Search

Kada je zdrav život postao luksuz?

Kada je zdrav život postao luksuz?

Jedno od većih pitanja današnjice

Image: buro247.ua/ Martins Zemlicks

Donosi li nam naša opsjednutost zdravim načinom života više štete nego koristi?

Možete pitati koga kod želite - Ricarda Tiscija koji je nedavno predstavio suradnju s brendom Nike, Charlotte Olympia udružila se s brendom Bodysim ili pak Rihanna s Pumom, činjenica je da je biti fit postao trend više no ikada. I dok nosimo svoje Stan Smith tenisice više nego cipele s visokom potpeticom (čak i u ured?!), pohađamo satove joge radije od ispijanja vina, stvari se mijenjaju u pogledu na neki drugi pristup životnim navikama. 

Društvo na Zapadu postalo je opsjednuto stilom #cleanliving i usmjerili su se na tjelovježbu i na zdravlje te počeli projektirati sliku u skladu s tim "zdravim" idealima. Prestali smo jesti šećer, otkrili smo kvinoju, pijemo isključivo posebno mlijeko i biramo namirnice bez glutena. Zanosimo se savjetima nutricionista i učiteljima joge i provodim sate u potrazi za receptima i savjetima koji nam mogu pomoći u tome. Modne kuće svoje kolekcije sve više grade u sportskom stilu, tako da i one na neki način pridonose trendu zdravog života. 

Kada je zdrav život postao luksuz? (фото 1)

Ali što zapravo pokreće našu kolektivnu opsesiju? Bianca Cheah, osnivačica online portala Sporteluxe.com odgovara: "Mislim da društveni mediji igraju veliku ulogu u tome i služe nam kao stalni podsjetnik da zdrav životni stil može biti zahvalan iz mnogo razloga." Za mnoge, uključujući i psihologicu Meredith Fuller, utjecaj Instagrama vodi dublje u tu priču. Što jesti, kako izgledaju vaši obroci i kako bi trebalo izgledati vaše tijelo, izbombardirano je svakodnevnim postovima koje je teško uhvatiti za rep. Instagram ima dalekosežan utjecaj s obzirom na to da ima više od 400 milijuna korisnika diljem svijeta, a u kombinaciji sa sve većim nezadovoljstvom sjedilačkog načina života i većem znanju o zdravlju (hvala ti internete!) čini moćan spoj. U 2016. godini sve smo više zainteresirani za ulaganje u sebe nego u našu odjeću i to je stvorio drugi pristup prema životnim navikama. Spremni smo za hranu izdvojiti i više novaca nego što smo to činili ranije. "Postoji rastuća globalna svijest oko zdravog življenja i kada pogledate na povećanje stresa u svakodnevnom životu koji uključuje i ovisnost o tehnologiji i potrebu da smo stalno "online" nije ni čudno da ljudi na neki način žele povratiti ravnotežu i blagostanje u svoj život." izjavila je Georgia van Tiel, suosnivačica fitness kluba i programa Body Pass.  

Kada je zdrav život postao luksuz? (фото 2)

Je li zdrav život nova alternativa ili samo modni trend, vjerojatno je pitanje pojedinca. U svakom slučaju je zdravije od fokusa na materijalne stvari. Neki luksuzni brendovi bore se za prirodniji izgled tijela modela koji predstavljaju kolekcije, sumnjamo da bi prije 10 godina Gigi Hadid bila toliko tražena u modnom svijetu. Dizajneri su shvatili da žene žele izgledati prirodno i ženstveno te biti fit. Moglo bi se tvrditi da ovaj trend nije ništa novo, ali oduvijek želimo ono što ne možemo imati ili ono što je teško dobiti: biti mršav uvijek je bilo povezano sa zemljama Zapada, dok se punašnost vezala za afričke zemlje. Bijelci će učiniti sve kako bi bilo preplanuli, a Azijatkinje će potrošiti čitavo bogatstvo kako bi imale porculanski ten. Uvijek žudimo za nečime što je nedostižno. No, kada se fokus prebacuje na hranu, imamo puno većih problema. "Ono što smo unijeli u tijelo i koliko smo vježbali je jedina stvar nad kojom imamo kontrolu. Umjerenost je ključ u svemu, ali opasnost vreba kada se ljuljačka previše nagne i postanemo robovi navedene situacije". izjavila je psihologica Muller. 

Georgia van Tiel je dobro upoznata s pristupom "sve ili ništa". "Ljudi se doslovce ubijaju ili od previše vježbanja, ili od previše sjedenja i loših prehrambenih navika. Sada je umjerenost potrebnija više no ikad".  

Kada je zdrav život postao luksuz? (фото 3)
Što nas dovodi do ruba? Čini se da su društveni mediji glavni krivac u tome da držimo korak sa ženama koje danas nameću trendove (Kardashianke?!) i šalju nas u beskrajnu ekspediciju za najnovijim smoothiejima, novom superhranom i vježbama. "Jedan od najvećih problema društvenih medija je taj da svi želimo biti posebni, a da bi bili posebni moramo biti što više egzotični" izjavljuje Fuller. "Ne postoji ništa egzotično u tome da jedemo 5 porcija povrća: to mora biti nešto za što više od pola stanovništva nikad nije čulo. Jedino ćete tako pokazati da ste korak ispred čopora." 

Amarant, kombucha, kvinoja, chia - hrana za koju se nije ni znalo prije deset godina, sada je dostupna na svakom koraku. I to je dobro, pod uvjetom da je naša motivacija prava, da se doista radi o blagostanju, a ne o našoj Instagram priči. Osjećaj moralne superiornosti trebao bi biti samo naš. "Njegujući zdrav stil života nije nešto što će izaći iz mode", tvrdi Symond. Sada kada smo svi super informirani, nema povratka. Što ćete učiniti s preopterećenosti informacijama staji samo na nama. Hoćemo li dozvoliti da se dovedemo do točke opsesije ili kontrolirati unos hrane i "otkačiti" se s društvenih mreža i prestati biti dio #cleanliving brigade. Pitanje za domaću zadaću glasi: Kako na kraju znati da smo u ispravnoj ravnoteži? 

Autor: Anna McClelleand 

Related articles

Buro 24/7 Selection

više