Traži

Koliko daleko možete dogurati s malo znanja engleskog jezika? Samo pitajte Melaniju Trump

Koliko daleko možete dogurati s malo znanja engleskog jezika? Samo pitajte Melaniju Trump

Kako je marketinški potez jedne Hrvatice izazvao reakcije i uglednih svjetskih medija


Fotografija: screenshot,
Facebook

Sigurno ste već uočili billboard s likom američke prve dame, Melanije Trump, uz koji stoji i poruka građanima da se samo zamisle koliko daleko mogu stići - uz malo engleskog jezika...

Naime, riječ je o reklami za Američki Institut čija je autorica Ivis Burić, 26-godišnja stručnjakinja za marketing i odnose s javnošću. Sa samo pet reklamnih plakata i jednom atraktivnom rečenicom, Ivis je pod okriljem klijenta, Američkog Instituta (udruge za promicanje engleskog jezika i američke kulture) stvorila medijski hype epskih razmjera te pokrenula online diskusiju što je ujedno i dobar pokazatelj kako se s malo (ne)dvosmislenog humora i low budget kampanjom može itekako privući pozornost na svjetskoj razini. 

Osim što se plakat brzinom munje proširio društvenim mrežama, sad o njemu i njegovoj provokativnoj poruci pišu i razglabaju svjetski mediji kao što su Associated Press, The Telegraph, Washington Post, Refinery29, Newsweek…

Kao što ste već vidjeli, glavna junakinja u cijeloj ovoj priči je američka prva dama, Melania Trump koja i krasi sporni plakat (u obliku ilustracije koju potpisuje Ivan Turčin), uz koju stoji poruka ovakvog sadržaja: "Just imagine how far you can go with a little bit of english." (Samo zamisli koliko daleko možeš stići uz malo engleskog). 

Kratko rečeno, Melania je uzeta kao primjer nekoga tko je naučio engleski, a sada se eto nalazi na jednoj od vodećih svjetskih pozicija. Cijelu tu stvar ovako vidi i sama autorica plakata Burić, koja kaže kako o Melaniji ljudi mogu imati svakakva mišljenja, ali da joj se ne može poreći uspjeh za koji je sigurno zaslužno i njezino znanje engleskog jezika. Kako ističe: "ne može bilo tko postati najmoćnija žena svijeta!"

S druge strane, Burić objašnjava za Večernji list kako se poruka nedvosmisleno referira na osobu koja je uz malo znanja stranog jezika dogurala do zavidne pozicije, a naglasila je i kako poruka nije nimalo uvredljiva, niti ima takvu konotaciju. Realno, ako zavirite u Melanijinu biografiju, ona govori čak šest jezika, materinji slovenski, engleski, francuski, njemački, talijanski i hrvatsko - srpski. 

Nadalje, cilj ove reklame bio je u biti samo na interesantan i atraktivan način privući ljude na učenje engleskog jezika u jednoj školi, s obzirom na sveprisutne trendove iseljavanja Hrvata koji su u stalnoj potrazi za prilikama za rad u inozemstvu, u anglosaksonskim zemljama, a osim toga, ovom kampanjom su, kako kaže autorica, željeli paralelno podsjetiti koliko je poznavanje jezika bitno za internacionalni uspjeh. Ivis kaže kako su se nadali viralnom efektu koji je definitivno stvoren, ali da je ovo sve skupa otišlo puno dalje iznad njihovih očekivanja. 

No, što će na to sve skupa reći tim koji pazi i bavi se ugledom prve dame, i hoće li reklamnu kampanju protumačiti afirmativnom, još uvijek nismo doznali. Kako god, reklama je izazvala reakcije, a vjerujemo i niz novih upisnika u školu engleskog jezika. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više