Traži

Jeste li znali da stres možete smanjiti putem svjesne pažnje?

Jeste li znali da stres možete smanjiti putem svjesne pažnje?

Mindfulness Based Stress Reduction ili skraćeno MBSR


Fotografija: Pexels

Razvijanjem svjesne pažnje vježbamo kako biti u potpunosti prisutni u svom životu onda kada se on zapravo događa (upravo sada)...

Rješavanje stresa, bolje rečeno tehnike i načini smanjenja stresa postali su sve popularniji i potrebniji u današnjem načinu vođenja i stila života. Sve više ljudi svakodnevno je izloženo stresu kojeg se nerijetku ne mogu ili ne znaju otarasiti, pa se u tim slučajevima nerijetko odlučuju za razno razne tečajeve koji bi im u tom smislu pomogli, odnosno olakšali da se riješe tzv. bolesti 21. stoljeća. Jedan od njih je i tehnika Smanjenja stresa putem svjesne pažnje (Mindfulness Based Stress Reduction ili skraćeno MBSR). 

Naime, Mindfulness ili svjesna pažnja je svjesnost koja se razvija dok obraćamo pažnju s namjerom, u sadašnjem trenutku, bez prosuđivanja. Razvijanjem svjesne pažnje vježbamo kako biti u potpunosti prisutni u svom životu onda kada se on zapravo događa (upravo sada) umjesto da ga provodimo u stalnom razmišljanju o prošlim događajima ili brizi i planiranju o mogućim budućim situacijama.

Jeste li znali da stres možete smanjiti putem svjesne pažnje? (фото 1)

Mnogobrojna suvremena znanstvena istraživanja pokazuju da produženi stres potiče negativne posljedice na fizičko i psihičko zdravlje (npr. glavobolje, bolesti srca, razne gastro-intestinalne i imunološke bolesti, teškoće sa spavanjem, umor, razdražljivost, tjeskoba, nemogućnost jasnog razmišljanja, kontinuirana briga...). Vježbajući mindfulness, postajemo svjesniji što se zapravo događa u našem tijelu, mislima i emocijama. To nam omogućuje uočavanje naših nekonstruktivnih reakcija, poput nekih navika i emocija koje potiču stres. Veća jasnoća i razumijevanje koji proizlaze iz vježbanja svjesne pažnje daju nam više prostora da učinimo svjesniji izbor, a posjedovati više izbora znači biti slobodniji. Mindfulness nam pomaže probuditi vlastitu unutarnju snagu, mudrost i sposobnost kako u svakom trenutku živjeti ispunjenim životom.

Ovaj oblik tečaja za Smanjenje stresa putem svjesne pažnje (MBSR) razvio je krajem 1970-tih godina prof.dr. Jon Kabat-Zinn i njegov tim stručnjaka u medicinskom centru Sveučilišta Massachusetts. Zbog svojih pozitivnih rezultata, Mindfulness pristup s vremenom dobiva sve veću ulogu u području psihologije i medicine kao uspješan način smanjenja stresa u svakodnevnom životu, poboljšanja mentalnog i tjelesnog zdravlja, povećanja pažnje i smanjenja depresije i tjeskobe.

Jeste li znali da stres možete smanjiti putem svjesne pažnje? (фото 2)

Osmotjedni tečaj Smanjenja stresa putem svjesne pažnje (Mindfulness Based Stress Reduction ili skraćeno MBSR) namijenjen je svima onima koji žele pronaći način kako se uspješno nositi sa stresom izazvanim svakodnevnim obvezama, poslom, uznemirujućim mislima i emocijama ili fizičkim i psihičkim tegobama. Isto tako, može vam pomoći razviti vještinu koja omogućuje lakše nošenje s nepovoljnim ili nepredvidivim životnim okolnostima te osnažiti samopouzdanje u nošenju s teškoćama i svjesno, aktivno odgovarati na životne izazove. Pomoći će vam i preuzeti glavnu ulogu u upravljanju svojim vremenom, emocijama, mislima i životom, razviti veću sposobnost pažnje, koncentracije i radne učinkovitosti te ćete moći bolje razumjeti sebe i svoje reakcije. Razvijanje kvalitetnije komunikacije i odnosa s drugima još je jedan benefit tečaja, kao i pronaći svoj vlastiti unutarnji mir i snagu, ali prije svega živjeti punim plućima, kvalitetnijim i radosnijim životom.

Ukoliko se u Zagrebu odlučite na ovakav tip tečaja, on se održava u zagrebačkom Centru za Mindfulness, na adresi Martićeva 14c, čiji su voditelji Ines Došen i Ivan Stublić, Mindfulness i MBSR instruktori s međunarodnim certifikatom AMT (Accredited MBSR Teacher). Za sve dodatne informacije možete im se obratiti na telefon 097-7618740 ili mail: centarzamindfulness@gmail.com

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor