano živio dizajn

Urednik: BURO.


Fotografija: Željka Zrnić,
Andrea Milovac,
Instagram,
Pinterest,
PR

Prošlog je tjedna, 58. godinu zaredom, održano jedno od najvećih i najposjećenijih događanja u dizajnu i pratećim industrijama, Milan Design Week, odnosno Salone del Mobile. Platforma za predstavljanje etabliranih dizajnera, kao i onih u usponu, proizvođača namještaja i materijala za opremanje interijera, ove godine je privukla preko 1300 izlagača, izložbi i projekata. Iako inicijalno zamišljen kao sajam namještaja, Milan Design Week prerastao je u cjelotjednu svetkovinu dizajna na svakom koraku šarmantnog talijanskog grada te aktivirao dućane, galerije, prazne hale, stare tvornice, muzeje te skrivena dvorišta i trgove. Upravo zato, među stotinama izloženih komada namještaja, teško je napraviti konciznu i pravednu selekciju, stoga u ovoj kolumni donosimo pregled najupečatljivijih samostalnih izložbi i instalacija koje nalaze inspiraciju u prirodi, mističnom, budućnosti i zamišljenim svjetovima.

Advantage Austria - "Pleasure & Treasure"

Izložba "Pleasure & Treasure" predstavila je selekciju namještaja koja objedinjuje 40-ak austrijskih dizajnera i proizvođača te predstavlja najbolje od austrijskog dizajna. Izložba je smještena u impresivnoj dvorani Sala Reale - Stazione Centrale, poznata i kao Kraljevski paviljon, odnosno u dvorani koja je služila kao čekaonica obitelji Savoy u Kraljevini Italiji. Kada je kraljevska obitelj, zbog poslovnih ili privatnih razloga, prolazila kroz Milano, u ovoj su dvorani odsjedali dok čekaju svoj konvoj. Unutrašnjost čekaonice potpuno je očuvana uključujući lustere, mramorne reljefe, podove i sve druge dekoracije, izuzev uklonjenih tadašnjih fašističkih "ornamenata". Advantage Austria, organizacija zadužena za promidžbu austrijske ekonomije u inozemstvu, ionako impresivnu čekaonicu, ispunila je komadićima pjenastog stiropora, omeđenih ružičastim polukružnim panelima. Autori pjenaste instalacije "Designpool" su arhitekti Michael Vasku i Andreas Klug. Instalacija se nametnula kao jedan od najatraktivnijih i, za one barem duhom mlađe, najzabavnijih momenata festivala. Ipak, ionako dominantna čekaonica i Instagram-friendly postav, uzimali su svu pažnju izloženom namještaju koji je pao u drugi plan. Drugi dio izložbe posuđe i pribor za jelo, nešto su bolje prošli, uronjeni u bazen pralina u zlatnim folijama.

Les Arcanistes (The Future is Un/Written) - Studio Pepe

Talijanski duo, konzultantice za dizajn Studija Pepe, prošle su godine obilježile Milan Design Weeksa svojim popularnim i tajnovitim projektom "Club Unseen", koji je u međuvremenu odnio i nagradu Frame Design Award u kategoriji "bar godine". Ovogodišnji projekt, instalacija "Les Arcanistes" simbolično smještena u bivšoj tvornici zlata s početka 20. stoljeća, na zanimljiv se način igra s pojmovima materije, alkemije, simbola i budućnosti. Elementi tarot karata za čitanje budućnosti spajani su s arhetipskim oblicima i prezentirani kroz taktilne materijale i sanjive atmosfere pojedinih prostorija. Budućnost možda je nepoznata, ali sudeći prema redu za čekanje na ovu ezoteričnu instalaciju, karte Studiju Pepe predviđaju još koju nagradu.

Tarkett & Note Design

StudioTarkett, francusko-švedski proizvođač podnih obloga - vinila i laminata, ponovno se udružio sa švedskim Note Design Studijem. Na ovogodišnjem Stockholm Design Weeku za istog suproizvođača osmislili instalaciju umjetnih brda snijega, kojima su pokušali predočiti širi potencijal gipkih vinilnih podnih obloga. Slično tome, prošlog su tjedna predstavili mogućnosti IQ Surfacematerijala - površina koje se mogu kontinuirano reciklirati te prekrivati uglate i zaobljene površine. Note Design Studio prikazao ih je kroz šumu geometrijskih totema s balansirajućim geometrijskim tijelima na vrhu. Instalacija istražuje i prikazuje modalitete i mogućnosti, a minimalne skulpture koje je čine, smještene su u nimalo minimalnoj zgradi nekadašenjeg instituta za istraživanja iz kasnog 19. stoljeća. Glatke površine prigušenih tonova, suprotstavljene bogatim zidnim štukaturama i cvjetnim kovanim ornamentima, stvaraju atmosferu suvremene Alise u zemlji čudesa.

Tides by Kwangho Lee & Wang & Söderström

Instalacija Tides, odnosno plima i oseka, je negdje između iracionalnog, svemira i bijega od utilitarne realnosti. Instalacija nalazi inspiraciju u slojevima vremena, kretanjima i privremenosti. Dio svemira čine međusobne veze, gravitacijski ples Sunca, Mjeseca i Zemlje koji za posljedicu ima plimu i oseku na Zemlji. Za vrijeme oseke, voda se povlači i otkriva tajanstvene krajolike, skrivene pod vodom, ostavljajući za sobom lokve u kamenom reljefu. Za Kwangho Leeja, Wanga i Söderströma, to je trenutak u kojem vrijeme, boja i svjetlo postaju fluidni kao ocean. Izložba je platforma za 100 stolica dizajnera Kwangho Leeja, iz njegove kolekcije "The Moment of Eclipse". Svaka eklipsa oblikuje jednu od stolica, koja se sistemom puzzli, nastavlja na onu iduću i time tvori kontinuirani element. Wang i Söderström oblikovali su imaginarni krajolik, koji posjetitelje poziva na šetnju za vrijeme oseke, kroz promjenu svjetla i boje, reflektirajući pritom odraz šetača u umjetnim lokvama. Instalacija je oda Mjesecu i moćnoj sili koju ima nad prirodom.

AGC - Emergence of the Form

Europski proizvođač stakla i drugih materijala, među ostalim i keramike, AGC kroz izložbu "Emergence of the Form" na poetičan način, predstavio je svoje proizvodne procese i mogućnosti manipulacije materijalima, kako i priroda u stvarnosti manipulira površinama i oblicima. Zaobljenim kalupima za staklo i tehnologijom 3D printanja keramičkim pločica, pokušali su prikazati složeni fenomen prirode. Vizura prirode u stvarnosti nikad ne može biti statična, u stalnoj je promjeni uslijed kretanja i promjene svjetla. Koristeći sofisticirane materijale i naprednu tehnologiju, AGC je jedan takav trenutak prirode oteo iz neprestanog kretanja.

više