Traži

Kako je popularnost postala posao

Kako je popularnost postala posao

Velik utjecaj društvenih mreža

Tekst: Ema Glavina


Fotografija: Instagram

Želite li danas biti popularni, nužna je konstantna prisutnost na društvenim mrežama. Objave su pomno promišljene, razrađene i nerijetko zahtijevaju tim ljudi koji se njima bave, a pitanje koje se nameće jest kako smo se našli u situaciji u kojoj su virtualni "followeri" postali ultimativna valuta?

Društvene mreže su originalno zamišljene kao koncept koji kontakt s dragim ljudima čini lakšim i jednostavnijim. Neovisno o tome gdje se nalazite, društvene mreže će vam omogućiti redovnu komunikaciju s bližom i daljom okolinom. Neko je vrijeme zaista tako i bilo. Svi mi koji se još uvijek sjećamo života prije notifikacija i filtera ćemo na prve dane popularnosti Facebooka gledati kao na neko drugačije vrijeme u kojem nas je oduševljavalo to što slike s odmora obitelji ili prijatelja možemo gledati u stvarnom vremenu ili pak biti u kontaktu s prijateljima koji više ne žive u blizini. Takva idila je morala biti kratkog vijeka: u cijelu su se priču uskoro uključili marketinški stručnjaci, reklame i razne promotivne aktivnosti koje su nas čekale na gotovo svakom koraku. Društvene mreže su postajale sve popularnije, a potencijal jednostavnog ulaska u privatni prostor milijuna ljudi se morao iskoristiti.

Kako je popularnost postala posao (фото 1)

Slična je situacija i kad su u pitanju poznate osobe. Prije desetljeća ili dva je bilo nemoguće zamisliti da znamo kako izgledaju spavaće sobe naših omiljenih pjevača i glumaca, dok je danas to najnormalnija stvar. Dapače, proučavaju se slučajevi poznatih osoba koje su, unatoč tome što odbijaju koristiti društvene mreže, uspjele zadržati popularnost. Ovdje treba spomenuti i fenomen reality showova koji su definitivno pomaknuli granicu privatnosti na koju je publika navikla. Obitelj Kardashian-Jenner nas je tako provela kroz svoja vjenčanja, porode, rođendanska slavlja i razne dramatične obiteljske trenutke. Svaki član te obitelji je danas ultimativni celebrity, a svoju aktivnost u javnom životu pomno gradi preko društvenih mreža.

Ono što je počelo kao način da se sumnjive individue prometnu u svijet slavnih je danas način života, barem ako ne želite da vas brzo zaboravi. Nije tajna da svaka poznatija osoba iza sebe ima tim PR stručnjaka koji pomno plasira objave za medije i javnost, no oni se danas uglavnom bave vođenjem njihovih društvenih mreža. Bavite li se community managementom, tada znate da, ako želite zadržati popularnost i steći veći broj followera, morate imati nekoliko objava dnevno i truditi se da one budu što zanimljivije publici.

Kako je popularnost postala posao (фото 2)

Ovakav razvoj događaja je, osim silnih obožavatelja, na profile poznatih osoba doveo i brojne oglašivače. Zaboravite tradicionalne načine oglašavanja: ništa se ne može mjeriti s preporukom omiljenog celebritiyja iz prve ruke. Koliko je broj followera važan i ključan, svjedoči činjenica da svaki bloger koji želi surađivati s nekim brendom prvo treba donijeti svoje statistike. Gleda se sve, od broja followera pa do njihove aktivnosti i vjernosti. Ovdje dolazimo do još jednog fenomena karakterističnog za moderno tehnološko doba.

Popularnost danas, naime, možemo doslovno izmjeriti. Ako i ne znate što točno Selena Gomez pjeva, sigurno znate da je ona najpraćenija osoba na Instagramu. Znate i da je fotografija u kojoj Beyoncé objavljuje trudnoću ona koja je dobila najviše likeova u povijesti Instagrama. Pomno se pratilo i kad će se Kim Kardashian vratiti na društvene mreže, nakon što je nije bilo nekoliko mjeseci. Iako nam u životu baš ništa ne znače njene objave, navikli smo im stalno biti izloženi, pa kad ih slučajno nema, situacija postane neuobičajena.

Kako je popularnost postala posao (фото 3)

New York Magazine piše upravo o fenomenu popularnosti koja je postala posao, više nego ikad prije. No, osim što poznate osobe sada moraju objavljivati sadržaj iz privatnog života i s publikom dijeliti svoje prehrambene navike, treba primijetiti još jednu zanimljivost. Popularnost i prevelika prisutnost u medijima bi uskoro (ako već nije) mogla postati dosadna. Naravno, prvih nekoliko puta smo svi sa zanimanjem gledali slike na kojima se poznati modeli međusobno druže ili odlaze na ljetovanje, no danas to više nije zanimljivo samo po sebi.

Publika, neovisno o tome što mnogi mislili, uvijek traži dozu misterioznosti i nedostižnosti. Sjetite se koliko su vas nekad paparazzi fotografije znale iznenaditi; danas to više ne postoji. Životi gotovo svih ljudi, uključujući i onih poznatih, sada se nude na pladnju. Uz to, društvene mreže su popularnost učinile sumnjivom valutom- više nije posve jasno zašto je neka osoba popularna, a čini se i kao da to može postati svatko s dobrim PR vještinama i poznavanjem alata društvenih mreža. Lako je moguće i da je ovakvo stanje potrebno promatrati kao prolazni trend, no vrlo je teško predvidjeti što bi moglo doći poslije i postoji li još nešto što bi nas moglo iznenaditi ili smo doista vidjeli sve.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor