Traži

U srcu Pule otvoren je prekrasan design shop. Evo kako izgleda i o čemu je riječ

U srcu Pule otvoren je prekrasan design shop. Evo kako izgleda i o čemu je riječ

Simpatičnog naziva Hižica


Fotografija: Miroslav Dilberović

U Puli, u Veronskoj ulici broj 6, na samom početku pješačke zone u blizini pulske tržnice, na ruti kojom svakodnevno prolazi veliki broj građana jedan prostor doživio je potpunu transformaciju te je pretvoren u prekrasan design shop simpatičnog imena "Hižica". Sami prostor imao je tek 20 četvornih metara, ali zbog svoje velike visine imao je zapravo puno veći volumen te potencijal da se maksimalno iskoristi za novu, spomenutu namjenu. Kako ističu njegovi tvorci i vlasnici, prostor je trebalo kompletno obnoviti, počevši od nove podloge i poda, obnove zidova, dodati sanitarni čvor, novu galeriju, novo pročelje te osmisliti organizaciju i komunikaciju unutar istog. Evo što su nam o tome svemu rekli njegovi vlasnici, brat i sestra, arhitekt Bernard Domniku i dizajnerica Sara Domniku, koji inače stoje iza arhitektonskog studija Kumpanija, a koji su cijeli projekt razvili i uz pomoć arhitektice Ane Visković.

"Željeli smo osmisliti prostor koji će istovremeno zadovoljiti funkciju i program, najbolje prezentirati čime se mi bavimo i napraviti prepoznatljiv potpis Hižice koristeći mogućnosti arhitekture i dizajna kao sredstva vizualnog komuniciranja. Prije više od pet i pol godina, odlučili smo osnovati Kumpaniju, tvrtku kroz koju ćemo zajedno raditi na projektima arhitekture i dizajna te smo od tada odradili mnoge projekte projektiranja i dizajniranja interijera, što javnih što privatnih u kojima smo najviše voljeli one u kojima smo radili tzv. total dizajn od vizualnog identiteta, projektiranja prostora te do integriranja identiteta u sami prostor. Jedan od tih projekta je i projekt Hižice, kroz koji smo htjeli proširiti našu djelatnost i na maloprodaju, ali više razine i po pitanju usluge i ponude.

Ideja je došla nekako spontano, ali se razvijala kroz dulji vremenski period. Kako veliki broj projekata odrađujemo u Puli, Istri i Kvarneru, osim ureda u Zagrebu željeli smo biti fizički prisutni i u našem rodnom gradu iz kojega potječemo i čija smo "djeca" i koji nam je jako puno dao i odakle je sve krenulo. Ali, htjeli smo da to bude više od ureda, prostor koji će prezentirati čime se bavimo i što kreiramo te prostor u kojemu će naši posjetitelji moći saznati nešto novo, vidjeti nešto drugačije i ponijeti nešto posebno sa sobom ukoliko to žele jer smo vidjeli da takvog mjesta u našem gradu nema, a da bi ga mi kao i mnogi Puljani, rado posjećivali. Na kraju je ispalo da će to biti naša Hižica, koja ima "žicu za svaku Hižu" i u kojoj možete naći posebne sitnice koje svaki prostor mogu pretvoriti u dom."

Kada govorimo o dizajnu vizualnog identiteta Hižice, njega je osmislila Sara. Uz Saru kao dizajnericu tržišnih komunikacija te Bernarda arhitekta u njihovoj Kumpaniji je još prijateljica i kolegica, arhitektica Ana Visković, koja je prostor uz Bernarda i projektirala. Koncept Hižice smislili su kažu zajedno, a sve što su Bernard i Ana osmislili i dizajnirali za Hižicu, kao i u većini projekata, njihova sestrinska tvrtka za izradu namještaja i opremanje interijera INTERRUPT proizvede i pretvori 2d i 3d nacrte u gotov jedinstven proizvod.

Kod osmišljavanja interijera naglasak je bio pak na kvalitetnom iskorištavanju malog prostora i dobru organizaciju. Karakteristično u cijelom projektu je potpuno prozirno pročelje koji omogućuje dobru vizuru u interijer i kroz koje se vidi metalni skelet koji ide 360 stupnjeva u krug. On ima višestruku funkciju: element vertikalnog povezivanja (pristup galeriji), mogućnost vertikalnog izlaganja namještaja i samim time  bolju iskoristivost prostora, nosač kutija za odlaganje od kojih neke svoju dubinu iskorištavaju za skrivene skladišne prostore, prepoznatljiv element i model izlaganja artikala. Istovremeno je takvom organizacijom prostora omogućeno izlaganje velikog broja artikala, a da svaki dobije svoj mini prostor i da prostor ne djeluje natrpano. Sam prostor je podijeljen u nekoliko zona. Izložbeni dio koji čini cijeli skelet, prodajni dio, dio za sastanke, mali sanitarni čvor te prostor ureda i skladišta na galeriji.

Kod odabira asortimana vodili su se, prije svega, idejom i inovativnošću, tako da cijena nije nit vodilja odabira asortimana. Imaju izbor sitnica raznih svjetskih i naših dizajnera, s tim da im je želja, kako kažu, raditi na tome, da u trgovini imaju što više hrvatskog dizajna. "Od asortimana imamo od malih tanjurića i vješalica, do konkretnih fotelja, i sve što spada između. U ponudi imamo kućanske potrepštine i uporabne predmete koje potpisuju domaći i strani dizajneri - od ilustracija, preko rasvjetnih tijela, ukrasa do stolaca. Mnogi su među njima, unatoč raširenom mišljenju da su dizajnirani predmeti jako skupi, cjenovno pristupačni, iako jedinstveni i efektni. Željeli smo da dućan bude u žili kucavici domaćih ljudi. Hižica je naše mjesto u našem gradu i samim time je njen značaj za nas velik. Smatramo da je ljudima dosta hiperprodukcije, uvijek istih stvari i da za našu ponudu itekako ima mjesta i u Puli. Reakcije su, iako smo očekivali pozitivne, iznad svih naših očekivanja." A kako izgleda uistinu prekrasna Hižica donosimo vam detaljno u sklopu članka, a ako se nađete u Puli svakako ih posjetite. 


Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više