Search

U amsterdamskoj Kući Anne Frank otvoren je minimalistički uređeni lokal, prava suprotnost turobnoj povijesti zgrade

U amsterdamskoj Kući Anne Frank otvoren je minimalistički uređeni lokal, prava suprotnost turobnoj povijesti zgrade

Za uređenje je zaslužan nizozemski studio Namelok

Tekst: D.M.


Image: Namelok

Užurbana gradska sredina kao konstanta i mjesto za refleksiju kao faktor uvjetovan povijesnim događanjima bila su dva glavna pravca kojima je nizozemski arhitektonski studio Namelok pronašao točku sjecišta u idejnom rješenju za cafe amsterdamskog muzeja, Kuće Anne Frank.

Ako ste ikad posjetili muzej turobne povijesti, vjerojatno se naježite svaki put kada se prisjetite preuskog prostora između dva stana u kojem je mlada Židovka napisala svoj tužni životopis, pomiješan sa zahvalnošću što ga posjećujete tek turistički - ako još niste, ne propustite prvu priliku.

U amsterdamskoj Kući Anne Frank otvoren je minimalistički uređeni lokal, prava suprotnost turobnoj povijesti zgrade (фото 1)

Upravo su ove suprotnosti inspirirale i arhitekte Namelokovog studija u realizaciji minimalistički uređenog lokala. Veliki je multifunkcionalni bar središnji dio pravokutnog tlocrta i ujedno ga dijeli na dio za užurbane goste koji su došli popiti espresso s nogu i vratiti se u metropolitansku kolotečinu i mirniju opušteniju polovicu sa separeima koji gledaju kroz zid od stakla. Izbor tekstila kojim su tapecirani, ali i svakog drugog materijala koji se pojavljuje u gostionici rezultat je istraživanja serije fotografija pod nazivom "Židovi Amsterdama" američkog fotografa Leonarda Freeda.

Fotografije vjerodostojno dokumentiraju poslijeratnu židovsku svakodnevicu i stvaraju intiman osjećaj pripadanja i priliku da se bar pokušamo staviti u njihove cipele, a s obzirom na to da je mnogo fotografija uhvaćeno u kućanstvima, roterdamski su ih arhitekti i dizajneri iskoristili kao referentnu točku u odabiru materijala i kao dekoraciju.

Sveden kolorit i oblici savršeno ogovaraju mješavini svečanosti i svjetovnosti Kuće Anne Frank. Slojevi strateški rezanog tamno zelenog i sivog teraca (kompozitnog materijala  od komadića mramora, betona i stakla i povezanih vezivom) oblažu svih 250 kvadratnim metara poda i sežu do tridesetak centimetara na nekim dijelovima hrastovog zida i šanka stvarajući iznimno kohezivnu cjelinu elemenata. Teksture i boje zrače domaćim štihom, a toplo osvjetljenje nalik onom muzejskom stvara još jednu dihotomiju u gostionici koja zbog pozicije i prozora koji otvaraju obje strane na uglu dvije ulice nedvojbeno podsjeća na sliku "Noćne ptice u baru" američkog realista Edwarda Hoppera.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više