Traži

6 navika u koje se kunu stručnjaci, a koje će vam osigurati kvalitetniji san i još bolji početak dana

6 navika u koje se kunu stručnjaci, a koje će vam osigurati kvalitetniji san i još bolji početak dana

Usvojite ih i sigurno ćete osjetiti promjenu


Ako vam se čini da iz dana u dan plutate omamljeni umorom, obvezama, bez imalo životnog entuzijazma, a nerijetko i anksiozni, što se onda održava i na vaš san kao i jutarnji start, možda biste trebali usvojiti neke nove navike kojima dosad niste pridavali toliko pažnje. Za početak, stručnjaci će vam reći da biste trebali poraditi na svojoj higijeni spavanja jer nekvalitetan san prije svega utječe na to da jedete sve više i više hrane, i to one koja nam škodi u svakom smislu. Isto tako, to sve skupa utječe i na probavu, kardiovaskularni sustav, riskirate dijabetes, narušavate svoj imunološki sustav. Je li vam ovo sve skupa dovoljno uvjerljivo, osim što se stalno osjećate bezvoljno, malaksalo i bez trunka snage i volje, da možda konačno nešto i promijenite? U nastavku pročitajte na što biste to trebali obratiti pažnju već od danas…

1. Provodite više vremena na zraku

Danju biste trebali biti više izloženi prirodnoj svjetlosti uz koju ćete stvoriti balans između dana i noći, a što će sve u konačnici utjecati na vaš dnevni ciklus. Ono što se još savjetuje jest da u spavaćoj sobi izbjegavate uređaje koji će vam prije i za vrijeme spavanja narušavati uobičajeni zamračeni ambijent spavanja ili biti potencijalna distrakcija. 

2. Navečer jedite laganije obroke

Ako imate potrebu konzumirati veće obroke, onda ih jedite barem 4 sata prije spavanja. U protivnom ćete se osjećati napuhano i probavni sustav će se mučiti što će definitivno utjecati na san. Ako imate potrebu jesti prije spavanja, neka to budu svakako laganiji i zdraviji obroci koji će vas zasititi, ali ne i opteretiti. 

3. Izbjegavajte tjelovježbu neposredno prije spavanja

I dok neki tvrde kako večernje vježbanje može doprinijeti kvaliteti sna, činjenica je da vježbanje neposredno prije spavanja i nije najbolji mogući izbor. Zašto? Pa, ono će vas samo razbuditi. 

4. Ukinite pića koja će vas držati dugo budnima

Za kavu i njezino ispijanje u kasnim poslijepodnevnim satima znate da utječe na večernji san. No, jeste li znali i da čaša vina u večernjim satima može imati sličan učinak. Alkohol ne čini ništa pozitivno za vaš san i dobro bi bilo da razlikujete omamljenost od stvarnog umora. Osim toga, alkohol je i diuretik tako da ćete vjerojatno tijekom noći morati češće ustajati i odlaziti na toalet. 

5. Isključite sve elektroničke uređaje koji vas okružuju

Uređaji i njihovo popratno osvjetljenje znatno utječu na vaš san, kako kvalitetu tako i na kvantitetu. Samo svjetlo utječe na procese u mozgu koji se odvijaju prije i za vrijeme spavanja. Ako ipak ne možete u potpunosti isključiti uređaje, onda ih barem stavite u sleep mode. U svakom slučaju, bitno je da si kreirate sredinu koja će vas opustiti, umiriti i na kraju - uspavati. 

6. Mislite o temperaturi spavaće sobe 

Optimalna temperatura prostorije u kojoj spavate trebala bi biti oko 20 stupnjeva. Isto tako, za vrijeme spavanja trebali biste nositi laganiju i širu odjeću koja vas neće smetati, stezati ili iritirati kada su u pitanju materijali. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više