Search

6 koraka do zdravi(ji)h navika

6 koraka do zdravi(ji)h navika

Tekst: Manda Javorina


Image: BURO. Srbija

Po prirodi nisam ni pesimist ni optimist ili barem mislim da nisam. Ipak, kada se događaju krupne stvari, nekako mi se vremenom iskristalizira slika o stvarima zbog kojih nije baš "sve katastrofa", iako to ne isključuje i povremeno vikanje kako je upravo "sve katastrofa". Ali kao što nisam slijepa i zaista se radujem čistijim kanalima u Veneciji i tome što će naša planeta disati slobodnije (pun very much intended) tako mi je jasno i da sam - htjedoh da napišem "smo", ali ne bih nikog tjerati, ako ste još uvijek u fazi vikanja, i to je ok - dobila priliku za reset. Koliki, ne znam još, ali znam da ga želim. I zato sam istražila i napravila listu savjeta sebi samoj. Djelim, a vi skrolajte ako ste stigli do ove faze. Ako niste, stavite u bookmarkse, trebat će i vama, samo malo kasnije.

6 koraka do zdravi(ji)h navika (фото 1)

1. Odlučite što želite

Svaka navika počinje prvo u našoj svijesti pa je zato ona prva polazna točka: razmislite o tome što želite i odredite realističan cilj. Ne kažem da ne trebamo biti ambiciozni, ali drastične promjene na gomili uglavnom ne uspijevaju i takvi poduhvati najčešće završe odustajanjem - što vas samo ubacuje u krug loših osjećanja neuspjeha i nezadovoljstva samim sobom.

2. Fokusirajte se na dugoročne efekte

Kratkoročna rješenja ne daju dugotrajne rezultate - to će vam potvrditi svako tko je bar jednom probao detoks program od deset dana - pa i danas (malo) mudrija ja. Pravi rezultati nastaju disciplinom odnosno vremenom, a za to se treba psihički pripremiti i napraviti plan koji je održiv dugoročno, da ne kažem do kraja života.

6 koraka do zdravi(ji)h navika (фото 2)

3. Počnite malim koracima

Kao što već znamo, promjene koje od nas zahtijevaju da obrnemo život naglavačke ne traju. To, naravno, ne znači da su krupni rezultati neizvedivi i nemogući već jednostavno da se do njih stiže drugačijim putem - onim koji počinje malim koracima. Ako želite početi trenirati redovito, počnite šetnjom od pola sata, primjerice (poštujući socijalnu distancu). Ako se želite hraniti zdravije pojedite svaki dan neko povrće ili voće dok vam ne pređe u naviku, pa tek onda krenite u veće pothvate.

4. Budite konzistentni

Ako želite da vam nešto zaista pređe u naviku - nema preskakanja i zabušavanja. Navikama treba dugo vremena da se razviju (mitovi o deset ili dvadeset i jedan dan su, nažalost, skraćena verzija), ali se formiraju mnogo brže ako se radi o nečemu jednostavnom što se svakodnevno ponavlja. Upravo zbog toga je kratka šetnja bolji način da počnete sa vježbanjem od treninga dva ili tri puta tjedno. Kada vam fizička aktivnost zaista postane navika, onda počnite istraživati intenzivnije opcije - poput svakodnevnih online treninga putem Zooma.

6 koraka do zdravi(ji)h navika (фото 3)

5. Olakšajte si

Nema potrebe da si komplicirate život. Poduzmite korake koji će vam olakšati put razvijanja nove navike - odaberite, recimo, nekoliko vježbi koje ćete raditi kod kuće, ali svakodnevno, uz ostale stvari koje inače radite. Olakšan pristup bilo čemu, rezultira time da krenemo za tim nečim - kada online naručujete fast food dovoljan je jedan klik da sve prebacite na ekstra veliku opciju. Zar mislite da je to slučajno?

6. Nagradite se

Ovo je jako važan dio formiranja navika, a vjerujte da "pali". Kada sam prestala pušiti, dala sam si zadatak da novac koji bih mjesečno inače potrošila na cigarete, potrošim isključivo na nešto u čemu ću uživati. Kada se radi o dugoročnim planovima, rezultati se ne vide preko noći pa nije loše davati si dodatne nagrade dok traje proces.

Leave a comment

više