Traži

Je li moguće zadržati popularnost bez korištenja društvenih mreža?

Je li moguće zadržati popularnost bez korištenja društvenih mreža?

Privatnost iznad svega

Tekst: Ema Glavina


Fotografija: Wiki,
Pexels,
Buro247.hr,
Buro247.com.au,
Giphy

U digitalnom svijetu trendovi se mijenjaju iz dana dan, ali trenutni apsolutni imperativ nalaže učestalo objavljivanje na profilima društvenih mreža, pogotovo ako ste osoba iz javnog života

Koliko god se pričalo da se suluda situacija opsjednutosti objavama na društvenim mrežama mogla predvidjeti i spriječiti, istina je da nitko nije mogao znati do kojih će razmjera ona eskalirati. Većina ljudi danas počinje i završava svoj dan na društvenim mrežama, opsesivno pazeći da ne propuste niti jednu bitnu fotografiju ili komentar.

Nitko u potpunosti ne može precizirati razloge takvog ponašanja, pogotovo jer znamo da su sve objave vrlo prolazne i kratkog vijeka, ali ostaje činjenica da se okolnosti neće tako skoro promijeniti. Društvene mreže su, gotovo preko noći, postale sastavni dio naših života, a oni rijetki koji ih ne koriste, često ostaju isključeni iz aktualnih rasprava i van toka događanja. Ekstenzivna uporaba pametnih telefona i pažljiva nadogradnja internetskih platformi su dovele do situacije u kojoj nikad nismo van mreže. Bilo da želite provjeriti vijesti, vidjeti najnovije videospotove ili filmske recenzije, preko personaliziranih news feedova ćete lako doći do potrebnih informacija.

Je li moguće zadržati popularnost bez korištenja društvenih mreža? (фото 1)
Društvene mreže su promijenile PR i marketinšku industriju, odjednom postavivši cijeli set novih pravila. Za fotografije poznatih osoba u privatnim trenutcima su se nekad plaćali nezamislivi iznosi, dok je danas dovoljno pritisnuti "follow" i ući u njihove domove i obitelji. Jedno od glavnih načela govori o nužnosti konstantnog objavljivanja novog sadržaja. Ako ste poznata osoba i ne pojavite se nekoliko puta dnevno na feedu korisnika koji to očekuju, čini se da riskirate put u nepovratni zaborav.

O kojim razmjerima govorimo, najbolje govori činjenica da sve više poznatih osoba ima tim ljudi koji se brine o njihovim profilima, a količine posla ima dovoljno za ispuniti više od prosječnog radnog vremena. Dapače, najnoviji trend kojem svjedočimo pokazuje da se trebamo pripremiti na stanje u kojem nas više ništa ne bi trebalo iznenaditi. Mega zvijezde mlađe generacije, poput Justina Biebera, Kendall Jenner i Willow Smith, su se počele taktički "skidati" s društvenih mreža, vrlo dobro znajući da će ta vijest odjeknuti. Kad taj potez u određenom periodu poluči željeni efekt, uglavnom se vraćaju svojim profilima.

Je li moguće zadržati popularnost bez korištenja društvenih mreža? (фото 2)
Paradoksalna je situacija u kojoj se poznate osobe suočavaju s nevjerojatnom količinom zadiranja u privatnost na koju često upozoravaju, a s druge strane dobrovoljno odlučuju dijeliti svoju intimu s milijunskim auditorijem. Ponekad se radi o složenosti marketinških ugovora koji uvjetuju određeni broj objava, ponekad o promoviranju vlastitog novog projekta, a ponekad o jednostavnoj želji za dodatnim publicitetom i najvećim mogućim brojem followera. Obitelj Kardashian-Jenner je bila među pionirima ove igre, no slučaj pljačke Kim Kardashian, koja je učestalo objavljivala lokacije na kojima se nalazi, je potegnuo neugodno pitanje granica privatnosti. Ipak, koliko god se činilo da baš svi igraju po zadanim novim pravilima, iznenadit ćete se koliko svjetski poznatih osoba uopće ne koristi nikakav oblik društvenih mreža. Razlozi su različiti, ali svatko od njih svojim primjerom prkosi svijetu koji vrednuje površnost i kvantitetu (objava) nad kvalitetom (stvarnog rada).

Je li moguće zadržati popularnost bez korištenja društvenih mreža? (фото 3)
Jedni od najpopularnijih ljudi svijeta, Brad Pitt i Angelina Jolie, davno su priznali da se jedva znaju služiti običnim računalom te da ih tehnologija ne zanima. Niti oskarovka Jennifer Lawrence ne planira pristupiti društvenim mrežama, a svoj izbor objašnjava riječima: "Nikad neću napraviti račun na Twitteru. Ne snalazim se previše na mobitelu i računalima i jedva izlazim na kraj s mailovima. Ideja Twittera mi je nezamisliva." Glumac Johnny Depp, koji će zauvijek biti jedan od najpoželjnijih muškaraca svijeta, odlazi korak dalje te odbija čak i svakodnevno korištenje mobitela. "Jednostavno ih ne volim. Ne volim da me u svakom trenutku bilo tko može dobiti."

Poznate glumice mlađe generacije, poput Emme Stone, Natalie Portman i Scarlett Johansson nikad nećete pronaći na društvenim mrežama, a njihovi se razlozi tiču privatnosti i nerazumijevanja potrebe za vanjskim vrednovanjem. Natalie Portman ističe kako "se već suočava s prevelikim interesom za svoj privatni život da bi to željela dodatno potencirati", dok je Scarlett Johansson svoju poziciju objasnila riječima: "Ne mogu zamisliti ništa što bih manje željela raditi od svakodnevnog dijeljenja detalja iz svog privatnog života."

Je li moguće zadržati popularnost bez korištenja društvenih mreža? (фото 4)
Emma Stone progovara o problematici koju proučavaju sociolozi i psiholozi diljem svijeta. "Ne razumijem potrebu da vas ljudi koji vas uopće ne poznaju vide i vrednuju, te da im se nužno morate svidjeti." Bradley Cooper također ne planira otvoriti profil na društvenim mrežama i to zbog specifičnog razloga. "Možda sam staromodan, ali čini mi se da ako previše znamo o glumcu koji tumači neki lik, to mu je teže odigrati ulogu i natjerati publiku da zaboravi ono što zna o njemu privatno."

Možda se s najvećim izazovima, u ovom smislu, susreću nova lica koja se tek trebaju dokazati i osigurati svoju publiku. Ipak, glumica Alicia Vikander svojim primjerom dokazuje kako nije nužno da budete prisutni na društvenim mrežama ili tabloidnim medijima da bi vas zapazili. Vikander se pojavila, osvojila Oscara i stekla jaku reputaciju, a da nikad nije slikala unutrašnjost svog doma ili obrok koji konzumira. Prema vlastitom priznanju, probala je koristiti društvene mreže na nekoliko dana, no nije  mogla prihvatiti situaciju u kojoj se od nje stalno očekivali da producira nove objave.

Je li moguće zadržati popularnost bez korištenja društvenih mreža? (фото 5)
Sudeći prema primjeru navedenih osoba iz javnog života, lako je zaključiti da društvene mreže nisu nužan preduvjet popularnosti, posebice ako cilj nije instant slava koje završava i prije nego što je počela. Svi vrlo dobro znamo da je Jennifer Lawrence jedna od najtalentiranijih glumica svoje generacije, a njene najbolje "objave" su njene vrhunski odrađene filmske uloge. Natalie Portman je odabrana za ulogu legendarne Jackie Kennedy ne zato što ima milijune sljedbenika na društvenim mrežama, već zato što se zna koja se razina profesionalnosti od nje očekuje. Upravo suprotno, na određenoj se razini čini da je broj objava obrnuto proporcionalan stvarnom sadržaju koji stoji iza njih, a vrhunski profesionalci svog zanata i tako vrlo dobro znaju da im jedan istinski kvalitetan film ili album donosi vrijednije stvarne "followere" od bilo kakvog virtualnog pandana.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor