Traži

Croatia
Kako su se djeca našla u središtu Instagram oglašavanja?

Kako su se djeca našla u središtu Instagram oglašavanja?

Koriste se sva moguća sredstva

Tekst: E.G.


Fotografija: Instagram

Koliko god to porazno zvučalo, kolektivno smo se već navikli da naši Instagram feedovi nalikuju billboardima. Influenceri oglašavaju sve moguće proizvode za koje su im brendovi voljni platiti, a u cijelu priču su se odnedavno uplela i njihova djeca. Pitanje koje se logično nameće jest postoje li više ikakve granice?

Je li Instagram i vama počeo ići na živce? Jesu li vam dosadile uvijek iste (plaćene) objave, nemaštoviti opisi koji prate fotografije i plejada hashtagova koja nam potencijalno smanjuje kvocijent inteligencije? Jeste li primijetili da tako nije bilo oduvijek, ali i zaključili da povratka vjerojatno nema? I prije nego što se netko pametan dosjeti komentirati kako naš feed jednostavno odražava preferencije koje smo odabrali ili da se naprosto odjavimo s te društvene mreže, podsjetit ćemo da stvari nisu tako jednostavne. Za početak, naš feed više nije skrojen prema našim željama već budžetima stotinama tisuća oglašivača, a što se tiče brisanja naših računa- to većini baš i nije opcija. Instagram nam je svima postao sastavni dio života i o njemu smo ovisni; pratimo vijesti, komuniciramo s prijateljima i virimo u živote omiljenih javnih osoba. Drugim riječima, pretrpit ćemo mi sve navedene frustracije za još jedan scroll i uvijek iznova komentirati kako je Instagram grozan

Toga su itekako svjesni marketinški timovi svih relevantnih brendova, kao i onih koji to tek namjeravaju postati. S jedne strane stoje oni, bolno svjesni činjenice da ovise o aranžmanu koji dogovore s osobama koje imaju značajan broj pratitelja, a s druge strane stoje privatne osobe koje su s vremenom shvatile da od svojih Instagram profila mogu napraviti ozbiljan posao. Stvari su otišle toliko daleko da danas možete upisati specijalizirane tečajeve za vođenje marketinga na Instagramu, kao i Akademiju za influencere koja se relativno nedavno otvorila u Italiji. I ne trebamo se tome previše čuditi- radi se samo o tome da je poslovno područje preseljeno na novu (unosnu) platformu, a kao i uvijek, profitiraju oni koji je otkriju među prvima.

Kako su se djeca našla u središtu Instagram oglašavanja? (фото 1)

Međutim, problem nastaje kad marketinško djelovanje koje bi trebalo biti pomno osmišljeno i suptilno, postane evidentno i zatupljujuće. Native marketing je pojam za koji mnogi ni ne znaju po imenu, a podrazumijeva sve one internet objave koje za cilj imaju reklamirati proizvod bez da čitatelj to primijeti. Sjećate se svih onih "prijateljica mi je preporučila ovu kremu za tijelo i kunem vam se da nikad nisam probala bolju" ili "danas sam šetala cestom i vidjela da taj i taj dućan ima odlična sniženja" objava? To je jedan od primjera native marketinga, koji su prolazili prije koju godinu. U prvim danima erupcije popularnosti društvenih mreža smo bili neiskusni i naivni, pa smo doista mislili da osobe poput Kim Kardashian kao omiljeni puder navode neki iz asortimana drogerije, ili pak da su za njihove savršene kose zaslužni nekakvi čudni suplementi u kapsulama. Danas znamo da ti isti influenceri vjerojatno ni bližoj rodbini ne bi poklonili neplaćenu objavu nekog njihovog proizvoda i da se nijedna prilika za zaradom ne propušta.

I tako smo, malo po malo, došli do toga da svaku objavu promatramo sa skepsom i brojimo fotografije koje ne potpadaju u kategoriju plaćenog sadržaja. Isto tako, počeli smo se smijati razmjerima ove Instagram epidemije reklamiranja. U početku su se barem promovirali ekskluzivniji proizvodi ili proizvodi koji su većini na nekoj razini zanimljivi, dok danas pravila ne postoje: objavljuju se oglasi za sredstva za čišćenje, čajeve za mršavljenje i donje rublje sa steznicima. Što je malo sramote i podsmjehivanja javnosti za poboljšano stanje bankovnog računa? Pitate li većinu influencera- ništa, a računica je jasna. A onda su mnoge poznate osobe u virtualnom svijetu, čije smo živote navikli pomno pratiti, postale majke, a cijela igra je otišla na neku novu razinu.

Kako su se djeca našla u središtu Instagram oglašavanja? (фото 2)

Djeca su odjednom počela biti promatrana kao marketinški alat za osvajanje nekih novih područja. Ako su do jučer reklamirali cipele, torbice i šminku, danas će se okrenuti kolijevkama, pelenama, dječjoj odjeći i igračkama. Okej, ne moramo biti patetični i govoriti kako se čini da u ovim modernim vremenima više ništa nije sveto, ali je li itko prve fotografije svog djeteta doista zamišljao prekrivene tagovima, filterima i hashtagovima? Upravo je to situacija u kojoj se danas nalazimo. Brojne poznate majke su brzo spoznale da trošak djece nije malen, a ako sve te stvari mogu dobiti besplatno, pa još da im se za njihov primitak i plati, nitko sretniji od njih. Jasno, ovdje govorimo o manje razvikanim imenima, dok holivudske majke svoju djecu koriste za milijunske ugovore. Profil Chrissy Teigen je ovih dana tako obilježen vizualima njene kćerkice u pelenama jednog poznatog proizvođača, Kim Kardashian konstantno svoju djecu koristi kao modele za kolekcije odjeće svog supruga, a Kylie Jenner nikad aktivnije nije objavljivala snimke svoje kćeri nego sada, netom prije lansiranja njene posljednje kolekcije šminke.

Kako su se djeca našla u središtu Instagram oglašavanja? (фото 3)

Nekad su ekskluzivne prve fotografije djece poznatih osoba prodavale tabloidima, dok su danas za taj priljev sredstava zaduženi brendovi kojima odgovara slika sretne majke s djetetom. Još jedan razlog odlučivanja za ovaj način iskorištavanja djece bi mogao biti i taj što brojni influenceri sami po sebi više ne uživaju povjerenje publike. Njihova fotografija s onim ili onim proizvodom (pa makar on tobože vješto bio stavljen u pozadinu) danas vrišti "plaćeni sadržaj", dok njihovi razdragani videi i idilične fotografije poručuju nešto drugo. Marketinški stručnjaci vrlo dobro znaju da pristunost male djece u reklamama znači bolji primitak kod publike, a dodate li tom djetetu još i poznatu majku, ne morate previše brinuti oko rezultata. Drugim riječima, majkama influencericama je upala sjekira u med, a krug zarade i promocije se nastavlja na obostrano zadovoljstvo. Business as usual. Ili? 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više