Search

Biznis talk: The Green Hub je platforma koja savjetuje tvrtke o održivijem poslovanju. Važna je.

Biznis talk: The Green Hub je platforma koja savjetuje tvrtke o održivijem poslovanju. Važna je.

Tekst: Tina Kovačiček


Jedna je bitka započela puno prije nego nas je zahvatila globalna epidemija, recesija koja nam slijedi, potresi, požari i ostale katastrofe. Bitka za spas planete Zemlje. Kažu kako su sve vidljivije posljedice našeg nemara, upozoravaju kako nam budućnost nije presvijetla ako se ne trgnemo ODMAH. Može se još puno toga napraviti po pitanju donošenja pametnih zelenih zakona, ali i po pitanju naših osobnih navika i truda na dnevnoj rizini. Samo nam mora biti dovoljno stalo. Ali idemo korak po korak, a o svakom od tih koraka treba glasno pričati. Zato smo odlučili istražiti što nam donosi nedavno pokrenuta platforma THE GREEN HUB iza koje stoje Tihana Veljačić i Marija Margareta Klika. Dvije prijateljice, suradnice krenule su ovu u edukativnu priču kako bi svijet ipak išao prema rješenjima i prema nekoj održivijoj budućnosti. Više o tome ispričala nam je Tihana.

Biznis talk: The Green Hub je platforma koja savjetuje tvrtke o održivijem poslovanju. Važna je. (фото 1)

Već nekoliko godina vodiš priču Ditch Plastic Croatia, o čemu se radi, kako si s time krenula, kako djeluješ…

Ditch Plastic Croatia je inicijativa i IG profil koji sam pokrenula 2017. godine kao moj doprinos rješavanju sveprisutnog problema plastičnog zagađenja okoliša. Kako sam tijekom godina pronalazila alternative za plastične predmete koje svakodnevno koristimo, željela sam podijeliti svoja saznanja s ljudima koje interesiraju takve teme. Imala sam potrebu nekako reagirati na taj ogroman problem iz čega je nastao IG profil ditch.plastic.croatia gdje s ljudima dijelim ideje o tome kako zamijeniti neke svakodnevno korištene predmete s održivijim opcijama koje su bolje za okoliš i ljude.

Pokazalo se da su ljudima ekološke teme zanimljive pa su se iz toga razvile brojne druge suradnje na koje sam ponosna. Tako sam počela održavati predavanja na temu kako izbaciti jednokratnu plastiku iz svakodnevnog života, sudjelovala sam na Adidasovom panelu povodom lansiranja nove kolekcije izrađene od reciklirane plastike, radila kao vanjski savjetnik za kompanije koje provode zelene kampanje te sam pisala članke na tu temu. Jako mi je drago da su ljudima te teme interesantne i da ih zanima koje su dostupne alternative. To me jako veseli jer mislim da moramo promijeniti način življenja u postojećoj throw away kulturi gdje je sve jednokratno i potrošno.

Kako ste se ti i Marija povezale te kako ste odlučile pokrenuti ovu platofrmu?

Marija i ja se znamo još iz osnovne škole, kratko vrijeme smo zajedno radile, a posljednjih godina se intenzivno družimo. Prošle godine smo imale dosta vremena za razmišljanje, preispitivanje i reorganiziranje životnih prioriteta. Tako smo došle na ideju da pokrenemo platformu koja bi se obraćala poslovnim organizacijama koje se žele okrenuti održivijem načinu poslovanja u bilo kojem segmentu svog djelovanja. Iz nebrojenih primjera smo vidjele da dosadašnji modeli poslovanja nisu održivi i vjerujemo da se stvari moraju promijeniti. Obraćamo se firmama jer su one te koje imaju moć i resurse da postanu predvodnici u borbi protiv zagađenja, ali i drugih ekoloških i društvenih problema.

Što je to THE GREEN HUB za sve koji prvi put čuju?

Fokus platforme THE GREEN HUB je na smanjivanju štetnog utjecaja na okoliš od strane kompanija i pojedinaca te širenju pozitivnog utjecaja na zajednicu kroz edukaciju. Platforma se bavi pružanjem različitog spektra usluga iz domene ekološkog i komunikacijskog konzaltinga i provedbe programa u cilju postizanja održivog načina poslovanja tvrtki i organizacija. Ova platforma zainteresiranim organizacijama nudi usluge definiranja održivih praksi, edukaciju zaposlenika, pružanje konkretnih alata za prelazak na održivi način poslovanja, osmišljavanje i implementaciju održivih, društveno odgovornih projekata, te predlaganje alternativa u proizvodnim procesima.

Što to znači za firme?

Svaka firma koja želi svoje poslovanje učiniti više održivim, sada ima saveznika u tom procesu. To se odnosi na bilo koji segment poslovanja pa to može značiti poduzimanje akcija za zeleniji ured, izbacivanje jednokratne plastike iz poslovnog okruženja, racionalniju upotrebu ostalih resursa koji se koriste u poslovanju, ali i vraćanje natrag okolišu i zajednici kroz različite društveno odgovorne aktivnosti. Tu su i dugoročne uštede koje proizlaze iz takvog načina poslovanja. Ovisno o mogućnostima organizacije, nudimo različite programe, ali i kreiramo programe skrojene prema željama i potrebama određene firme

Kako ćete djelovati, što ćete predlagati, kako ih usmjeravati?

Na početku od organizacije prikupljamo što više relevantnih informacija o tome što žele promijeniti u odnosu na trenutni način poslovanja (ako imaju ideju što bi to bilo, a ako nemaju, nudimo uslugu savjetovanja i zajedničkog definiranja ciljeva) te se upoznajemo sa potrebama i očekivanjima zaposlenika i donositelja odluka unutar organizacije. Što više podataka prikupimo i bolje upoznamo vrijednosti organizacije, možemo kvalitetnije predlagati aktivnosti koje se podudaraju s vrijednostima i potrebama organizacije.

Obzirom da znamo da je svaka organizacija drugačija i funkcionira na različiti način te okuplja ljude različitih profila, imamo pripremljene programe između kojih će organizacije moći birati ovisno o svojim potrebama i specifičnim karakteristikama. Također, nudimo izradu custom-made programa za tvrtke koje žele program potpuno prilagođen posebnostima tvrtke.

Proces obuhvaća sljedeće korake: savjetovanje, snimku postojećeg stanja, definiranje programa, provedbu programa i izradu plana za daljnji razvoj poslovanja. Ono što nam je važno jest da se promjene stvarno implementiraju i nastave provoditi po završetku programa te da postanu dio kulture tvrtke, a ne da služe promociji tvrtke.

Kolike su potrebe za takvom savjetodavnom ulogom trenutno na domaćem tržištu?

Smatram da je potreba velika te nam je upravo to bio jedan od glavnih razloga za pokretanje platforme. Naša je ideja da THE GREEN HUB u budućnosti naraste te da na jednom mjestu okuplja veliki broj dionika iz različitih područja djelovanja, od dobavljača različitih usluga i proizvoda do institucionalnih suradnika. U konačnici, THE GREEN HUB vidimo kao multidisciplinarnu platformu i središnje mjesto koja okuplja specijalizirane stručnjake iz različitih područja djelovanja, a koji zajedno surađuju za bolje sutra.

Možeš li mi navesti primjer neke dobre prakse izvana po pitanju tvrtke koja drži do održivosti?

Ovdje mogu spomenuti jedan pozitivan primjer iz kozmetičke branše, a riječ je o poznatom britanskom proizvođaču kozmetike Lush koji se kroz svoju zelenu politiku obvezao na smanjivanje proizvodnje i upotrebe plastične ambalaže u svojim proizvodnim i poslovnim procesima. Planiraju povećati udio proizvoda bez ambalaže u svom asortimanu i koristiti reciklirane materijale u trgovinama i uredima, a konačni cilj im je da se 100% njihove ambalaže može reciklirati, ponovno koristiti ili kompostirati.

A na domaćem terenu? Ima li neka tvrtka koja već uspješno vodi priču o održivosti?

U Hrvatskoj postoje neki napori na tom području. Postoje tvrtke koje provode takve aktivnosti poput: INA-e koja je pokrenula projekt zeleni ured s ciljem eliminacije upotrebe jednokratne plastike u uredskim prostorima ili Raiffeisenbank Hrvatska sa svojom platformom Yellow goes green koja se sastoji od dvije glavne komponente: društveno odgovornih projekata i promocije koncepta održivosti u poslovanju. Naravno, tu je IKEA Hrvatska koja je posebno posvećena održivom upravljanju resursima, edukaciji građana o tome kako mogu doprinijeti zaštiti okoliša te stvaranju ravnopravnog radnog okruženja za žene i muškarce.

Kako će izgledati prvi sastanak s tvrtkom koja odluči potražiti vaše usluge?

Prvi sastanak, ili možda više njih, će uključivati savjetovanje da stvorimo što bolju sliku o tome koji su motivi djelovanja tvrtke da možemo ponuditi točno određeni set aktivnosti koje su u skladu sa vrijednostima, potrebama i očekivanjima tvrtke. Nakon toga slijede prethodno spomenute faze implementacije: snimka postojećeg stanja, definiranje programa koji odgovara potrebama tvrtke, provedba tog programa i izrada plana za daljnji razvoj poslovanja.

Koliko je bitan smjer tog djelovanja, danas?

Mislim da je održivi način života i poslovanja danas važniji no ikad. S obzirom na to da znamo koliko ljudska aktivnost šteti Zemlji, krajnje je vrijeme da osvijestimo i modificiramo svoje ponašanje. Kratkovidno je i sebično ne mijenjati trenutne navike i ponašanje te smatram da bismo se trebali fokusirati na stvaranje svijeta u kojem ima mjesta za sve, gdje aktivnosti jedne vrste ne štete okolišu, drugim životinjskim i biljnim vrstama i zajednici u cjelini. U scenariju nepromijenjenog ponašanja, budućnost naše djece i unuka će biti egzistencijalno ugrožena.

Kako izgleda budućnost poslovanja iz tvoje perspektive?

Smatram da okretanje održivom poslovanju nije prolazni trend nego imperativ i budućnost poslovanja. Tvrtke bi se, kao integralni dio društva, trebale ponašati na način da motiviraju svoje zaposlenike, partnere, kupce i zajednicu pokazujući svojim pozitivnim primjerom.

Iz osobnog iskustva, mogu reći da pri kupnji, prednost dajem proizvodima i uslugama onih tvrtki za koje znam da svojim djelovanjem pozitivno utječu na okoliš i/ili zajednicu. U godinama koje dolaze, sve više kupaca će razmišljati na takav način pa će prelazak na održivi način poslovanja biti neizbježan i prijeko potreban da bi tvrtke opstale na tržištu.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više