Search

Goop: kako je raslo medijsko carstvo Gwyneth Paltrow

Goop: kako je raslo medijsko carstvo Gwyneth Paltrow

Veliki uspjeh unatoč predviđanjima


Image: Buro247hr arhiva / Goop

Do prije dvije godine Gwyneth Paltrow se borila s kritičarima koji su nju i njen medijski projekt "Goop", nazivali iritantnim i pretencioznim. Unatoč tome njezina se tvrtka pretvorila u pravo carstvo te je prije nekoliko dana objavljeno da glumica pokreće tiskani magazin u suradnji s Annom Wintour, a otvara i pop-up trgovine u čak šest Nordstromovih trgovina diljem SAD-a i Kanade

Paltrow je 2008. pokrenula Goop koji tada bio samo običan newsletter. Danas taj isti newsletter ima oko milijun pretplatnika te je pretvoren u lifestyle medij na kojem doista možete pronaći sve. Goop nudi modne i beauty savjete te savjete o zdravoj prehrani, vodiče kroz gradove, recepte i još niz šarolikog sadržaja. Osim toga, s godinama je postao i online trgovina u kojoj se prodaju pažljivo odabrani komadi koje odobrava njegova osnivačica koju zaposlenici često zovu samo GP.

Ubrzo nakon pokretanja online trgovine, Gwyneth se posvetila otvaranju fizičkih pop-up trgovina u Los Angelesu, Dallasu i Chicagu, a početkom prošle godine lansirala je i Goop liniju beauty proizvoda koja je instantno postala popularna. Zvijezde su je odmah prigrlile, a internet su preplavili tekstovi s recenzijama Goop kozmetike.

A post shared by goop (@goop) on

No, za GP nije sve teklo tako glatko. U svoje su pothvate u svijetu online medije tada krenule i Blake Lively, Reese Witherspoon i Olivia Palermo pa celebrity lifestyle stranice više nisu bile novost i trebalo se istaknuti. Dodatni problem predstavljala je činjenica da je GP jedna od najomraženijih slavnih žena u svijetu, a jedne je godine i službeno proglašena najomraženijom zvijezdom u Hollywoodu. Publika je ne voli zbog luksuznog načina zdravog života koji promovira te je nazivaju beskrajno bezobzirnom i pretencioznom.

Međutim, GP se nije puno obazirala na to. "Kad primam kritike koje su neutemeljene meni to baš ništa ne znači," rekla je sa smiješkom u video intervjuu koji je dala za InStyle u rujnu prošle godine. Jer koliko god internet mrzio Gwyneth, isto je se tako ne može ni zasititi.

Zato je sve vezano uz Goop povezano s likom Gwyneth Paltrow - od prvog newslettera poslanog 2008. u kojem je objavila odakle su tajice koje je nosila u gostima kod Oprah, kratke savjete za vježbanje i svoja omiljena mjesta u Londonu, pa do Goop kozmetičke linije čije proizvode promovira kroz svoj mladoliki izgled u dobi od 44 godine.

GP nosi Goop liniju odjeće

Kritičari su nakon lansiranja Goopa proricali kako "najiritantnija zvijezda" neće uspjeti te da svijetu doista ne treba "još jedan recept za muffine od banane", no GP je gledala ravno naprijed. Bez oglašavanja, oslanjajući se samo na usmenu predaju, brojke su iz mjeseca u mjesec rasle. I uskoro su je svi prestali ismijavati, a Goop newsletter je pokrenuo revoluciju i otvorio put za nove newslettere poput The Skimma ili Lenny Lettera kojeg su pokrenule autorice serije "Girls", Lena Dunham i Jenni Konner.

Nakon toga Goop više nije bilo mala tvrtka koju GP financira od svojih privatnih prihoda i koja testira recepte u njezinoj kuhinji. Počela je razmišljati poslovno te je angažirala Seba Bishopa, bivšeg CEO-a Reda, dobrotvorne organizacije Bona Voxa, a nakon što je on 2014. napustio tvrtku, Paltrow je angažirala Lisu Gersh, bivšu direktoricu u medijskom carstvu Marthe Stewart i suosnivačicu kanala Oxygen Network.

Pametan izbor ljudi doveo je i do pametnih poteza. Tako je primjerice vijest da se GP i njen sada bivši suprug, pjevač Coldplaya Chris Martin, rastaju objavljena upravo na Goopu. Tvrtka je počela raditi i na suradnjama s velikim imenima kao što je Diane von Furstenberg, a online prodaja koju je Gersh "postavila na noge" u prvoj godini donijela im je čak 1,5 milijuna dolara. Danas se na Goopu prodaju njihove linije odjeće, kozmetike, parfema, detalja za dom pa čak i pribora za vrtlarenje.

"Sve leži u pravilnoj selekciji," rekla je za Racked Brittany Weinstein, Goopova direktorica vanjskih suradnji i specijalnih projekata. "Naša publika ne želi kopati kroz stranice s robom i beskrajnim mogućnostima. Ljudi se pretplaćuju na Goop jer žele pojednostavljeni izbor s limitiranim opcijama." U tome doista leži uspjeh Goopa, oni čitateljima zapravo nude mogućnost da njihov život nalikuje onom Gwyneth Paltrow. Voljeli je ili mrzili, tko to ne bi htio?

Sljedeći korak u Goopovom rastu je tiskani magazin koji će formirati u suradnji s Conde Nastom i Annom Wintour, a koji će izlaziti četiri puta godišnje. Newsletter, online trgovina i linija kozmetičkih proizvoda u koje se kune jedna od najvećih zvijezda u Hollywoodu su jedna stvar, no može li u doba digitalnih medija opstati tiskani časopis, ma tko stajao iza njega, to ćemo tek vidjeti.

Related articles

Buro 24/7 Selection

više