Traži

Koliko je zapravo unosan posao influencera?

Koliko je zapravo unosan posao influencera?

Put do lake zarade ili...

Tekst: Ela Butorac


Fotografija: Instagram

Postoji jedno cijelo uvjerenje da ljudi kojima su društvene mreže cjelodnevni posao žive u glamuru i blagostanju koje nam, između ostalog, svakodnevno prezentiraju i serviraju putem različitih kanala. Iako možemo sada već istaknuti kako Facebook više nema onoliki status koji je nekoć imao, YouTube, Instagram i blogovi i dalje cvjetaju i pregledavanje tuđih profila nikada nije bilo frekventnije. No, ipak nabrojane su minimalno četiri platforme putem kojih influenceri ostvaruju svoj utjecaj na ljude koji ih prate. Ono što većina njih prikazuje, ako odmaknemo influencere koji su planetarno poznati jer su glumci, pjevači i slično, jest retuširan život koji je prepun dizajnerske odjeće, inspirativnih natpisa, skupocjenih hotela i luksuznih tretmana. Naravno, ovo se najvećim dijelom odnosi na influencere u modnoj i beauty industriji, ali i svi ostali ne odmiču previše od ovoga modela. Postavlja se pitanje koliko je uopće unosno biti influencer i je li taj život doista toliko glamurozan?

Na ovo pitanje nije moguće jednoznačno odgovoriti iz nekoliko razloga. Kao što je prestižna online publikacija Highsnobiety naglasila, nije lako odrediti koliko je velika zarada koju ostvaruju ljudi koji svoj posao grade preko društvenih mreža jer samo vrijeme društvenih mreža postoji tek desetak godina, pa je o nekim konkretnim brojkama zapravo jako teško sa sigurnošću govoriti. Osim toga, već je spomenuto kako influenceri na svojim profilima moraju stvarati sliku savršenih, besprijekornih života, stoga bi bilo suludo pomisliti da će netko od njih otvoreno priznati da život jednog influencera i nije tako glamurozan.

Oni moraju stvarati sliku života koji njihovi pratitelji naizgled mogu imati, a opet toliko su ti životi udaljeni od njih da su im fascinantni i moraju ih pratiti i imati barem djelić te fantazije. Ljudima društvene mreže služe kao bijeg od stvarnosti, a ne kako bi tamo gledali dodatno nečiji težak život, koliko god to surovo zvučalo. Međutim, jedno istraživanje koje je proveo Offenburg University of Applied Sciences u Njemačkoj otkrilo je da čak 96,5 posto osoba koji svoj utjecaj šire putem YouTubea ne zarađuje niti količinu novaca koja bi ih maknula s donje linije siromaštva u SAD-u. 

Koliko je zapravo unosan posao influencera? (фото 1)

To upućuje na to da taj život možda i nije onoliko glamurozan koliko svi zamišljaju da jest. Naravno, ne smije se generalizirati i mora se naglasiti jedna jako bitna stvar - zarada influencera ovisi o njegovom utjecaju na društvenim mrežama, njegovoj snalažljivosti, pratiteljima, suradnjama, ali i brojnim drugim čimbenicima. Čisto da se dobije nekakav osjećaj o brojkama o kojim pričamo, The Financial Times objavio je koliko zapravo influenceri zarađuju po objavljenoj fotografiji na Instagramu. Ako imaju više od 100.000 pratitelja na Instagramu, oni mogu naplaćivati oko 2.700$ po objavljenoj fotki, dok celebrity influenceri, koji imaju između 4 milijuna i 20 milijuna pratitelja, mogu naplaćivati između 6.700 i 17.500$. Kada se uzme u obzir da ovdje pričamo o zbilja velikim iznosima (ovisno koliki je angažman osobe), neki smatraju kako bi u nekom trenutku u budućnosti influenceri čak mogli postati milijarderi

No, opet tu govorimo o influencerima koji su tijekom godina izgradili svoja carstva i danas zbilja broje milijune i milijune pratitelja na svim društvenim mrežama. A opet s druge strane tu je slučaj Gaby Dunn, influencerice koja se kasnije počela baviti glumom i pisanjem, koja je napisala članak na svom blogu pod nazivom "Get Rich or Die Vlogging: The Sad Economics of Internet Fame". U svom članku ona iznosi svoje influencersko iskustvo u kojem otkriva pravu stranu posla na društvenim mrežama te priznaje kako, iako je njezin Instagram profil imao 340.000 pratitelja, ona nikada u cijelom životu nije imala zarađenih  340.000$. Takve informacije samo upućuju na to da bi cijeli taj svijet koji influenceri prikazuju mogao biti prevarantski. Sve ovisi o tome koliko netko od njih u ovome poslu zna monetizirati svoj utjecaj. 

Koliko je zapravo unosan posao influencera? (фото 2)

Postoje i oni koji su se uspjeli probiti na tržištu društvenih mreža te oni danas zarađuju ogromne količine novaca. Primjer je Chiara Ferragni koja je uspjela od svog bloga "The Blonde Salad" stvoriti pravo carstvo koje su čak proučavali na Harvardu. Danas ona broji više od 13 milijuna pratitelja i jedna je od najutjecajnijih osoba na društvenim mrežama, ali i u modnom svijetu. Opet, nju se ne može uspoređivati s onima koji imaju "samo" 100.000 pratitelja. Nije riječ o lakom poslu. Svaka od osoba koja želi na tržište plasirati svoju priči i svoj content mora tome posvetiti pažnju, živjeti to što prodaje te uložiti u sve one objave za koje se ispostavi da su profitabilne - odnosno da su imale velikog odjeka među pratiteljima. Da bi uopće dosegli određenu brojku, morate potrošiti svoj novac za koji niste sigurni da će vam se kasnije vratiti. Za one koji pak ostvare taj cilj, savjetuje se da se okrenu prodaji različitih proizvoda i plaćenim oglasima, a ne da se oslanjaju samo na doseg svojih svakodnevnih objava. Kada sve zaokružimo zaključak je sljedeći: influenceri mogu potencijalno mnogo zarađivati

Prostora za napredak i zaradu zbilja ima, ali ne znači da će svatko moći "uzeti dio tog kolača". Za to je potrebno puno vremena, truda, kontakta, a i sreće. Kada to pokušamo staviti u analogiju s nekim drugim branšama, barem po sličnosti odnosa uspjeha i neuspjeha, onda je to definitivno showbiznis. Možeš biti talentirani glumac, ali ako nemaš dovoljno sreće, ustrajnosti i snalažljivosti teško da ćeš doći do uspjeha. Ista stvar je i u ovome mladom poslu. Odavno smo naučili da su društvene mreže sve samo ne prikaz stvarnoga svijeta i da ono što nam se servira nije nužno istinito. U ovoj industriji, kao i svakoj, medalja ima dvije strane priče i ima onih koji uspiju, ali jako puno je i onih koji ne uspiju. Ipak, teško je pomisliti da oni koji imaju više od 500.000 pratitelja imaju život koji nije u najmanju ruku barem financijski lagodan.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više