Traži

5 načina kako se riješiti anksioznosti

5 načina kako se riješiti anksioznosti

Vreba iza svakog ugla?


Fotografija: buro247.sg

Anksioznost je postala sastavni dio naših života, a mi vam donosimo nekoliko savjeta i trikova kako je se riješiti ili barem djelomično ublažiti...

Postoji puno naziva za anksioznost. Primjerice, to je tjeskoba, zabrinutost, panika, nervoza, napetost, osjećaj da je osoba na rubu živaca, pod stresom i ostalo. Svi ovi simptomi zapravo opisuju stanje neugode koje se manifestira kod osobe kao niz tjelesnih i psihičkih simptoma koji se javljaju u situacijama kada se osoba doživljava ugroženom te smatra da postoji opasnost i strah od ishoda neke situacije. Smatra se kako na anksioznost utječu brzi tempo suvremenog života, nestanak vrijednosti čovjeka, manjak socijalnih kontakata. Zanimljivo je da osoba osjeća nelagodu čak i kada potencijalna opasnost za osobu zapravo ne postoji. Anksioznost postaje tako sastavni dio života osobe. Svi mi imamo neke od ovih navedenih simptoma ili emocija, a u nastavku vam donosimo nekoliko načina i trikova kako se uspješno riješiti te napasti…


1. Prakticirajte opuštanje mišića
Ako vam zabrinutost i svojevrsni grč ne dopuštaju da zaspete ili općenito loše spavate, bilo bi dobro da se fizički relaksirate, odnosno da radite na opuštanju pojedinih skupina mišića. Zaspat ćete instantno, a u tu svrhu progresivnog opuštanja mišića danas možete pronaći niz mobilnih aplikacija ili besplatnih online vježbi.

5 načina kako se riješiti anksioznosti (фото 1)

2. Jednostavna vježba disanja
Ako su vaš izvor anksioznosti psihološki problemi u tom slučaju cijelu situaciju moglo bi vam olakšati duboko disanje što će smiriti vaš živčani sustav. Vježba je jednostavna, dovoljno je da vam udah bude oko 4 sekunde dug, zadržite dah 2 sekunde i onda izdahnete oko 6 sekundi. Bitno je pritom disati duboko iz dijafragme, pa kako bi to osvijestili stavite ruku na to mjesto i pratite cijeli tijek disanja.

3. Napravite hijerarhiju realnih koraka kako se riješiti pojedine fobije
Ako patite od neke fobije, važno je da ih prevladate tako što ćete napraviti korake kako ih se riješiti. Napravite popis realnih poteza i koraka kako bi se suočili s fobijom i onda je korak po korak počeli rješavati. Ključ ove strategije jest ponavljati svaki od koraka i produljiti vrijeme trajanja procesa kako bi sve utvrdili i u konačnici ga iskorijenili.

5 načina kako se riješiti anksioznosti (фото 2)

4. "Posvetite" se vašim brigama 15 minuta u danu
Ako vam zabrinutost stalno visi nad glavom i nikako je se ne možete otarasiti, osvijestite ju, da, tu zabrinutost, iako zvuči malo paradoksalno. Zapišite sve brige koje vam opsjedaju um i stavite ih u neku imaginarnu kutiju. Nakon toga, dnevno izdvojite 15 minuta za sebe u danu kako bi promislili i fokusirali se na te brige intenzivno. Ostatak dana radite sve kako bi imali distrakciju od njih i napravite si "worry-free" strategiju jer ste brigama već posvetili neko vrijeme u danu, a ostatak vremena zaobilazite ih u širokom luku.

5. Razvijte strategiju suočavanja sa stresom
U svakodnevnom životu stalno smo izloženi različitim više ili manje stresnim situacijama. Svatko od nas ima strategije suočavanja kojima je najskloniji - netko se odmah baca na "akciju", netko traži podršku u okolini, čita o svome problemu ili pak gradi svjetonazor koji mu pomaže. To sve mogu biti dobre strategije, no nekada ih možda ne koristimo na najbolji mogući način ili se ne sjetimo nekih drugih strategija, možda primjerenijih situaciji. Bilo bi dobro pronaći onu efektivnu za sebe.

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor