Search

Biznis talk: Vinarija Voštinić Klasnić i studio Size zajedno su napravili malu revoluciju

Biznis talk: Vinarija Voštinić Klasnić i studio Size zajedno su napravili malu revoluciju

Tekst: Tina Kovačiček


Kada se spoje mudro vodstvo i talentirani kreativci stvari mogu ispasti itekako dobro. I to u poslovnom i privatnom smislu. Dokaz tome su vinar Tomislav Voštinić i kreativni studio Size čija je suradnja prerasla u prijateljstvo pa zatim u partnerstvo, a hrvatska je eno, gastro i društvena scena zahvaljujući tome dobila jednu modernu, uzbudljivu vinariju zbog koje vrijedi potegnuti do Ivanić-Grada.

Prošla je godina za Vinariju Voštinić Klasnić odnosno skraćeno VK bila iznimno uspješna. Naravno, govorimo o druženjima prije donošenja epidemioloških mjera kada su vikendi bili rezervirani za odlazak na brdo iznad Ivanić-Grada, za uživanje u druženjima okruženi vinogradima i voćnjacima, daleko od gradske buke i svakodnevnog stresa. “Ideja je bila da se u vinariji osim vinskih degustacija odvijaju izložbe, glazbeni događaji i razne kreativne radionice za manji broj ljudi. Za vrijeme ljeta uspjeli smo održati nekoliko evenata, a reakcije ljudi su bile sjajne. Čak i sad ljudi zovu i raspituju se kada planiramo nešto ponovo organizirati” govori mi Tomislav.

Biznis talk: Vinarija Voštinić Klasnić i studio Size zajedno su napravili malu revoluciju (фото 1)

Prilično inovativan i zanimljiv smjer kretanja Vinarije VK čija se obitelj vinarstvom bavi još od 1936. kada je pradjed na lokaciji posadio prve trsove škrleta. Vinarija danas nosi prezime glavnog vinara Tomislava Voštinića te njegovog djeda Klasnića od kojeg je naslijedio vinograd i ljubav prema vinarstvu. Zahvaljujući njima, na mjestu stare kleti danas je moderno uređena vinarija koja predstavlja spoj autentičnog i suvremenog. Odličan svjež rebranding za vinariju potpisuje mladi zagrebački kreativni studio.

Biznis talk: Vinarija Voštinić Klasnić i studio Size zajedno su napravili malu revoluciju (фото 2)

“Size je nastao prije 6 godina. Tada smo Jurica, Andrej i ja odlučili napustiti poslove i pokrenuti branding studio kako bi radili stvari na svoj način. Jurica je dizajner, Andrej copywriter, a ja se bavim brend strategijom. S nama je još jedan Ivan aka Johnie koji se bavi video produkcijom. Uigran smo tim i svi sudjelujemo u kreativnom procesu. Jedni od drugih učimo i trudimo se uvijek biti bolji od samih sebe. Bavimo se primarno brendingom. Osmišljavamo vizualne identitete i kreativnu komunikaciju za domaće i strane klijente, a iskustvo skupljeno u drugim agencijama i multinacionalnim kompanijama pomoglo nam je da bolje razumijemo tržište i stvaramo brendove koji se ističu u modernom, digitalnom okruženju” govori mi Ivan Fistrić o pokretanju Sizea te nastavlja “Vinarija Voštinić Klasnić jedan je od naših prvih klijenata. Od samog početka gradili smo odnos na potpunom međusobnom povjerenju i kreativnoj slobodi. Prošle godine naša je suradnja prerasla u poslovno partnerstvo koje nam omogućuje da zajedno rastemo i radimo ono što najviše volimo. Da se kreativno izražavamo i stvaramo nešto u što vjerujemo”.

Vinarija VK je pak najpoznatija po Škrletu. “Ova prekrasna autohtona moslavačka sorta je od zaboravljene postala sorta koja se služi u restoranima s Michelinovim zvjezdicama i osvaja svjetske nagrade (Decanter). Škrlet je svježe, aromatično i lagano vino. Inspirirani njegovim zaigranim karakterom napravili smo prvi ikad predikatni, arhivski i pjenušavi Škrlet. A osim Škrleta u ponudi vinarije su i slatkasti Muškat te vrhunska kupaža Cabernet Sauvignona, Cabernet Franca i Merlota po imenu Red.

Biznis talk: Vinarija Voštinić Klasnić i studio Size zajedno su napravili malu revoluciju (фото 3)

Naša posljednja kreacija je Kolaž. Spoj Moslavine i Dalmacije i vrhunska kupaža pomno odabranih pet crnih sorti grožđa koje rastu i dozrijevaju u posebnim uvjetima sredozemne i kontinentalne klime. Osim samog vina, ova butelja je posebna po svojoj etiketi. Sastoji se od pet raznih samoljepivih papira koje je moguće trgati, rezati, lijepiti i slagati po želji. Baš poput kolažne tehnike u slikarstvu” govori mi Tomislav te objašnjava smjer u kojem je želio odvesti obiteljski posao “Od samog početka za nas ovo nije samo vinarija. Ovdje se punimo i stvaramo. Družimo i kreativno izražavamo. Volimo eksperimentirati, rušiti predrasude i tako pomicati granice tradicionalnog vinarstva. To se ne odnosi samo na naša vina i njihov dizajn etiketa već na sve što radimo u vinariji”.

Da je suradnja uspješna slaže se i Ivan iz Sizea: “Naša suradnja traje već šest godina. Osim vizualnog identiteta i dizajna samih etiketa, bavimo se i strategijom branda. Tako smo promijenili i verbalni opis brenda u “Winery & Gallery”, koji opisuje našu filozofiju vina kao ekspresije. Produciramo sve materijale i zajedno donosimo sve odluke.

Svrha redizajna samih pakiranja bila je pratiti porast imidža i cijene proizvoda. Osim dizajna samih etiketa, odabrani su novi materijali, nove boce i novi čepovi. Cilj je bio zadržati prepoznatljivost, ali svježom interpretacijom zadanog vizualnog jezika utjecati na dojam. Mladenački i topli karakter obogatiti nijansom premium iskustva koje pruža konzumacija ovog vrhunskog vina.

Dizajn je fokusiran i na funkcionalnu vrijednost etiketa, koje su tretirane kao važan izvor informacija za savršeno iskustvo pijenja vina. Neke informacije su prezentirane doslovno, kao što je idealna temperatura služenja vina. Dio informacija o aromama te sparivanju vina i hrane prezentiran je kroz apstraktniju formu pjesme, jer se tako promiče filozofija i ton brenda.”

Biznis talk: Vinarija Voštinić Klasnić i studio Size zajedno su napravili malu revoluciju (фото 4)

Također, studio Size je nedavno nagrađen za pakiranje hrvatskog brenda Farina. “Svaki projekt ima svoje specifičnosti pa svakom pristupamo drugačije, ali načelno preferiramo jednostavnost i minimalizam jer dizajn nije samo estetika, nego i funkcija. Zato smo ponosni nam nedavno osvojenu nagradu Hrvatskog dizajnerskog društva za najbolje pakiranje. Drago nam je da su i vina uvrštena na Izložbu Hrvatskog dizajna što je potvrda da smo na dobrom putu.”

I za kraj, dečki su mi otkrili što možemo očekivati od njih kada se sve opet vrati na staro, a mi se poželimo vratiti u Ivanić-Grad.

“Dok traje lockdown radimo planove za tekuću godinu. Čim se stvari unormale planiramo početi s eventima u vinariji. Ponekad ćemo svirati jazz, ponekad slušati Dj-a, a ponekad održati izložbu. Osim kulturnih događanja, u vinariji planiramo i privatne “fine dining” večere.”

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više