Traži

Dobar posao u Hollywoodu: Što su fauxmance i showmance, a što prave ljubavne priče?

Dobar posao u Hollywoodu: Što su fauxmance i showmance, a što prave ljubavne priče?

Istražili smo sveprisutni fenomen

Urednik: E.G.


Fotografija: Getty Images,
Splash

Kristen Stewart i Robert Pattinson, Taylor Swift i Harry Styles, Taylor Swift i Tom Hiddleston, Zac Efron i Vanessa Hudgens... Popis se nastavlja i nastavlja u nedogled, a završava s najsvježijim imenima Shawna Mendesa i Camile Cabello. Svi oni imaju nešto zajedničko, i u pitanju je onaj postotak holivudskih parova za koje se, opravdano ili ne, tvrdi da su im veze lažne, prazne, marketinški trik, prilika za zaradu, i tako dalje. Ovaj koncept poznat je od kad je Hollywooda, ali kako se danas vijesti znatno brže i eksplozivnije šire, tako i ovaj trik postaje sve češće marketinško oruđe, ili barem onaj koji donosi siguran hype i brz povratak iz sjene u centar pažnje.

Vratimo se malo u prošlost, odnosno desetljeće i nešto unazad, u 2006. kad se desila vjerojatno najznačajnija fauxmance u novijoj povijesti. Ona između Nicole Richie, zvijezde reality showa "The Simple Life" i Steve-O koji je bio poznat po kaskaderskom ludorijama u  emisiji "Jackass". Iako na prvi pogled ne sasvim kompatibilni kao par, činilo se da imaju šansu za uspjeh. Oboje su izgledali pomalo divlje, i kao netko tko bi usprkos razlikama mogao "kliknuti", pa se u njihovu priču dosta dugo i vjerovalo - sve dok Steve-O nije otvorio dušu i rekao da je jedina istina bila da je Nicole željela biti u centru pažnje zbog još nečeg osim svađa i mirenja s poznatom nasljednicom Paris Hiltonom.

Shawn Mendes i Camila Cabello na dodjeli nagrada VMA

Od tada se nekako malo češće, kad vidimo neki novi popularni par, priupitamo jesu li stvarno zajedno ili rade na promociji novog projekta on i off screen. Postali smo  pomalo cinični, ali i svjesniji da poznate ličnosti zaista nerijetko završavaju u lažnim vezama, i to iz različitih razloga.

Obično je u pitanju dobra stara ambicioznost i ideja da se u paru izgleda bolje nego samostalno. Imperij se gradi u dvoje, što Beckhamovi, Knowles-Carters, i Kardashian-Westovi, neko vrijeme i Jolie-Pitt duo, znaju bolje od ostalih. Dvije poznate ličnosti vrijede više nego jedna u pogledu financijske moći, porasta kapitala i prepoznatljivosti. Ovakvi parovi ostaju jaki i uspješni i kao pojedinci, ali neovisno o tome koliko zasebno bili zvijezde showbizz neba, postoji nešto još jače od individualnog pojavljivanja i rada- dvostruka doza istih sastojaka. I usprkos tome što smo se i nagledali i naslušali raznih priča o tome što se događa ispod uglađene površine (poput još uvijek misterioznog skandala Beyoncé, Jay Z-ja i Solange u dizalu), činjenica je da kada "The Carters" stoje usred Louvrea i kažu "I can't believe we made it, this is what we are thankful for” svi nekako vjerujemo u njihovu snagu i divimo se svemu što su postigli.

Agenti i menadžeri, vođeni ovakvim zlatnim primjerima, i znajući da će vijest o novoj vezi između dva bombastična imena sigurno dobiti mnogo pažnje javnosti, podržavaju a nekada i dogovaraju lažne veze ne bi li dodali popularnosti poznate osobe za koju rade Tako se veoma često nakon uzleta neke romanse ispostavi da je spadala u neku od dve kategorije lažnih veza. "Showmance" kad se glumci "zaljubljuju" u stvarnom životu i njihova veza traje gotovo točno onoliko koliko i serija na kojoj rade, ili tokom hypea oko filma, ili pak "fauxmance” kad veza dobar dio svog postojanja duguje zapravo uslugama PR tima. Malo paparazzo fotografija, malo dodatnih glasina i sjajna prilika da se provuče novi projekt je tu. Ili pak zataška neki neuspjeli, naravno. Nije baš najčasnija, i najiskrenija stvar na svijetu, ali to je showbusiness - skupa zabava i veliki ulozi, a menadžeri ne biraju sredstva za promoviranje.

Kao što navodi Jack Ketsoyan, jedan od najpoznatijih holivudskih publicista, ovakve veze su čisti dogovor između agenta, a kao primjer navodi glumca čiji je novi film dobio jako loše kritike odmah po izlasku i tu je situaciju trebalo nekako riješiti, odnosno otkloniti negativnost izazvanu filmom i poraditi na njegovom imidžu.

Lady Gaga i Bradley Cooper nastupaju na dodjeli nagrade Oscar

"Našli smo mu djevojku, jednogodišnji dogovor, i odjednom je to postala glavna vijest." Na loš film su svi zaboravili, ona je od trećerazredne glumice postala daleko poznatija, a njemu vraćena dobra reputacija. Nakon godinu dana svatko je otišao na svoju stranu. Kraj holivudske bajke, i klasični PR trik. Ljudima samo treba nešto o čemu će pričati, a industrija se uvijek pobrine da to i dobiju. Na kraju krajeva, sjetimo se samo čitave nedavne drame oko Bradleyja Coopera i Lady Gage. O tome tko je koga i kako pogledao, tko je prvi ostavio partnera, jesu li sad zajedno, tko može da sakriti emocije, tko ne može, jesu li su počeli živjeti zajedno, kakav je izraz lica Irina imala tijekom njihovog nastupa, pričalo se više nego o samom filmu.

Međutim, veliku ulogu u započinjanju ovakvih veza ima i takozvani "bearding", kad jedna poznata ličnost (a nekada i obje), kriju svoju seksualnost ne bi li očuvali reputaciju koju imaju u okviru industrije i kod publike. Ovo je praksa koja u glumačkim krugovima ima dugu tradiciju, pa tako iako tadašnja publika i javnost nisu imali pojma o tome, sad je poznato da su zvijezde poput Katherine Hepburn i Spencer Tracyja (koji su bili jedan od najznačajnijih parova zlatnog doba Hollywooda) tijekom svoje dugogodišnje veze bili i u istospolnim odnosima. Stavovi prema gej parovima su se na sreću uvelike promijenili, postali mnogo otvoreniji, a transparentnost i iskrenost se danas cijene više nego ikada (ili se barem na njima inzistira više nego ikada), pa i, ako govorimo u okvirima Hollywooda, nema potrebe da se nečija seksualnost krije.

Taylor Swift i Tom Hiddleston

Ovakva vrsta PR angažmana je sve rjeđi slučaj, i nadamo se da je na putu ka potpunom nestanku, jer zašto bi bilo tko trebao isplanirano biti nešto što nije i graditi imidž u kojem se ne pronalazi? Međutim, još uvijek nije u potpunosti nestala, budući da se imena poput Georgea Clooneyja, Taylor Swift i Shawna Mendesa još uvijek prečesto spominju u ovom kontekstu. Usprkos tome što živimo u vrijeme u kojem živimo, kad se o seksualnostima priča intenzivno i iskreno podržava, izgleda da industrija zadržava svoje licemjerstvo na određenom nivou, gdje za neke ličnosti jednostavno nije moguće da budu ono što stvarno jesu. S druge strane, moguće je i da oni sami bježe od toga.

Naravno, da ne bi bilo da showmances uvijek imaju samo biznis kraj, rukovanje i podjelu novaca, postoje i one veze koje jesu započele svoj život za marketinškim okruglim stolom, ali su procvjetale i prerasle u nešto značajnije i veće. Svi se sjećamo govorkanja oko Roberta Pattinsona i Kristen Stewart, koji su kao zvijezde jedne od najpopularnijih teenage franšiza bili ohrabrivani na vezu i van ekrana, kroz koju bi priča o pravoj ljubavi nastavila prodavati "Twilight" fanovima.

Njihova veza možda je počela kao dobar dogovor i biznis, ali je prerasla fotografiranja i pojavljivanja na crvenom tepihu, i postala nešto stvarno. Ako ni zbog čega drugoga, onda zbog načina na koji je završila. Kad je Stewart započela aferu s redateljom Rupertom Sandersom, ona i Pattinson su bili već u četverogodišnjoj vezi, uselili se te imali zajedničke kućne ljubimce. Sve je izgledalo savršeno, osim što nije bilo, pa su potom prekinuli i svatko je otišao na svoju stranu, u istraživanje sebe i svijeta. Veoma ljudski, realno i bez puno marketinga - kako bi i trebalo biti.

 

*Tekst je originalno objavljen na portalu BURO. Srbija

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar