Search

Kako potrošiti što više kalorija u jednom danu, a da ne vježbate

Kako potrošiti što više kalorija u jednom danu, a da ne vježbate

Tekst: BURO.


Ne radi se ni o kakvoj egzotičnoj novoj disciplini, upravo suprotno. NEAT (non-exercise activity thermogenesis) je vjerojatno nešto što bi vam i vaša baka preporučila da prakticirate da ste joj se žalili, minus fancy ime. Vaša baka, doduše, nije imala iza sebe studije provedene u jednoj od najboljih svjetskih klinika da potvrdi svoje tvrdnje, ali je znala što suštinski funkcionira.

 

Kako potrošiti što više kalorija u jednom danu, a da ne vježbate (фото 1)

 

NEAT koncept na način na koji se proširio svijetom formulirao je Dr. James Levine s Mayo klinike, a suština je sljedeća: svaka aktivnost, nebitno koliko mala, troši kalorije. Konkretno, NEAT je sva energija koju trošimo za aktivnosti koje nisu spavanje, vježbanje ili jelo, i obuhvaća šetnju do posla, čišćenje stana, trčanje za djecom (što je teže od mnogih treninga ali nećemo cjepidlačiti), čak i žvakanje žvake. Dakle, kada jednom shvatite da su to sve stvari koje svakodnevno radite i da samo trebate povećati dozu kada možete, nije komplicirano. Zar ne?

Je li vam sada splasnuo entuzijazam? Ne da vam se više čitati ovaj članak? Mislite da vam prodajem maglu? Sačekajte još malo.

Svatko tko je ikada nosio pedometar ili koristio aplikaciju koja broji korake, zna koliko je ustvari mala količina energije koju utrošimo tijekom treninga (ma koliko intenzivan bio) u odnosu na količinu energije koju potrošimo u ostatku dana. Studija provedena na Mayo klinici 2014. godine pokazala je da ako veći dio dana provedete sjedeći poništavate većinu benefita treninga, čak i ako vježbate redovno. Sat vremena u teretani će imati efekta samo ako ne provedete preostala 23 sata u relativnom mirovanju.

 

Kako potrošiti što više kalorija u jednom danu, a da ne vježbate (фото 2)

 

Dakle, jedini način da zapravo budete u formi je da povećate svoje NEAT aktivnosti. Ako još i odradite redovan trening ujutro, imat ćete dodatan bonus da kalorije trošite u većem broju tijekom cijelog dana. Kao što smo već rekli, NEAT ne iziskuje nikakav ozbiljan dodatni napor. On je u suštini oblik lake aerobne aktivnost pri kojoj se aktivira povećana potrošnja energije, ali se nikada ne gubi dah i ne dobiva upala mišića. Ima pozitivan utjecaj na kardiovaskularni sustavi i, uz opći kalorijski deficit, sjajan je način za skidanje težine.

NEAT aktivnosti za sagorijevanje kalorija

Hodanje

Kako potrošiti što više kalorija u jednom danu, a da ne vježbate (фото 3)

Otkažite sljedeći izlazak u restoran i dogovorite se s prijateljima da odete u šetnju. Vikendom provedite dan na svježem zraku, a tijekom radnog tjedna se malo pokrenite za vrijeme pauze za ručak (umjesto da ga jedete sami za radnim stolom). Ako vam to uvjeti dozvoljavaju, možete zakazati i sastanke vani, u vidu šetnje. Dodatni bonus: za koračanje je dokazano da pojačava kreativnost i sposobnost rješavanja problema. Ako su vam sastanci često preko Skypea, još bolje, trebaju vam samo slušalice i spremni ste za pokret.

Kako potrošiti što više kalorija u jednom danu, a da ne vježbate (фото 4)

Penjanje uz stepenice

Vrlo očigledno, slažemo se. Zaboravite na lift, on vam ionako trati vrijeme. Pomislite samo koliko dugo ga čekate i koliko puta se zaustavlja dok ne stigne tamo gdje ste se vi zaputili. Za početak idite jedan kat kad se penjete i dva kada silazite pa polako povećavajte broj. Ako se jako umorite, nastavite ostatak liftom.

Unosite tekućinu

Kako potrošiti što više kalorija u jednom danu, a da ne vježbate (фото 5)

Nemojte se smijati. Što više tekućine unosite, to ćete morati napraviti više mini-šetnji do toaleta. Vrlo je lako zaboraviti ustati i razmrdati se svakih sat vremena. Uz to, ako pijete hladnu vodu, vaše tijelo će trošiti kalorije da se zagrije.

Kako potrošiti što više kalorija u jednom danu, a da ne vježbate (фото 6)

Otarasite se uredske stolice (barem nakratko)

Zvuči suludo, ali ako stolicu zamijenite velikom loptom za pilates barem na sat vremena u toku dana, značajno ćete ojačati core mišiće i popraviti svoje držanje. Što duže to bolje. Opcija je i da tražite stol za stajanje.

Kupujte pametno

Kako potrošiti što više kalorija u jednom danu, a da ne vježbate (фото 7)

Ako ne kupujete nešto preteško, uzmite košare koje se nose u ruci, ne one na kotačiće. Dodatna težina će opteretiti mišiće na dobar način i doprinijeti boljem tonusu. Samo se trudite da teret nosite pravilno raspoređeno tj. simetrično. Napravite i koji ekstra krug kroz trgovinu, a kući idite pješke.

Kako potrošiti što više kalorija u jednom danu, a da ne vježbate (фото 8)

Spremajte sami

Čišćenje i pranje po kući će vam ubrzati puls taman koliko treba (o pranju prozora da ni ne govorimo). Nemojte nekome plaćati da to napravi, napravite to sami. Isto se odnosi i na automobili ili vrt, ako ih imate. Peglajte, raskrčite sobu… Što ste aktivniji, to ćete imati veću potrebu da se krećete.

Nabavite psa

Kako potrošiti što više kalorija u jednom danu, a da ne vježbate (фото 9)

 Ok, ovo nije za svakoga ali redovne šetnje psa su jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za svoje zdravlje. Psihičko i fizičko.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više