Traži

Gdje je kraj teroru Instagram života? Mladi upadaju u dugove zbog lažnog lifestylea

Gdje je kraj teroru Instagram života? Mladi upadaju u dugove zbog lažnog lifestylea

Hoćemo li se probuditi i shvatiti da postoji offline život i da je lijep?

Tekst: Ana Pavić


Neki dan sam naišla na video jedne djevojke koja se požalila narodu da je zbog Instagrama upala u dug od nekih 10 tisuća dolara. Iz pozicije žene od 39 godina koja je svoje tinejdžerske godine ipak proživjela daleko od potrebe da svijetu pokažem što imam i koliko kiklji mogu promijeniti u tjedan dana, ova tvrdnja mi je zvučala nevjerojatno. Međutim, nakon kraćeg razmišljanja, pomislila sam nije li to upravo odraz današnje "kulture" u kojoj svi sudjelujemo jer ju logično kreiramo s lajkanjem privlačnih postova koji su materijalistički orijentirani?

lena insta

Prije kojih mjesec dana sam sjedila u društvu prijateljica i dok smo scrollale po Instagramu i gledale neke poznate žene prekrivene pijeskom s Maldiva na strateškim dijelovima tijela, zaključila sam pobjedonosno: da bi bio mega influencer trebaš imati ozbiljnu lovu. Moje mišljenje je utemeljeno na promatranju određenih profila koji imaju zavidan broj pratitelja. Dakle, ne govorimo o microinfluencerima koji okupljaju manji broj pratitelja ili "target skupinu" kako ih marketinške agencije od milja nazivaju. Logika nalaže da ljudi prate one koji imaju lifestyle koji si ne mogu priuštiti.

Svatko od nas može sjesti ispred Zare i fotkati svoj ulov od 500 kuna, ali interes većeg dijela javnosti izazivaju žene koje sjednu ispred Louis Vuittona i fotkaju svoj ulov od 25 tisuća kuna Porijeklo ulova nije važno, ionako će se o tome uvelike raspravljati putem screenshotova koje će pratiteljice te žene (često i prijateljice) poslati svom krugu pa će se preko whats upa razglabati je li joj kupio muž, deda s kojim se viđa, a kojeg nikad nema na fotkama ili je to zaradila sama (što je "prijateljicama" uvijek najveći trn u oku).. Žene koje najbolje prodaju dizajnerski look često imaju najveći broj pratitelja.. Neke od njih imaju i priču poput npr. Morane Mamić koja ispod svojih fotografija piše velike captione, ali sadržaj u njenom stilu postoji i simpatičan je svim njenim pratiteljima. Neke mega influencerice nemaju izraženu kreativnu stranu te stavljaju hashtagove brendova, emotikone torbi i cipela i slično.. Nedostatak sadržaja i serija sličnih fotografija ne smetaju velikom broju ljudi što dokazuju brojke koje viđamo na njihovim profilima, dok god je fotografija izvor interesa ili zavisti.

Instagram

Klasičan influencer bez dobre financijske konstrukcije iza sebe treba se dobro naraditi da bi došao na radar poznatih modnih ili lifestyle brendova koji će mu potom omogućiti nepregledan niz novih odjevnih kombinacija (jer ne dao Bog da se dva put pojavite u istoj na Instagramu) i putovanja koja onda rezultiraju hashtagom #goals ili #envy. Iz osobnog iskustva znam da ogroman broj influencera u regiji radi na sistem kompenzacije i da tako polako bildaju profile dok ne steknu "selling power" zbog kojeg im brendovi daju neku ozbiljniju lovu da mogu prijeći na sljedeći level. Tu se vraćamo na priču o dugovima i tom suludom digitalnom natjecanju kojemu su mlađe generacije danas izložene.

U utrci za pratiteljima mladi ljudi se zadužuju kako bi održali nepostojeći lifestyle i zadivili ljude koje ne poznajuMožete još jednom pročitati ovu rečenicu i uvidjeti koliko smo postali nenormalni i ovisni o tuđem odobravanju da su neki spremni zadužiti se do grla kako bi Maja iz Splita mislila da je njihov život bolji i privlačniji od njenog. Uvijek je bilo osoba koje su kupovale torbe od soma eura samo da grad vidi da se ima, a kući bi jele kifle jer su otplaćivale te torbe, međutim ovo čemu danas svjedočimo je globalna pošast koja ne bira žrtve. Instagram nas sve gađa tamo gdje smo najtanji, na ego, opću prihvaćenost od strane društva i sve je to ljudski dok ne preraste u određenu patologiju zbog koje se osoba ne želi fotografirati u društvu prijateljica jer je tu haljinu već imala na Insta feedu. Nije to neka izmišljena priča koju vam pričam, samo pogledajte kako su određeni životi kurirani na profilima i ako baš imate vremena na bacanje, izbrojite koliko istih odjevnih kombinacija vidite na profilu neke influencerice ili one koja se to trudi postati.

Često se mislim kako klinkama i klincima danas nije lako Pored svih pritisaka koje im godine nose, a koji se tiču određivanja životnog smjera, pronalaženja sebe, pogotovo u ovoj zemlji gdje nema garancije za posao u Mc Donaldsu čak ni ako si završio faks, još na glavi imaju i tu potrebu da se stalno dokazuju u virtualnom svijetu. Ima onih koji ne mare za te stvari i koji su shvatili da ne vrijediš više ako imaš Balenciaga torbu, iako ti to broj lajkova može sugerirati. Brine me budućnost onih koji to nisu shvatili i koji se tajno bore s depresijom i osjećajem manje vrijednosti zbog svega što im ova društvena mreža i njeni korisnici nameću. Nitko ne može preskočiti fazu odrastanja i svi moramo proći neke nelagodnije stvari u životu kako bi na njima naučili i očvrsnuli. Ako ste se slučajno zadužili da budete kul na Instagramu, vjerojatno ćete nešto naučiti iz te priče. Kada rate dođu na naplatu sigurno ćete biti prisiljeni izvući pouku. Ako vas Instagram još nije uzeo u ralje, nemojte pokleknuti pred stvarima koje vam se serviraju kao simbol uspjeha, moći i sreće. Vjerujte mi:

lies

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar