Traži

Casey Neistat - od socijalnog slučaja do mega popularne YouTube ikone!

Casey Neistat - od socijalnog slučaja do mega popularne YouTube ikone!

Najpoznatiji svjetski vloger trenutno priprema novi projekt sa CNN-om koji svi željno iščekuju

Tekst: Latica Martinis Filković


Fotografija: Getty,
Facebook,
Instagram,
PR

Casey Neistat je lik koji je u domeni vloga napravio pravu malu revoluciju i bio jedan od pionira. Njegov kratki format videa, u kojem je fokus doslovno njegova svakodnevica privukao je ogromnu količinu ljudi. Danas ima preko 6 i pol milijuna pratitelja na svom YouTube kanalu, zaradio je gomilu novaca i stekao ugled, a tu naravno, ne namjerava stati. Kako je zapravo tekao njegov razvojni put i što nam sve sprema dalje, donosimo vam u nastavku...

Casey Owen Neistat danas je jedan od najpopularnijih i najupečatljivijih svjetskih vlogera (video bloggera). Ovaj 35-godišnjak, kojeg život definitivno nije mazio i pazio, danas je vrlo vješt samouki filmaš, redatelj, suosnivač kompanije Beme, točnije istoimene social aplikacije koju je za svoje interne potrebe krajem 2016. godine za 25 milijuna dolara kupio CNN i naravno, vloger koji se može pohvaliti vojskom obožavatelja, štovatelja i fanova, ali i gomilom zarađenog novaca.

Naime, samo na YouToube kanalu, gdje nas je nekoliko puta tjedno počastio uglavnom 10-minutom epizodom iz svakodnevnog život, ima preko 6 i pol milijuna pratitelja, a ta brojka iz minute u minutu rapidno raste. No, vratimo se na početak…

Priča Caseyja Neistata vrijedna je vaše pažnje, pritom mislim na onu životnu, onu surovu. Već s 15 godina napustio je školu koju nikada nije niti završio, a sa 17 godina dobio je sina Owena. On i majka njegovog djeteta, tadašnja djevojka Robin živjeli su od socijalne pomoći, u prikolici i vrlo teškim uvjetima, nakon čega ga je ona ubrzo i ostavila. U potrazi za perspektivom i boljim životom, s 20 godina odlučio se preseliti iz rodnog Connecticuta u New York gdje je počeo raditi prvo kao perač posuđa u jednom restoranu, nakon čega je svojevremeno bio i poštar na biciklu.

U slobodno vrijeme je, non stop snimao i editirao videa jer, kako je u jednom intervjuu otkrio, tada nije imao baš puno prijatelja pa se uglavnom družio sam sa sobom i radio ono što najviše voli. Iz tog perioda uvijek se sjeti načina na koji je razmišljao, a koje mu je i danas u drukčijem kontekstu premisa svega; peri suđe kako bi imao novaca raditi ono što voliš najviše na svijetu, a upravo to ga je kasnije lansiralo u zvjezdanu orbitu. No, činjenica je da nije bilo lako.

Godine 2001. on i njegov brat svašta su nešto razrađivali i osmislili seriju videa u sklopu kojih su surađivali s umjetnikom Tomom Sachsom, a fokus su bile njegove skulpture i instalacije. Cool, ali ništa posebno i od velike važnosti, no dobar start. Dvije godine kasnije privukli su pak veliku pažnju svojim trominutnim videom iPod's Dirty Secret u kojem su kritizirali Apple zbog nezamjenjivih baterija u iPodima te kako one nakon 18 mjeseci počinju slabiti i prestaju raditi.

Upravo taj video postao je instantno viralan, ali je ujedno privukao i veliku pažnju medija. U samo šest dana video je pogledalo milijun ljudi, a vijest je prenijelo oko 130 svjetskih medija među kojima su bili i prestižni The Washington Post, Fox News, CBS, BBC…. Kako to obično biva u takvim situacijama, Apple je samo nekoliko dana kasnije reagirao i ponudio svim korisnicima iPoda mogućnost besplatne zamijene dotrajale baterije.

Ubrzo nakon toga, braća Neistat bacila su se u produkciju mini serijala "Science Experiments" gdje su u trajanju od 15 minuta izvodili razne eksperimente. Tu priča ne staje jer vrlo skoro stigla im je ponuda iz HBO-a teška 2 milijuna dolara i to za tv serijal od 8 nastavaka. Serijal se jednostavno zvao "The Neistat Brothers" i bio je autobiografskog formata gdje su u osam epizoda ispričali jednostavno kako žive. I iako je serijal većinom zadobio pozitivne kritike, osim što su ga neki proglasili i najiritantnijim showom iz HBO produkcije, Casey je 2009. godine odlučio krenuti samostalno u biznis, odnosno vlogati. Bio je u biti jedan od pionira vlogera koji se odlučio na taj format, a koji tada nije bio ni približno cool i popularan.

Svoj prvi YouTube video pustio je 17. veljače 2010. godine gdje je objasnio kako se koristi ručna kočnica u vlaku u slučaju izvanredne situacije. U lipnju 2011. ponovno je privukao veliku pažnju novim videom "Bike Lanes" inspiriran novčanom kaznom koju je dobio jer se nije vozio unutar iscrtane biciklističke staze. Svojim videom pokušao je dokazati kako iscrtane linije predviđene za vožnju biciklom po ulici i nisu najsigurnije, a nerijetko je i nemoguće voziti po njima zbog silnih prepreka koje na njima ne bi trebale biti. A upravo je taj njegov video magazin Time uvrstio u Top 10 najkreativnijih videa u 2011. godini.

Svakodnevno i ozbiljno vloganje započeo je intenzivno krajem ožujka 2015. kada je službeno objavio i prvi vlog post, a u njima smo općenito kasnije mogli vidjeti sve i svašta. Doslovno rečeno iz njegove svakodnevice kroz koju su ga mnogi jako dobro upoznali i zavoljeli, a mnoge je čak uspio i inspirirati svojom pozitivnošću, jednostavnošću, humorom, stavom i borbom. Kako mu je popularnost s vlogom rasla, sve više i više kompanija i brendova željelo se u sklopu njegovog vloga reklamirati.

U početku je pružao otpor, a onda je odlučio javno reći kako će pristati na to jer hej, sin će mu uskoro na fakultet, a to nije jednostavno niti jeftino. Iako su mu neki na tome zamjerali, drugi su mu bili pak zahvalni na iskrenosti i otvorenosti i u potpunosti razumjeli taj njegov potez s kojim su se svi u konačnici senzibilizirali. Danas tako dobiva na tone poklona, svi žele biti barem na milisekundu u njegovom vlogu, od običnih prolaznika koji ga na cesti stalno prepoznaju, zaustavljaju, mašu i pozdravljaju, do najjačih svjetskih kompanija, brendova koje možete zamisliti.

Ono po čemu je poseban (osim svojih custom-made izgrebanih Ray Ban sunčanih naočala) i po čemu se zapravo ističe jest prije svega njegov način i tehnika snimanja. Razmislite samo o kadrovima u kojima ga primjerice vidite da je prošao na biciklu ili svom omiljenom boosted boardu (električnom longboardu koji mu je ujedno i zaštitni znak, a koji može postići brzinu od 35 km na sat). To znači da se lik doslovno zaustavio, postavio negdje kameru, namontirao kadar, vratio se s biciklom ili boosted boardom i prošao ponovno kroz kadar da bi ga u konačnici imao snimljenog. A takvih kadrova u njegovim videima, ako ste ih gledali ili tek hoćete, je dosta mnogo, vjerojatno puno kao i samih repeticija.

Ono što će vam još biti zabavno u njegovim videima jest i periodičan moment tzv. mail time, vrijeme kada otvara sve poklone koje je dobio poštom, komentira i zahvaljuje, a vjerujte mi, njih je zaista puno, a ljudi mu šalju zaista sve i svašta iz svih krajeva svijeta ne bi li dobili koju sekundu pažnje u njegovom mega popularnom vlogu. Tu je i dio Q&A kada odvoji nekoliko minuta da mu fanovi postave bilo kakva pitanja, a on na njih odgovara. Kroz njegova videa vrlo ćete se vjerojatno zaljubiti i u New York jer način na koji on taj velebni grad prezentira u vrlo živopisnoj i super cool montaži, kakva se na viđa kod vlogera, je zaista genijalan. Čini vam se kao da ste tamo zajedno s njim i dio ste njegovog života.

Isto tako, kroz videa osim što upoznajete i njega kao osobu, nekako vas motivira da se i vi pokrenete i nešto učinite, bilo sa sobom ili životom, a tu su i povremeni spontani savjeti koje nerijetko daje, a na koje nećete ostati imuni. Zanimljivo je i da svaki video ima drukčiju glazbu, a riječ je o mladim autorima glazbenicima koji mu za svaku epizodu kreiraju neku cool i upečatljivu pozadinu, a za uzvrat, svaki od autora bude na kraju vloga kreditiran. Isto tako, doznat ćete i kakav mu je stan, gdje živi, kako živi, kakve su mu navike, što jede, sluša, voli, kako mu izgleda ured, a upoznat ćete i njegovu obitelj, posebno suprugu Candice Pool s kojom ima i preslatku kćer Francine.

Kada su ga jednom prilikom pitali pitanja o ljubavi i uspješnosti braka, veze, kazao je kako je čar kvalitetne veze kada ste oboje u vezi svoji, i ne pretvarate se da budete kao partner. Vaša jedinstvenost identiteta u vezi jest definicija kvalitetne veze. A upravo takav odnos on ima sa suprugom Candice, inače totalnom coolericom koja ima svoj uspješan biznis. Naime, Candice je vlasnica brenda nakita imena Finn koji sama kreira.

I iako su mu mnogu zamjerali i bili šokirani što je HBO projekt napustio da bi bio ni manje ni više nego YouTuber, odnosno vloger, zbog čega je čak jedno vrijeme bio i na neki način stigmatiziran jer nitko nije mogao vjerovati da bi to itko učinio, to je već prva lekcija koju nam je kao osoba servirao. Da trebamo slušati sebe, svoje instinkte i raditi za sebe, ne protiv sebe.

Naime, tada je izjavio kako mu je u svim tim prethodnim projektima jednostavno nedostajalo pričanje priča, a to je bilo ono što najviše voli i želi. Zahvaljujući internetu, YouTube-u i dostupnoj i pristupačnoj tehnologiji, Neistat je napravio i realizirao sve ono o čemu je dugo razmišljao i promišljao, a to je vlastiti vlog čija je tema zapravo toliko banalna - njegova svakodnevica, ali ispričana na vrlo jednostavan, spontan i atraktivan način gdje ne podcjenjuje gledatelja ni publiku, a u kojem je on jednostavno on bez ikakvog uljepšavanja, čime je i privukao ogromnu audijenciju.

Često je isticao pritom i kako su ideje zapravo vrlo jeftine, da su nam ideje ono nešto što svi imamo zajedničko te da svi mogu imati ideje, no realizacija je ono što je u tome ipak ključno i najbitnije, a u tome ne uspijevaju nažalost svi. A to je ujedno i druga lekcija koju smo od njega naučili - on je svoju ideju, u koju je pritom uloženo i puno truda, volje i napornog rada itekako realizirao i na kraju dobro i unovčio.

S intenzivnim vloganjem u tom formatu je odlučio prestati u studenom 2016. godine kada je iza sebe već imao 490 vlog postova na svom YouTube-u i mnoge pritom jako, jako rastužio. No, ipak je ponudio nešto i zauzvrat. Kazao je kao je to jedna era koju je morao završiti kako bi se posvetio i fokusirao na kratka news daily videa koja će se moći na jednak način gledati na YouTube-u, ali na novom kanalu. Riječ je o pomalo mističnom projektu koji je nastao u suradnji sa CNN-om, a koji će s emitiranjem krenuti ovaj mjesec, pa stoga nimalo ne čudi kako je upravo to goruća tema u posljednje vrijeme.

Nakon svega, svi se možemo složiti oko jedne stvari, a to je da je Casey u biti lik iz susjedstva s kojim se svi mogu poistovjetiti i koji mnogima upravo zbog toga može biti pokretač i inspiracija. A upravo to je bazično bitna i velika stvar u ovom okrutnom svijetu u kojem opstaju samo najhrabriji i najuporniji, oni spremni na svakodnevne izazove koji će pritom strpljivo, baš poput Caseyja, dočekati i zgrabiti svoju priliku. Jer on je! I za kraj, sjetite se; ne samo ideja nego i njezina (uspješna) realizacija! Jer upravo to je ključ uspjeha!

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor