Traži

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox

Iza njega je uspješna godina

Tekst: Dina Dončević


Fotografija: Denis Butorac

Prije godinu dana u ovo vrijeme bila sam u potrazi za bračnim krevetom za novouređenu kuću na moru. Iskreno, u tom lijepom novom interijeru nikako nisam mogla vidjeti IKEA-in krevet, a i ponuda mi se u tom trenutku zaista nije svidjela. A kad sam počela gledati ponudu dizajnerskih komada shvatila sam da si to ne mogu priuštiti, imajući u vidu da se mora opremiti i ostatak interijera. I sasvim sam slučajno, skrolajući Instagramom (naravno), naletjela na profil naziva Outofbox koji je u tom trenutku imao svega par postova i kratak opis u kojem se dalo iščitati da se radi o novom showroomu u Zagrebu. Komadi koje sam mogla vidjeti na društvenim mrežama odisali su skandi lookom koji volim, bili su jednostavni, a opet posebni i držala sam fige da na njima neće visiti etiketa s još jednom basnoslovnom cijenom. I ne samo da nije, već me, čim sam ušla u prostor u Cankarevoj u kojem me s osmijehom na licu dočekao vlasnik Feđa Džankić, zapljusnuo miris drva i osjećaj da se nalazim na pravom mjestu.

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 1)

Oduševila me kvaliteta, ručna izrada i izgled komada koji su, još uz to, i izrađeni u Hrvatskoj, a u njihovoj proizvodnji korišteni su ekološki prihvatljiva ulja i boje. Kad sam shvatila da ne moram napraviti nikakav kompromis, već za meni prihvatljivu cijenu mogu dati poticaj mladom brendu i hrvatskoj proizvodnji te dobiti kvalitetan proizvod od punog drva koji izgleda kao iz žurnala, mojoj sreći nije bilo kraja što me dovelo do toga da sam s Feđom ostala razgovarati još dugo, osjećajući se u showroom Outofbox kao doma. A sada sam ga napokon uspjela "privesti" i na intervju u kojem mi je otkrio sve o poslovanju u proteklih godinu dana, planovima i trendovima koji vladaju među njegovim kupcima.

Koja je filozofija iza brenda Outofbox?

Želimo da Outofbox prije svega postane lifestyle brend i destinacija koja svojim proizvodima donosi radost u svakodnevni život naših kupaca.  Pri tome naglasak osim na klasične komade namještaja stavljamo i na ponudu dodataka za uređenje doma, čime doticaj kupca s našim brendom, prije svega u cjenovnom smislu, započinje na razini koja je dostupna svima onima koji vole dobar dizajn jer smatramo da dobar dizajn pripada svima. Ono što nas razlikuje od sličnih koncepata jeste prije svega inzistiranje na prirodnim materijalima, proizvodima koji imaju - osim industrijske komponente - naglašenu i komponentu ručnog rada, proizvodima koji nemaju sezonski karakter već trajniju vrijednost kako u oblikovnom smislu, tako i u kvaliteti materijala od kojih se izrađuju.

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 2)

Kako ste se odlučili na otvaranje salona namještaja u Zagrebu, je li nešto o čemu ste dulje vrijeme razmišljali?

Svakako da da. Naime, s obzirom na svoje dugogodišnje iskustvo u ovoj industriji primijetio sam značajnu polarizaciju na hrvatskom tržištu između velikih trgovačkih lanaca i salona s dizajnerskim namještajem koji su dostupni vrlo uskom krugu kupaca. Outofbox se nastoji pozicionirati negdje između ta dva tržišna segmenta i ponuditi proizvode koji imaju dobar omjer cijene i kvalitete. Dakle, nismo najjeftiniji, ali vjerujemo da proizvodi iz naše ponude daju vrijednost za novac.

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 3)

U showroomu se može pronaći dizajn s vašim potpisom, kao i onaj drugih brendova. O kojim brendovima je riječ i kako ih odabirete?

Prije svega nam je bitno da naši partneri rezoniraju slično kao i mi kada je u pitanja naša vizija uređenja doma odnosno da su cjenovno pozicionirani tako da se uklapaju u našu brend filozofiju. Za sada se kao dobitna formula pokazala ponuda koja se bazira na našim vlastitim proizvodima, kao i komadima brenda Gazzda. Inače, po nama, brend Gazzda je trenutačno jedan od najinovativnijih dizajn brendova u segmentu namještaja od masivnog drva. U prilog tome govore brojne svjetski priznate nagrade za dizajn koje je ta kompanija osvojila. Iz tog razloga iznimno smo ponosni na našu ekskluzivnu suradnju s njima. Dodatno bih naglasio brand Stribbo kao kolekciju za uređenje dječjih soba nastao u suradnji sa studijem Grupa iz Zagreba, a u pregovorima smo s još dva vrhunska brenda koja još uvijek nisu dostupna na hrvatskom tržištu, a u potpunosti se uklapaju u našu filozofiju.

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 4)

Tko je zaslužan za dizajn komada brenda Outofbox? Koji se sve proizvodi nalaze u ponudi?

Inicijalna kolekcija nastala je u suradnji s Design Schneiderom, studijem iz Berlina, kao i Bambu studijem iz Alicantea. Prvima je povjeren razvoj kolekcija od masivnog drveta, kolekcije Graft i Kit kolekcije, dok je linija asesoara Concave i Block povjerena Bambu studiju čije smo radove zapazili kroz njihovu suradnju s danskim Normann Copenhagenom. Tu bih svakako istaknuo i rad Sanje i Nevena Kovačića iz studia REDESIGN koji su zaslužni za vizualni identitet Outofboxa. Što se tiče proizvoda za sada smo jednaki naglasak stavili na klasične kategorije namještaja kao što su stolovi, stolice, kreveti, sistemi odlaganja, kao i na asesoare koje smatramo vrlo bitnim dijelom naše ponude. Osim toga, svi su proizvodi u primjenjivi u segmentu kućanstava, ali i u uređenja hotela, restorana...

Komadi vašeg brenda odlikuju se vrhunskim dizajnom i pristupačnim cijenama. Je li bilo teško pomiriti ta dva segmenta?

To je svakako najteži dio ovog projekta pogotovo jer smo mladi brend koji je tek na početku. Za sada naše cijene jesu rezultat kombinacije pametnog dizajna i povjerenja naših partnera u potencijal ovog projekta.

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 5)

Isto tako, dobar dio vašeg namještaja odiše modernim dizajnom u miksu s onim nadahnutim 60-im i 70-im godinama prošlog stoljeća. Što vas inspirira?

Inspira nas upravo to da kada gledate film iz 70-tih i vidite neki dizajn klasik i odmah ga možete vizualizirati u svom interijeru, nebitno je li vam stan opremljen minimalistički ili u klasičnom stilu. Outofbox želi upravo to - ponuditi bezvremenske proizvode koji će se uklopiti u sve interijere. 

A mogu li se vaši komadi prilagođavati prema željama kupaca?

Naša ponuda se bazira na tipskim proizvodima koji imaju svoje zadane mogućnosti. Ipak, unutar istih, omogućujemo kupcima da biraju između različitih materijala, dimenzija i mislim da smo u tom dijelu fleksibilni.

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 6)

Postoji li neki bestseller koji biste mogli izdvojiti? 

U periodu od godine dana koliko Outofbox postoji više proizvoda se pokazalo odlično prihvaćenim od strane kupaca, a činjenica da imamo niz usmenih predaja na osnovu kojih dolazimo do novih kupaca nam samo pokazuje da je naš koncept uspješan. U ovom trenutku, možda bih izdvojio Graft stol kao naš bestseller.

Primjećujete li neke trendove kod Hrvata, odnosno jeste li primijetili da traže neke specifičnosti kada kupuju namještaj?

Moram naglasiti da sam ostao ugodno iznenađen činjenicom da naši kupci ne robuju trendovima nego imaju jasno izraženu ideju kako žele urediti svoje interijere i traže kvalitetan i inovativan proizvod koji će upotpuniti njihove životne prostore. Većina kupaca ulaskom u salon točno zna što želi, a s naše strane ostaje eventualno pružiti dodatne informacije o proizvodu i njegovim karakteristikama.

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 7)

Kreirate bezvremenske komade namještaja, ali čini mi se kako zaista idete ukorak s nekim stranim igračima poput danskih dizajnera namještaja. U tom smislu moglo bi se reći da pratite trendove. Pa koji su neki noviteti koji nas očekuju ove sezone u svijeta dizajna interijera, a možemo ih pronaći kod vas?

Kako sam već ranije istaknuo ideja nam i je ponuditi bezvremenski namještaj koji nije ovisan o trenutačnim trendovima. Opet kada govorimo o nekom generalnom smjeru u kojem se kreće industrija uređenja interijera onda se definitivno traže odgovori na potrebe modernog življenja. Inzistira se na laganom i prozračnom dizajnu i pastelnim bojama. Isto tako unazad više godina svjedočimo da se nakon perioda umjetnih materijala, drvo vraća kao must have te je temelj prilikom uređenja interijera.

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 8)

Koji su najveći izazovi s kojima ste se susreli u poslovanju?

Svakako inzistiranje na ponudi vlastitih proizvoda od početka poslovanja. Razvoj vlastitih proizvoda je iznimno zahtijevan posao i financijski i vremenski jer nema garancije za uspjeh.

Kakvo je uopće stanje u hrvatskoj industriji namještaja?

Unazad par godina na hrvatskom tržištu se pojavilo nekoliko vrlo uspješnih i kvalitetnih brendova koji su se dokazali i na svjetskoj sceni. Koliko vidim, njihov uspjeh postaje poticajan za sve, pa tako i za nas, te možemo reći da stvari idu u pozitivnom smjeru.

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 9)

Planirate li i vi proboj na svjetsko tržište?

Trenutačno Outofbox priprema svoj prvi izvozni katalog tako da je to svakako sljedeći korak u našem razvoju.

Što još možemo očekivati od Outofboxa u nekom skorijem razdoblju?

Prije svega planiramo razvoj i uvođenje novih proizvoda, kako vlastitih, tako i putem novih brendova koje planiramo uvesti u našu ponudu. Ono što je isto tako u planu je raditi na osvještenju potencijalnih kupaca o tome da vrijedi uložiti neznatno više za proizvod dodane vrijednosti koji će trajati.

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 10)

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 11)

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 12)

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 13)

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 14)

Dobar dizajn pripada svima - tako barem tvrdi Feđa Džankić iz brenda Outofbox (фото 15)

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar