Search

Kako je Beyoncé povukla briljantan PR potez

Kako je Beyoncé povukla briljantan PR potez

Promjene u poslovanju

Tekst: Ema Glavina


Image: Instagram,
arhiva

Više nitko ne poriče da su društvene mreže u potpunosti promijenile način na koji komuniciramo s okolinom ili uopće konzumiramo vijesti. Ipak, nakon što je Beyoncé sinoć putem svog Instagrama objavila da je trudna i "zapalila" internet, pitanje koje se logično nameće jest na što se uopće PR industrija danas zapravo svodi...

Utjecaj društvenih mreža na naše živote je bio predmet mnogih znanstvenih istraživanja i možemo očekivati da će to biti i dalje. Jednostavno je bilo nemoguće predvidjeti do kojih će razmjera razvoj tehnologije otići i u kojoj ćemo mjeri postati ovisni o svakodnevnom korištenju naših stolnih računala, pametnih telefona i cijelog niza društvenih mreža koje gotovo opsesivno pregledavamo. Nakon nešto duljeg početnog perioda prilagodbe, sada su se uglavnom već svi naviknuli na novi način života i nova pravila igre. Sve ono što smo prije pretraživali putem internet tražilica ili čitali u novinama, sada treba biti dostupno na jednoj od društvenih mreža koje koristimo. Mogućnosti su se postepeno proširivale, pažljivo nas navodeći na situaciju u kojoj nas većina nema niti realne potrebe otvarati nešto drugo osim naših news feedova.

Ovakve promjene u načinu ponašanja potrošača, odnosno velikog broja različitih ciljanih skupina nisu mogle proći nezapaženo. Ako ste htjeli ostati relevantni na tržištu, bilo da prodajte neki konkretni proizvod ili promovirate novi film ili album, morali ste se što prije upoznati s pojmovima kao što su reach i broj followeraNajveće zvijezde današnjice se mjere po broju ljudi koji prate njihove objave, a društvene mreže poput Instagrama i Facebooka stvaraju neke nove zvijezde, čiji uspjeh nije moguće racionalno objasniti. Bilo kako bilo, održavati profile društvenim mrežama koji imaju veliki broj sljedbenika, nije nimalo lako. Dapače, već godinama postoji posao community managera, čiji je posao održavanje računa aktivnim i zanimljivim. 

Sinoć je objavljena vijesti koja je "zapalila" internet. Jedna od najpopularnijih osoba svijeta, pjevačica Beyoncé, objavila je preko svog računa na Instagramu da očekuje blizance. Kratki tekst je popraćen stiliziranom fotografijom pjevačice koja kleči ispred velikog cvjetnog aranžmana. Prema pisanju Daily Maila, ova je objava postala objava s najviše likeova u povijesti Instagrama. Rekord je do tada držala Selena Gomez sa 6,3 milijuna likeova, i to za sponzorsku sliku na kojoj pije jedno gazirano piće. Beyoncéina fotografija trenutno ima preko 7 milijuna likeova i ne može se ne uočiti još jedna zanimljivost. Naime, Facebook, Instagram i Twitter (manjim dijelom) su počeli služiti kao primarne platforme poznatih ljudi (ili tvrtki) za komunikaciju s publikom. Ono što se prije slalo medijima u formi priopćenja za javnost, sada se putem jedne fotografije i dvije rečenice instantno komunicira s milijunskim auditorijem. Mediji sve više počinju "izvještavati" o objavama poznatih osoba ili pak analizirati što bi određena fotografija mogla značiti, a sve manje biti oni koji zapravo nude neki ekskluzivan sadržaj. 

Kako je Beyoncé povukla briljantan PR potez (фото 1)

Kako bismo doznali više o suvremenim načinima PR oglašavanja i načina komunikacije, za mišljenje smo upitali Ranka Vučinića iz agencije PRiredba. Za početak se složio da se PR industrija uvelike promijenila popularizacijom društvenih mreža, no isto tako naglasio da se ne smijemo zavaravati i misliti da svatko tko zna upravljati malo većim profilima automatski i stručna osoba za obavljanje PR posla. Ono što korisnici društvenih mreža gledaju kao izravno komuniciranje sa slavnim osobama, često je produkt rada cijele vojske asistenata i PR stručnjaka. U zabavnoj industriji se okreću milijarde i baš ništa ne može biti prepušteno slučaju.

Ranko Vučinić je slučaj Beyoncé detaljnije objasnio. "Zar mislite da ova vijest nije bila već poznata mega popularnom TMZ-iju koji je u javnost plasirao fizički obračun Solange i Jay Z-a iz lifta nakon Metropolitan Gala partyja? Fotografija je "slučajno" objavljena ususret Super Bowl spektaklu, unatoč mogućnosti da vijest o njenoj trudnoći zasjeni nastup Lady Gage o kojem su se raspisali mediji? Ne budimo naivni. Prije nego li je fotografija objavljena na njezinom Instagramu, vojska PR-ovaca i menadžera oko Beyoncé sve je pažljivo isplanirala, iskomunicirala i dogovorila sa svim bitnima u lancu njezine slave - urednicima vodećih medija, sponzorima, obitelji, vjerojatno i sa članovima obitelji Obama ako ne i voditeljima kampanje predsjedničke kandidatkinje Hillary Clinton. Konačno, trebalo je pripremiti i ovu fotografiju - odabrati fotografa, scenografiju, styling i umjetničku direkciju, šminku, frizuru te odrediti tko će sve u to biti uključen i prisutan na snimanju."

Kako je Beyoncé povukla briljantan PR potez (фото 2)

Drugim riječima, koliko god nam se moglo učiniti da se obujam posla PR službi smanjio ili da općenito postaje redundantan, istina je da se on samo transformirao i prilagodio vremenu u kojem djeluje. Isto tako, treba se podsjetiti da ono što krajnjoj publici izgleda kao simpatični sadržaj osmišljen i objavljen u nekoliko sekundi, najčešće bude pomno kreirana strategija komunikacije iza koje stoji tim stručnjaka. Slučaj Beyoncé to savršeno prikazuje. O njenoj se trudnoći već neko vrijeme nagađalo, plasirane su slike u kojima se nazire trudnički trbuh, a sve je kulminiralo maestralnim potezom na Instagramu koji je polučio točno željeni efekt. Za kraj, Vučinić je sažeo zadaću suvremenog PR-a: "Možda danas veliku vijest svijetu bombastično objavljujemo putem svog profila na društvenoj mreži, ali da bi ona imala smisao te išla smjerom koji želimo te točno i kvalitetno iskomunicirala poruku koju želimo, moramo znati kako uspješno oblikovati i iskoristiti PR. Pritom treba biti iskusan i profesionalan."

Related articles

Buro 24/7 Selection

više