Traži

8 stvari o social media marketingu i biznisu koje možemo naučiti od obitelji Kardashian

8 stvari o social media marketingu i biznisu koje možemo naučiti od obitelji Kardashian

Nekoliko stvarno dobrih savjeta

Tekst: Tomislav Pancirov


Fotografija: Getty Images,
Instagram

Voljeli ih ili ne, ovaj reality klan nas može naučiti puno toga o korištenju društvenih mreža za biznis. Neki ih obožavaju, neki ih ne mogu smisliti, ali ono što im nitko ne može zamjeriti je neprestano ulaganje energije u biznis i prepoznavanje te stvaranje trendova koji se na prvu ne čine tako očitima.

1. Budite autentično vi (čak i kada stvari postanu ružne)

Iako na društvenim mrežama imamo naviku pokazivati samo lijepu stranu svega činjenica je da svi vole vidjeti sirovu priču koje nekad i nije tako lijepa. Pokažite svoje slabosti, mane, probleme i da ste prije svega ljudi. Nema toga što nismo javno gledali od ovih protagonista – razvodi, vjenčanja, rođenja, smrti, ponovo cijelog ciklusa uz pokoju intimnu snimku koja je navodno trebala ostati privatna, svađa, mirenja, ponovne svađe, ponovnog mirenja uz stalnu poveznicu tople obiteljske priče. Korištenje društvenih mreža samo za promociju neće funkcionirati – morate s ljudima ostvariti pravi odnos te se moraju poistovjetiti s vama i vašom pričom.

8 stvari o social media marketingu i biznisu koje možemo naučiti od obitelji Kardashian (фото 1)

2. Dobro slušajte što vam ljudi govore (ovo nije monolog)

Slučaj s novom linijom donjeg rublja za oblikovanje tijela koje je bilo nazvano Kimono iako s tradicionalnim kimonom nema veze je potresao društvene mreže do te granice da je gradonačelnik Kyota osobno pisao Kim i molio je da ponovo razmisli o ovom iskorištavanju tuđe kulture kako ga neki nazivaju. Osim toga ogroman broj pratitelja je pokrenuo i hashtag #OhKimNo pozivajući je na promjenu imena. Iako je brending bio napravljen i sve spremno za launch Kim je objavila kako kao netko tko sluša svoje pratitelje te je ime promijenila u Skims.

Isto tako bez obzira na multi-milijunski broj pratitelja nekad direktno odgovore na poruke i upite što onda dodatno stvara osjećaj povezanosti. Možete li stvarno naći opravdanje da ne odgovorite na upite vaših pratitelja?

3. Privatno nije odvojeno od poslovnog (sve je to vaš brend)

Samo pogledajte social media feedove bilo koga iz obitelji, imate službenu fotku jednog od mnogo proizvoda koje prodaju pa selfie s privatne zabave i onda vizual iz neke kampanje. Isti tijek je preuzet iz njihovog tv showa koji jednaku pozornost pridaje svađi između dvije sestre i lansiranju u status milijardera s novom make-up linijom.

Uz glavni brend cijele obitelji svaka od sestara (pa i brat koji na ovom području nije primjer uspjeha) imaju pojedinačno ili u nekoj međusobnoj kombinaciji pokrenut spinoff s podbrendom koji postoji neko vrijeme kako bi sve skupa bilo zanimljivije. Evo primjera showova koji potom za sobom nose novu publiku, proizvode i promociju na društvenim mrežama:

Keeping up with the Kardashians – glavni show u svojoj 17. sezoni koji se prikazuje od 2007. godine

  • Kourtney & Khloé Take Miami
  • Kourtney & Kim Take New York
  • Getting Ready with Kendall & Kylie Jenner
  • Khloé & Lamar
  • Kris Talk show
  • Kourtney & Khloé Take The Hamptons
  • I am Cait (sa sada odvojenom članicom obitelji Caitlin Jenner)
  • Dash Dolls
  • Cocktails With Khloe Talk show
  • Rob & Chyna
  • Revenge Body With Khloé
  • Life Of Kylie
  • Brdo posebnih emisija tzv. specijala s blagdanima, odmorima, rođendanima, godišnjicama…

8 stvari o social media marketingu i biznisu koje možemo naučiti od obitelji Kardashian (фото 2)

4. Različite društvene mreže zahtijevaju različit content (ne samo u formatu)

Instagram je možda sve što nam je na umu u zadnje vrijeme, ali ova obitelj dobro zna razlike između kratkih informacija i razmjene vijesti na Twitteru, postanja u Instagram galeriju i ležernih objava za Storyje. Iako o Snapchatu više ne pričamo jako su ga bili prigrlili dok je bio popularan (a kada je prestao biti kul, čak mu jako srušili vrijednost dionica jednom izjavom Kylie Jenner – zar i vi ostali više uopće ne otvarate Snapchat?).

Uz sve društvene mreže i TV emisije, neko vrijeme su mjesečno naplaćivali i pristup dodatnom sadržaju kroz svoje mobilne aplikacije što nas dovodi do iduće lekcije.

5. Društvene mreže mogu biti biznis (ali morate i pokrenuti biznis)

Točni iznosi nisu potvrđeni, no navodno Kylie za objavu prema svojih 139 milijuna pratitelja naplaćuje do milijun dolara. Dobro ste ovo pročitali – milijun dolara za jednu objavu. Mama menadžer Kris je u intervjuu potvrdila kako su cijene od oko 100 tisuća dolara na gore ovisno o proizvodu te kako imaju definirane cjenike za sve formate.

Ovo su već ozbiljna social media carstva, no nemojmo zaboraviti kako cijeli klan godinama uporno radi i pokreće biznise od kojih su neki manje, neki više uspješni, a neki doslovno završe tužbama. Ali bez obzira na to, oni ne staju, među ostalim su izdali i pokrenuli:

  • dućane odjeće
  • eBay dućane
  • mobilne igrice (od kojih je jedna prihodovala 8 milijuna dolara samo u drugom kvartalu 2018. godine, čak četiri godine nakon lansiranja)
  • emoji aplikacije
  • content aplikacije koje funkcioniraju kao privatne zajednice (naravno s naplatom)
  • knjige od fikcije, biografija i kuharice do knjige samo sa selfijima prigodno nazvane Selfish
  • dućan sa suvenirima
  • linije odjeće
  • make-up linije
  • servis za cipele na pretplatu
  • parfeme
  • crkvu (da, dobro ste pročitali, a članstvo po sugestiji za minimalnu mjesečnu „donaciju“ iznosi tisuću dolara)
  • ekstenzije za kosu
  • nakit
  • proizvode za tamnjenje
  • debitnu karticu
  • čarape
  • bend
  • aviokompaniju
  • software development
  • produkcijsku i menadžment tvrtku

8 stvari o social media marketingu i biznisu koje možemo naučiti od obitelji Kardashian (фото 3)

6. Konzistentno stvarajte sadržaj (osluškujući trendove)

Konzistencija je ključna u povezivanju s publikom i ova obitelj to zna najbolje. Jedini periodi kada nisu aktivni su pažljivo osmišljeni i povezani s velikim događanjima poput lansiranja proizvoda ili rođenja djeteta koje potom dovodi do još većeg zanimanja javnosti i diže sadržaj u nebesa lajkova i komentara. Trendovi u temama, obradi videa i fotografija, izričaju, kulturi i modi su stalno popraćeni i jako naglašeni u svakom segmentu sadržaja koji proizvode.

7. Povežite se s drugim brendovima (koji imaju iste vrijednosti kao i vi)

Osim povezivanja u sadržaju tu vidimo primjere kako se međusobno stalno povezuju u proizvodnom smislu. Prvo su individualno lansirali svoje brendove i utvrdili ciljane skupine da bi potom u nekom trenutku napravili osvježenje s kolaboracijom – međusobno, s vanjskim akterima ili s velikim medijskim i korporativnim igračima. (upravo je recimo najavljena suradnja Kylie Cosmetics i Balmaina)

8. Fokusirajte se na ono što obožavate (čak i ako imate puno konkurencije)

Najbolji primjer za ovo je Kylie, koja je s 21 godinom postala najmlađa milijarderka zahvaljujući svojoj liniji make-upa. Iako je bilo dosta kontroverzi oko titule koju joj je Forbes dodijelio pohvalivši je kako je sama sve to stvorila – neupitno je koliko je rada uloženo u sam proizvod, razvoj, komunikaciju i brending. Beauty industrija je definitivno zasićena, no opet ta činjenica ništa ne znači ako ste spremni na svim ovim područjima uložiti napore i otići korak dalje.

Za kraj što dodati osim da za sve ovo treba uložiti puno energije i imati jasne ciljeve, ali cijela priča također pokazuje kako na svaku situaciju možete gledati pozitivno i naučiti iz nje ili s ironičnim podsmjehom kao ostatak društva – odluka je na vama.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar