Search

Biznis talk: Urška Sršen i veliki trijumf ženske wellness tehnologije

Biznis talk: Urška Sršen i veliki trijumf ženske wellness tehnologije

Tekst: Tina Kovačiček


Već desetak godina gledamo kako tržište pametnih wellness tehnologija nezaustavljivo raste iz dana u dan. Čak i ako niste fan te činjenice, ona je neizbježna. Tu je. I pokazuje nam koliko praktičnija i lakša svakodnevica može biti uz sisteme i načine koji prate naše zdravlje. Tim više ako ste žena jer kod nas su nekako stvari uvijek malo kompleksnije. “Naša je glavna misija u Bellabeatu nadahnuti žene da budu zdravije kako bi mogle biti uspješne u drugim stvarima. Vjerujem da je zaista važno imati zdrav životni i radni balans. U redu je prvo voditi računa o sebi, jer ako se raspadate, ne možete raditi svoj posao kako treba. Žene to više zaboravljaju nego muškarci. One su obično usmjerene više na sve drugo nego na sebe. Poslovi su na prvom mjestu, veze su na prvom mjestu, djeca su na prvom mjestu, a same sebi su posljednje. Moj savjet osnivačicama i ženama poduzetnicama jest - u redu je ponekad biti sebičan!" izjavila je jednom prilikom suosnivačica naše najuspješnije tehnološke tvrtke kada govorimo o ženskom zdravlju, Slovenka sa zagrebačkom adresom, Urška Sršen. Tim Bellabeata priču je započeo s proizvodom Leaf, nakitom za praćenje zdravlja žene koji je prema Business Insideru čak nedavno odabran kao najbolji cjeloviti pametni nakit. Nakon Leaf-a osmislili su cijeli sustav koji prati i podržava lifestyle žene. Urška je izvršna snaga koja stoji iza brenda Bellabeat te proizvoda koji su prepoznati kao neki od najinovativnijih lansiranih na digitalnom zdravstvenom tržištu. Tvrtka i dalje čvrsto stoji na sceni kao iznimno uspješna te nastala po modelu startupa iz Silicijske doline s početnim ulaganjima velikih investitora kao što su SV Angel, Justin Kan, Michael Seibel, Paul Bucheit i Yi Pin Ng. Danas im je sjedište u San Franciscu, a urede imaju u Londonu i Zagrebu dok im je proizvodni pogon u Kini. Uspješni su na američkom tržištu na koje su uglavnom orijentirani, a nedavno su se otvorili i prema europskom. Nakit za žene uglavnom i osmišljavaju žene jer tvrtka zapošljava 50 posto žena. Ispričat ćemo vam priču o uspjehu iz perspektive Urške Sršen.

Biznis talk: Urška Sršen i veliki trijumf ženske wellness tehnologije (фото 1)

Bellabeat danas vs. Bellabeat na početku? Kako se tvrtka mijenjala, razvijala, gdje je danas u odnosu na početak…

Bellabeat je danas zrela tvrtka koja je prošla nekoliko faza razvoja i rasta. Zbog brzo mijenjajućeg i rastućeg tržišta Bellabeat je uvijek trebao biti, i danas je, agilan i brz u promjenama. Upravo to mu je omogućilo ne samo da opstane, nego da se i dalje i razvija brzim tempom. I sam Bellabeat tim je danas nekoliko godina stariji nego u početku i definitivno puno zreliji.

Što vam je bila najveća odskočna daska?

Najveća odskočna daska je definitivno bio Y Combinator. Kroz taj program upoznali smo svoje prve investitore i izgradili mrežu poznanstava koja nam i danas omogućuju da dođemo do nama važnih ljudi.

Biznis talk: Urška Sršen i veliki trijumf ženske wellness tehnologije (фото 2)

Je li se tržište promijenilo do danas? Kako ga Bellabeat prati?

Tržište se jako se promijenilo. Kada smo pokrenuli Bellabeat, tržište nosive tehnologije bilo je u svojim počecima. Tehnologija u prostoru wellnessa fokusirala se isključivo na early adoptere i fitness entuzijaste. Danas je tržište puno veće, puno zahtjevnije i targetira mainstream korisnika. Na putu do toga, tržište se nekoliko puta potpuno promijenilo, što je od Bellabeata zahtijevalo brzo prilagođavanje.

Danas korisnika ne zanima više samo praćenje aktivnosti i koraka. Korisniku je bitno cjelokupno zdravlje te shodno tome i traži uvid u mnogo više pokazatelja te želi konkretne savjete i smjernice koje će mu pomoći da živi kvalitetnije i zdravije.

Biznis talk: Urška Sršen i veliki trijumf ženske wellness tehnologije (фото 3)
Biznis talk: Urška Sršen i veliki trijumf ženske wellness tehnologije (фото 4)

Kako si se ti kao suosnivačica takve tvrtke mijenjala, što si naučila o sebi? Koji su to načini na koje si se prilagođavala, poslovno i životno…

Kad sam pokrenula Bellabeat imala sam samo 24 godine. Danas imam 31. S Bellabeatom sam odrasla i u jako kratkom vremenu skupila iskustvo kojeg je na našim prostorima teško dobiti. U Bellabeat sam uložila svoje ukupno znanje, vrijeme i energiju, a zauzvrat dobila nešto neprocjenjivo. Mislim da je, osim poslovnog znanja, najvrednije to što sam naučila svoje vrijeme cijeniti i koristiti kvalitetno. Danas uspijevam u isto vrijeme živjeti stilom života koji me ispunjava i davati svoj maksimum na poslu.

Biznis talk: Urška Sršen i veliki trijumf ženske wellness tehnologije (фото 5)

S kojim proizvodom je Bellabeat startao i kako su se nadovezale sve iduće inovacije?

Bellabeat je startao s Leaf-om 2015 godine. To je bio prvi nosivi uređaj oblikovan poput dizajnerskog nakita i istovremeno tehnološki razvijen za praćenje zdravlja žena. U svijetu nosive tehnologije Bellabeat je tim proizvodom napravio ogroman iskorak te čak promijenio način na koji je, od tada nadalje, tržište gledalo na ženske korisnice. Nakon Leaf-a, nekoliko kompanija pokušavalo je postići sličan efekt svojim tehnologijama. Također, nakon nas su i puno veći “igrači” krenuli posvećivati pažnju zdravlju žena.

Nakon Leaf-a razvili smo pametnu bocu Spring koja je za vrijeme lansiranja bila prvi proizvod na tržištu koji je omogućavao automatski način praćenja unosa vode.

Zadnjih nekoliko godina primarno smo se bavili s personalizacijskim algoritmom koji koristi podatke iz naših uređaja i sustava za praćenje zdravlja žena, te na osnovu toga našim korisnicama prilagođava wellness program. Naš pristup wellness coachingu također je specifičan zbog toga što za personalizaciju koristimo podatke o menstrualnom ciklusu što nas čini drugačijima od svih ostalih weight loss, fitness ili mindfulness programa na tržištu.

Biznis talk: Urška Sršen i veliki trijumf ženske wellness tehnologije (фото 6)
Biznis talk: Urška Sršen i veliki trijumf ženske wellness tehnologije (фото 7)

Koje proizvode ti osobno koristiš?

Osobno koristim cjelokupan Bellabeatov ekosustav koji mi omogućava da sam detaljno upoznata sa svojim zdravljem; da treniram, jedem i korigiram svoj životni stil na osnovi svojih podataka i menstrualnog ciklusa kako bi moj rad bio najefikasniji, a rezultat najbrži.

Za sve koji se još nisu “zakačili” na tehnologiju kao važnog osobnog pomoćnika, kako ih možemo razuvjeriti?

O našim proizvodima ne treba razmišljati kao o tehnologiji. Napravljeni su da se koriste na najjednostavniji mogući način. Stavite ih na ruku i zaboravite da ih koristite. A ono što zapravo time dobijete je osobni asistent i trener koji za vas brine da radite prave stvari u pravo vrijeme i da dovoljno vremena posvetite sebi kako bi postigli svoje ciljeve, bili oni usmjereni na mršavljenje, kontroliranje stresa ili bolje spavanje.

Biznis talk: Urška Sršen i veliki trijumf ženske wellness tehnologije (фото 8)

Fokusirani ste na žene i njihovo zdravlje, zbog čega su vam upravo one važne?

Žene su najzanemareniji korisnik u svijetu tehnološkog wellnessa, a zapravo su one te koje su najzainteresiranije za vlastito zdravlje i promjenu životnog stila.

Još uvijek je većina wellness proizvoda i trendova (poput programa za mršavljenje, dijeta, tehnika vježbanja i sl.) razvijena na bazi znanja o zdravlju i građi muškaraca. Jako malo testiranja je provedeno na ženama baš zbog njihovog hormonalnog ciklusa koji ima veliki utjecaj na žensko tijelo i um. U epicentru svega što radimo je žena, sa svim specifičnostima svog tijela, svojim rutinama i svojim težnjama.

Proizvode za žene je teško razvijati, ali baš zbog toga Bellabeat može biti inovativni i drugačiji. Također, vjerujemo da svojim radom radimo nešto pozitivno i dobro.

Biznis talk: Urška Sršen i veliki trijumf ženske wellness tehnologije (фото 9)
Biznis talk: Urška Sršen i veliki trijumf ženske wellness tehnologije (фото 10)

Amerika je vaše važno tržište, zbog čega?

Bellabeat je krenuo s američkog tržišta, a ono što ga dodatno čini poslovno bitnim je njegova veličina, jezik te razvijenost.

Proizvodnja se odvija na istoku, je li tako?

Tako je, naša proizvodnja je u Kini i na Taiwanu. Tamo nam je dostupna infrastruktura koja omogućava brz irazvoj i efikasnu proizvodnju zahtjevne tehnologije uz vrhunsku kontrolu kvalitete.

Poznata je tvoja umjetnička pozadina, studirala si kiparstvo u Finskoj. U čemu si ipak pronašla kreativnu crtu baveći se Bellabeatom i novim tehnologijama? Koja je poveznica?

Dok sam studirala umjetnost nisam ni znala da postoji toliko nevjerojatan i kreativan svijet koji mi je otkrio Bellabeat. On u svom razvoju spaja inovaciju u tehnologiji, oblikovanju i marketingu. Rad na našim proizvodima ispunjava i čak nadmašuje moje znanje i maštu. Srećom, okružena sam nevjerojatnim timom koji svaki dan u zajednički rad ulaže nešto svoje i pridonosi uspjehu Bellabeata.

Čime se baviš u slobodno vrijeme?

Slobodno vrijeme volim provoditi u prirodi, volim surfati i bordati, planinariti i šetati svog psa. Također, redovito vježbam doma te učim mandarinski i španjolski.

Tri kvalitete koje bi istaknula za poslovni uspjeh?

Upornost, efikasnost i pozitivan mindset.

Biznis talk: Urška Sršen i veliki trijumf ženske wellness tehnologije (фото 11)
Biznis talk: Urška Sršen i veliki trijumf ženske wellness tehnologije (фото 12)

Na čemu Bellabeat trenutno radi i što možemo uskoro očekivati?

Naš najnoviji proizvod je Ivy, inovativna pametna narukvica koja primarno služi kako biste pratili reakcije vašeg tijela na svakodnevne odluke koje donosite. Ivy će korisnici dati potpuni uvid u njeno psihofizičko zdravlje te napredak koji ona postiže kroz nove indikatore kao što su spremnost na aktivnost i pokazatelj wellnessa. Ivy sve to radi prateći srčanu koherenciju, disanje, otkucaje srca, kvalitetu i dužinu sna te aktivnost. Prateća aplikacija omogućava praćenje menstrualnog ciklusa, unosa vode, meditacija te ostale već poznate Bellabeatove značajke. Ivy je savršen spoj sofisticiranog dizajna i vrhunske tehnologije, a inspiriran je snagom i elegancijom bršljana ( eng. ivy). Na tržištu već postoji velik interes za Ivy, a uskoro i otvaramo drugi krug prednarudžbi.

Uz Ivy, kontinuirano radimo na obogaćivanju sadržaja našeg personaliziranog premium programa. U Health & Beauty kategoriji imamo tutoriale za jogu za lice, mnoštvo jednostavnih recepata za kućnu izradu peelinga, maski za kosu, maski za lice i sl., a nedavno smo dodali i akademiju za njegu lica koja je razvijena u suradnji s doktoricom Emom Liu. Tamo možete naći video sadržaj koji objašnjava trenutno najtraženije sastojke u njezi kože te upute i savjete za njihovu uporabu, kako bismo pomogli korisnicama pronaći pravi odabir za sebe. U kategoriji Mind dodajemo provjereno učinkovite meditacije za treniranje svjesnosti, postizanja jasnoće uma ili emocionalno mirnog i stabilnog stanja, kao što su vođene meditacije, tehnike disanja, zvuci prirode, i, nama trenutno najdraži, binauralni zvuci. Kontinuirano uvodimo i nove setove vježbi, nove recepte. Sav taj sadržaj se plasira korisnici prema njenim specifičnostima, ciljevima i načinu života, potpuno personalizirano.

Zaista, u Bellabeatu je vrlo radno, a najsretnija sam kad vidim da to ispunjava i moj tim.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više