Traži

Croatia
"Danas svi mogu biti Instagram influenceri"

"Danas svi mogu biti Instagram influenceri"

Intervju s Evom Chen, direktoricom mode u Instagramu

Urednik: L.M.F.


Fotografija: Buro247.ru

Ako pratite modna zbivanja i sve vezano uz tu industriju, onda ste vjerojatno čuli i za Evu Chen. Ova bivša glavna urednica raznih cijenjenih modnih magazina, već dvije godine radi kao modna direktorica u Instagramu. Büro 24/7 vam donosi intervju s beskrajno šarmantnom, vrlo simpatičnom i duhovitom Evom, koja bolje od ikoga zna kako uspješno voditi modni Instagram profil…

Ona je modna direktorica u Instagramu već više od dvije godine. Taj posao, koji trenutno obožava, dogodio se slučajno i spontano jer kako ističe, nije imala planove niti neki zadani put u svojoj karijeri. Ogromnu količinu znanja vezano uz modnu industriju stekla je radeći kao glavna urednica niza modnih magazina, a sada je postala stručnjakinja za to kako kvalitetno kreirati i voditi modni Instagram profil. O tome i svemu popratnom doznali smo od same Eve. Intervju koji je dala za Büro 24/7 pročitajte u nastavku…

 

Reci nam više o svojoj karijeri, kako je izgledao tvoj put do mode i početak rada u Instagramu?

Eva: Sada sam u Instagramu malo više od dvije godine. Nikada nisam imala jasno definiran put po pitanju karijere za razliku od nekih koji su već kao klinci znali što žele biti i raditi kad odrastu. Oduvijek samo osluškivala svoju intuiciju i strast. Radila sam kao urednica u mnogim modnim magazinima, a počela sam kao praktikantica u Harper's Bazaaru, onda sam nekoliko godina radila u Elle magazinu, pa i u Teen Vogueu. Radila sam i kao freelancerica za mnoge cijenjene publikacije kao što su Wall Street Journal, Vogue China, pa i u Lucky magazinu koji danas više ne postoji. Nakon toga sam ostala trudna i bila na porodiljnom i dobro mi je došao brejk. Onda se dogodio Instagram. Nikada nisam razmišljala o tome da bih tamo radila, no od prve minute osjetila sam potencijal platforme kao i to da moda i Instagram imaju puno toga zajedničkog. Jer kod Instagrama je naglasak na vizualnom, a modna industrija uvijek će nam ponuditi lijepe vizuale i fotografije, tako da sam odmah shvatila bit cijele priče i svoje pozicije. Iako sam se još tada nećkala i mislila da bi bilo dobro da ostanem kod  kuće s bebom, svi su mi govorili da je to posao kao stvoren za mene. Iako sam i prije posla u Instagramu nerijetko surađivala s modnim dizajnerima, modelima, stilistima, modna industrija mi je pomogla razumjeti kako Instagram funkcionira u tom smislu i kako cijelu platformu iskoristiti na tom polju da bude bolja. Recimo, Pat McGrath sam pomogla da se pridruži Instagramu.

Stvarno?

Eva: Jesam, možete ju pitati (smijeh). Ali i modelima kao što je recimo Karlie Kloss, ali onako neformalno kao u smislu kad bi se srele rekla bih: E postoji ta jedna aplikacija, zove se Instagram, moraš ju početi koristiti. A ono što sada radim je u biti educiranje modne industrije o Instagramu i kako ga pravilno koristiti, da to sve skupa ima nekog smisla.


Spomenula si prije kako si radila u raznim modnim magazinima, koja je razlika između toga i onoga što radiš danas?

Eva: Pa iskreno, nema baš neke velike razlike, iako to ljudi vide tako jer je prijelaz bio iz printa u digitalno. Dok sam bila glavna urednica, puno sam radila sa stilistima, fotografima, urednicima i željela sam da svi rade najbolje što mogu. Danas manje više sa svim tim ljudima ponovno surađujem, na sličan način. Tim u Instagramu je briljantan i stalno radimo na unaprjeđivanju sadržaja.

OK, uglavnom si nam općenito otkrila svoje neke dužnosti i obveze, ali čini mi se da je većini i dalje misterija što točno radiš u Instagramu i što podrazumijeva tvoj posao, možeš li nam malo bolje to opisati?

Eva: Ono što najviše volim je sve pričati putem Storiesa. Sve se svodi na to kada, zašto i koliko sadržaja plasirati, tko mi je ciljana skupina, tko je u biti moja publika, koji oblik sadržaja bih trebala postati i sve to skupa me dnevno 500 puta pitaju ljudi iz Instagrama, a moj posao je raditi s njima na tome, isto kao i s dizajnerima, stilistima, kreativnim direktorima, modelima i za svakoga raditi to najbolje i u njegovom najboljem interesu. A za svakoga je vrlo različito, recimo Tom Ford će biti puno drugačiji u tom pogledu od Marca Jacobsa, kao Karlie Kloss i recimo Gigi Hadid. Svi na Instagramu imaju drugačije potrebe, ali i probleme. Ja im pomažem to riješiti.


Pokrivaš puno toga no, prema tvom mišljenju, kako Instagram zapravo danas oblikuje moderni modni svijet?

Eva: Moda je postala vidljiva svima. Unazad nekoliko godina ljudi i publika nisu imali mogućnost, odnosno dostupnost dizajnerima. To nam se svima činilo jako daleko i nedostupno. A Instagram nas je uveo u to sve skupa i dao neki uvid. Možeš biti bilo gdje u svijetu i vidjeti što se zbiva tamo negdje drugdje, možeš biti dio toga bez obzira gdje živiš. Možeš biti dio te industrije i proživjeti to sve skupa. Ako te zanima neka osoba ili što radi, u tren oka možeš doznati o njoj sve putem Instagrama i vidjeti njezin rad, zanima te neka modna kuća, dizajner, beauty proizvod… imaš Instagram.

Misliš li da danas više modna kritika kao takva nije relevantna i da su ju na neki način zamijenili Instagram influenceri?

Eva: Ne, ja osobno i daljem čitam kritiku koju pišu Cathy Horyn, Nicole Phelps, jako puno čitam na tu temu i smatram da je to iznimno vrijedno. To je u biti danas više komentar nego kritika. Ja sebe vidim kao modnog entuzijasta, jako volim modu, volim shopping, odjeću, stil, no ako me pitate o povijesti Balenciage i kako je pokrenuo svoju liniju, o tome ne znam ništa. No, u tom slučaju onda za to pitaš Suzy Menkes iz Voguea koja će o tome znati sve… zato mislim da je modna kritika potrebna i relevantna. Ljudi moraju jednostavno imati različita mišljenja.


Bi li se moglo reći da Instagram danas pokušava biti i modna shopping platforma?

Eva: Mislim da to nije primarni cilj Instagrama, ono što jest je konekcija ljudi cijelog svijeta. Shopping je samo malo dio toga putem čega se ljudi isto tako mogu povezati. Ponekad neke stvari kupim jer ih vidim na Instagramu, i ne mislim da Instagram pokušava postati shopping platforma, ali mislim da je na tom polju sjajan izvor inspiracije. Cilj Instagrama je da se ljudi iz manjih sredina i dalekih krajeva svijeta mogu povezati sa svima, i obrnuto.

Dakle mogli bismo reći da je i način na koji danas konzumiramo modu uvelike promijenio Instagram?

Eva: Da, Instagram je modi otvorio cijeli jedan novi prozor u svijet. Modna industrija više nije rezervirana samo za elitu, buyere, urednike, ona je tu sada u tom obliku za sve. Ne moraš živjeti u New Yorku da bi bio dio te modne scene, sada u to možeš imati instantan i jasan uvid i biti dio toga putem Instagrama.

Možeš li nam otkriti ili dati neki savjet kako stvoriti uspješan profil na Instagramu za neki modni brend, ako nam možeš dati neke konkretne primjere?

Eva: Mislim da je kombinacija autentičnosti i realnosti najvažnija. Mislim da je bitno pričanje priče, storytelling, fokusirati se na svaki post zasebno, dati svoje osobnosti u to sve skupa, a ne napraviti neku sjajnu fotku s plaže i izrezati je u nekoliko manjih i napraviti svojevrsnu slagalicu u smislu galerije od šest fotografija.


Možda nam onda možeš reći i kako recimo neki novi brend plasirati na Instagramu?

Eva: Pa, mislim da se to u mom slučaju nikada neće dogoditi, ali mogu (smijeh). U biti najbolje je da vam dam primjer, to je beauty brend i zove se Glossier. Mislim da su oni napravili odličan posao. Tu je i customer service koji je odličan. Možeš ih na Instagramu pitati razne stvari i oni će vam odgovoriti detaljno i uputiti vas u sve što vas zanima. Oni su jako dobro plasirali svoj brend na van.

Da, to bi nam svima mogla biti inspiracija, no mislim da bi naše čitatelje moglo zanimati i kako se postaje Instagram influencer?

Eva: Mislim da sve leži u tome da budeš svoj. Mnogi misle da je sve u fotografijama, i je djelomično, ali je u biti važnije razvijanje svoje osobnosti na van i da se dobro osjećaš u svojoj koži, i da nemaš problem dijeliti dio sebe sa svima ostalima koji te na Instagramu prate. I što više stavljaš sadržaja na Instagram to bolje jer tvoji pratitelji stalno nešto iščekuju i imaju se čemu veseliti. Stalno ih vodiš na neku svoju avanturu i oni su dio toga. Treba se potruditi i da oni osjete da su dio toga.

 


Hm, većina ljudi misli da na Instagramu treba puno toga "fejkati" da bi se uspjelo, a zapravo je skroz suprotno?

Eva: Da, i tu su Storiesi ti koji dozvoljavaju ljudima da budu stvarni, da pokažu ono što zapravo jesu. A kad ljudi na Instagramu imaju moćne Storiese ja ih volim još više. Kao da ih onda bolje i upoznaješ, takav je osjećaj.

Ti jako voliš društvene mreže jel’ da?
Eva: Da, i previše.

Vidim da obožavaš Instagram, no osjetiš li s vremena na vrijeme da si možda malo previše eksponirana?

Eva: Pa ne baš, ne pokazujem ono što ne želim pokazati. Mislim da bi svi na tom polju trebali raditi ono što im se radi. Sve je stvar neke zone komfora. Ono što često čujem od ljudi s kojima radim jest: ne želim stavljati selfije, a ja im obično na to kažem: tko te tjera? Kao da vam netko drži pištolj uperen u glavu i kaže da postate selfie. E nije tako! Sve je stvar vlastitog izbora. Recimo, stilist kose Sam McKnight, on radi za Chanel i Fendi, a njegov Instagram je recimo prepun vrtova jer voli vrtlarenje i stalno fotografira cvijeće, a onda recimo objavi fotografiju Care Delevigne i sebe u poslu.

I za kraj, posljednje pitanje, kako bi opisala svoj tipičan radni dan?

Eva: Najbolje u mom poslu je to što nemam tipične dane. Neki dani su samo sastanci i sastanci, neki dani su kombinacija toga i davanje feedbacka mojim timovima, a tu je onda i kreativni dio i razvijanje strategija, pomaganje ljudima.

Zvuči kao savršen posao?

Eva: Je, stvarno je sjajan. Divno je biti dio nečega kao što je Instagram gdje to vidiš svakodnevno i ljude koji ga koriste i odličan je osjećaj kad znaš da si dio toga nečega što mijenja način na koji ljudi komuniciraju.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više