Traži

Büro 24/7 u milanskom carstvu mirisa, 2. dio

Büro 24/7 u milanskom carstvu mirisa, 2. dio

Favoriti i trendovi s Esxencea


Fotografija: Dominko Blažević,
Histories de Parfums,
Xerjoff

Donosimo vam drugi dio izvještaja s milanskog Esxencea, svjetskog sajma nišne parfemske industrije

Cilj parfemskog marketinga jest zagolicati maštu publike i probuditi želju za kupovinom, na kraju krajeva. Mirise stoga rijetko prati šutnja; brendiranje podrazumijeva izmišljanje i pričanje priča. Esxence je tako i ove godine prezentirao čitav niz mirisnih strategija i narativa. Kako je nastala koja parfemska kuća, koji je prvi miris zbog kojeg se vlasnik kuće počeo baviti parfemima, i slično.

Kad smo već kod pitanja prvih mirisnih sjećanja, jedan od zanimljivijih i poetičnijih odgovora u nedavnom intervjuu dao je Stéphane Humbert-Lucas, osnivač i vlasnik triju iznimno impresivnih mirisnih brendova: SHL 777, SoOud i Nez a Nez. On se prisjetio kako je još kao dječak bio iznimno osjetljiv na miris snijega. Miris je to koji je jedva primjetan, ali njemu je bio jednostavno opsesija.

Büro 24/7 u milanskom carstvu mirisa, 2. dio (фото 1)

Na ovogodišnjem sajmu, gospodin SHL, kako ga skraćeno zovu obožavatelji, zadržao je svoju tajanstvenost, predstavivši i novitet svoje već kultne i skupocjene linije SHL 777Miris Mortal Skin na bočici prikazuje pikseliziranu glavu zmije i poigrava se tim simbolom i tim mitom: zmija je ujedno i privlačna i odbojna, zastrašujuća i opasna, baš kao i kontradiktorne note u tom novom mirisu (koje su zasad ipak ostale neotkrivene).

No, vratimo se pričama. Čitajući o izlagačima, moguće je zamijetiti određena ponavljanja, određene marketinške strategije koje koristi više njih. Pojedine kuće tako se inspiriraju, primjerice, gradovima. X-Ray Profumo svaki od svojih 9 mirisa veže uz jedan grad: New York (Morphine), London (Delirium), Kijev (Enigma), itd. Istom geografskom inspiracijom koristi se i novi brend Making of Cannes. Njihov miris Amazing Shooting također je inspiriran Velikom Jabukom, miris L'Amour, la mode pak Parizom, Inavouable St. Tropezom, i tako redom.

Büro 24/7 u milanskom carstvu mirisa, 2. dio (фото 2)

I već ranije spomenuti par iza kuće Jul et Mad isprva je pričao o gradovima koji su bili značajni u njihovoj ljubavnoj priči: fenomenalni Amour de Palazzo inspiriran je Venecijom, Stilettos on Lex, naravno, New Yorkom, Terasse a St. Germain Parizom. Na Esxenceu su pak okrenuli novi list i posegnuli dublje u povijest, svjetsku povijest, pričajući o različitim kulturama; Bizantu (Néa), Babilonu (Nin-Shar) i Angkoru (Garuda, jedan od primjećenijih mirisa ovogodišnjeg Esxencea). Godinama isto čini i maestralna i sve cjenjenija Neela Vermeire (Neela Vermeire Creations) koja svojom malom, ali vrlo originalnom i preciznom mirisnom linijom priča priču o svojoj Indiji; od "vedskog" mirisa Trayee, sve do Bombay Blinga suvremene Indije 21. stoljeća.

Büro 24/7 u milanskom carstvu mirisa, 2. dio (фото 3)

Histoires de Parfums francuska je kuća koja postoji od 2000. godine. U svojoj ponudi ona ima već 30-ak mirisa, ali i velik broj obožavatelja širom svijeta. Gotovo svaki njihov miris označen je brojkom, odnosno važnim datumom/godinom, te imenom neke povijesne (ili fiktivne) osobe. Taj se niz nastavio i na Esxenceu – predstavili su svoju Opernu kolekciju. Pet posve novih mirisa predstavljeno je na pozadini dramatično crvenog štanda i svi su nazvani po naslovnim opernim ulogama: Turandot (1926), Norma (1831), Madame Butterfly (1904), Carmen (1875) i Queen of Spades (Pikova dama, 1890).

Stvarnim osobama i književnim likovima koristi se i brend Jardins d'Ecrivains (u prijevodu Spisateljski vrtovi). Mirisi ove kuće tako se zovu George (po George Sand), pa Wilde (po Oscaru Wildeu) i sl. Najnoviji njihov miris predstavljen u Milanu zove se Marlowe (po Christopheru Marloweu, engleskom dramatičaru i pjesniku iz 16. stoljeća).

No, ne moraju sve priče biti tako epske i tako globalne. Jedna od najintrigantnije prezentiranih parfemskih kuća bila je vrlo osobna Mendittorosa Odori d'Anima (Mendittorosa mirisi duše), i na tom se primjeru moglo naučiti štošta o nišnoj parfemskoj industriji i energiji koja se ulaže u stvaranje mirisa, ali i samu prezentaciju. Svi oni koje odbijaju kuće s prevelikom ponudom cijenit će ovu intimnu kolekciju od tek sedam vrlo različitih i pažljivo prezentiranih mirisa.

Büro 24/7 u milanskom carstvu mirisa, 2. dio (фото 4)

Stefania Squeglia, strastvena kreatorica i vlasnica ovog brenda, živi između Milana i Pariza, i mirise kreira u suradnji s dva francuska "nosa". Miris progovara kad mu se da ime, kad se uz njega ispriča prava, uvjerljiva i slikovita priča. Mendittorosa ide i korak dalje od toga. Svaka je bočica pažljivo dizajnirana, ali i omotana konopcem s malim zaštitnim talismanom koji kupca ima čuvati od zla. Čep svakog mirisa je skulptura za sebe, djelo ruku talijanskih umjetnika posebne simbolike. Čep je drukčiji od mirisa do mirisa, a ponekad i od bočice do bočice.

A sami mirisi? Priča je to o kontrastima i osobnom traženju; od minimalnih do bogatih mirisa, od hladnih do toplih. Mirisi Alfa i Omega, North i South. Krajnosti. Tu su i 3 posebna mirisa: Id (nazvan po Idduu, lokalnom nazivu za vulkan Stromboli, uz koji je Stefania odrasla), pa zavodljvi Le Mat (inspirian tarot kartama i idejom karte hrabre lude, lutalice koja je u stalnoj potrazi) te najnoviji Sogno Reale (ime je dvostrukog značenja, stvarni i/ili kraljevski san). Sogno Reale, po prvi put predstavljen u Milanu, Stefania je prvo odsanjala, pa onda napravila. Čep bočice je ustvari vjerna reprodukcija čaške/kućice morskog ježa, i simbolizira vlastite dubine u koje valja zaroniti.

Na svakom Esxenceu predstavljaju se i neki dugo iščekivani noviteti. Tjednima prije sajma pričalo se o Picholi, najnovijem mirisu Neele Vermeire. I doista, Pichola nije razočarala. Gotovo gurmansko otvaranje (kardamom, cimet) slijedi bogato cvjetno srce parfema (jasmin, tuberoza, ruža). Čekalo se i na Cicatrices, novi miris Laurenta Mazzonea (LM Parfums) nazvan po ožiljcima. Također uspjeh; miris prolazi faze od suhe likoricije preko tamjana i kože, sve do slatkih, drvenastih nota. Kuća Olfactive Studios predstavila je svoj "zeleni" hit za ovo proljeće, Panoramu, s intrigantom i iznenađujućom notom wasabija.

Büro 24/7 u milanskom carstvu mirisa, 2. dio (фото 5)

Xerjoff je predstavio tri vrlo uspješna noviteta u svojoj liniji XJ 1861, koji su i među našim favoritima: Zefiro, Naxos i Renaissance. U svijetu uniseks parfema (nišni svijet u pravilu izbjegava podjele na muške i ženske mirise) Zefiro je ipak donekle muški, začinsko tamjanski miris inspiriran gradom Rimom, a Naxos, koji otvara citrusima, da bi nastavio cvjetno, nježniji je i inspiriran Sicilijom. Na Xerjoffovom štandu predstavljen je i Cruz del Sur, njihov novi miris kreiran ekskluzivno za Biophiliu, projekt koji se bori protiv odljeva argentinskog ruralnog stanovništva u gradove, kreirajući za njih nove poslove i radna mjesta.

Büro 24/7 u milanskom carstvu mirisa, 2. dio (фото 6)

Među mirisima koje još valja spomenuti su i tri nova mirisa ponovno oživljene francuske kuće Le Galion. Među njima Cuir i Aesthete suvremeni su i uspješni mirisi koji ovu kuću još više približavaju današnjim trendovima u parfemskoj industriji. Još jedna stara kuća radi svojevrsni zaokret ili pokušava nešto novo: stoljetni francuski D'Orsay lansirao je novu liniju, imena Al Kimiya. Radi se o dvama izvrsnim parfemima, Oud et Bois i Ambre et Musc, koji su namijenjeni 'layeringu', odnosno nanošenju u kombinaciji s drugim parfemima (po mogućnosti kuće D'Orsay, naravno). Pa ipak, ova dva luksuzna mirisa (u bočicama čiji oblik neodoljivo podsjeća na ručnu bombu) izvrsno se nose i sami za sebe – Oud et Bois je upravo majstorska interpretacija ouda.

Büro 24/7 u milanskom carstvu mirisa, 2. dio (фото 7)

Za kraj, svidio nam se i minimalizam ciriške kuće Sentifique, čiji su Cedre Sacre i Testosterone vrlo snažnog karaktera (a Testosterone i nezaboravnog imena) i o kojima bi se još moglo čuti. Po riječima uglađenog Friedemanna Ramachera, osnivača i kreativnog direktora, ova kuća namjerno izbjegava "buku" suvišnih informacija i priče koje su tipične za ostale brendove. Primjerice, nigdje se ne ističe informacija da se u Testosteroneu koristi oud kao nota, što je vrlo neuobičajeno za nadglasavačku prirodu industrije.

Konačno, kako ocijeniti ovogodišnji Esxence? Nije bilo velikih zaokreta ni šokantnih lansiranja novih linija. Čeka se posustajanje ouda, ali još ništa od toga jer se još uvijek stvaraju novi mirisi na tu temu koji su izvrsni i poprilično originalni. Zapad se sve više privikava i na agresivne, "fekalne" note u njima, Europljani sve više postaju pravi, 'hard core' poznavatelji i ljubitelji ouda.

Na vidiku zasad još nema neke velike nove teme ili opsesije: tu i tamo se pojave mali trendovi koje svi slijede sezonu ili dvije, poput kože, papra, ruže. I dalje se ravnopravno natječu prirodni sastojci s naprednim molekulama i sintetskim formulama. Sve u svemu, industrija je u punom zamahu i proizvodi se naveliko i raznovrsno. Svi obožavatelji, nasreću, imat će pune noseve posla i užitka u mjesecima i godinama koje dolaze.

 

Prvi dio izvještaja iz Milana pročitajte ovdje.

Tekst: Dominko Blažević i Mirka Modrinić

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više