Traži

Kratki vodič za mentalno zdravlje na Instagramu: kako ostati normalan?

Kratki vodič za mentalno zdravlje na Instagramu: kako ostati normalan?

Ponekad se čini da je riječ o unaprijed izgubljenoj bitki

Tekst: E.G.


Fotografija: arhiva,
unsplash,
buro247.me

I dok su generacije naših roditelja, djedova i baka mučila pitanja zbrinjavanja obitelji, poput pronalaska stalnog posla i podizanje kredita za prvu nekretninu, svakodnevna dilema prosječnog millennialsa bi vrlo lako mogla biti sljedeća: izbrisati Instagram ili ne? Ovo, naravno, ne morate shvatiti doslovno; nismo baš toliko plitka generacija, ali činjenica je da su naši životi gotovo neraskidivo povezani s korištenjem društvenih mreža. Ondje saznajemo sve važne vijesti, pratimo najave koncerata, nadolazećih filmova i serija, pratimo svoje omiljene osobe iz javnog života i naposljetku, dijelimo trenutke iz svojih života. U teoriji sve to zvuči divno i krasno. Svatko je slobodan stvoriti svoju malu utopijsku zajednicu, odnosno mikro verziju društva u kojem se nalaze samo oni koje smo odobrili.

Kratki vodič za mentalno zdravlje na Instagramu: kako ostati normalan? (фото 1)

Nema negative, nema neistomišljenika i svi skupa smo jako sretni. Osim što nismo. Mogli bismo to i ovako sročiti: kad bi kakvom vanzemaljskom primjerku pokazali kako izgleda naše moderno društvo na Instagramu i u stvarnom životu, vjerojatno bi nas pitao gdje je tu kakva poveznica. Na Instagramu vladaju sloga, visoki estetski kriteriji, spa resorti na Madagaskaru i srca u svim bojama, dok u stvarnom životu molimo boga da nas ona kojoj stalno lijepimo ta ista srca ne pozove na još jednu umarajuću kavu. Na Instagramu nakon prekida doživljavamo preporod i krećemo u avanturu života, dok u stvarnosti bingeamo "Seks i grad" i razmišljamo je li doista problematično ako nabavimo još koju mačku. Instagram ne trpi priču oko toga kako smo luksuzno putovanje platili na 34 rate; sve će se to isplatiti s prvim lajkovima i zavidnim komentarima. Ukratko, jedno s drugim nema nikakve veze. Za slučaj da vam na to baš uvijek dobro dođe podsjetnik, evo kratkog vodiča za "preživljavanje" u raljama virtualne (ne)stvarnosti.

Normalno je što se ne osjećate ispunjenima

Nema apsolutno ničeg čudnog u tome što se nakon scrollanja po Instagramu ili Facebooku ne osjećate najbolje. Kako biste se uopće mogli osjećati nakon što satima gledate najbolje od najboljeg iz tuđih života? Brojna istraživanja već sad govore kako učestalo korištenje društvenih mreža povećava razinu anksioznosti i nezadovoljstva vlastitim životom. Pa ipak, većina će nas svakodnevno u nekoliko navrata provjeriti što se događa, da ne bismo, ne daj bože, propustili neku krucijalnu vijest.

Sjetite se da gledate jednu veliku predstavu

Danas već i najpoznatiji influenceri iskreno progovaraju o tome koliko je lako lažno predstavljati život koji vodimo. Od toga da u točno određenoj pozi izgledate poput Kayle Itsines, preko toga da "reciklirate" fotografije starih godišnjih odmora, pa sve do malih trikova velikih majstora Photoshopa- mogućnosti je bezbroj, a mi na njih još uvijek nasjedamo. Ne, nitko nije sretan 365 dana u godini, za ničiju kosu nisu zaslužni neki suspektni vitamini koje reklamiraju i ne, doista se nitko nije tako probudio.

Kratki vodič za mentalno zdravlje na Instagramu: kako ostati normalan? (фото 2)

Čuvajte svoju privatnost

Samo zato što vam se čini da je poželjno da svaki segment svog života dijelite sa svima, to ne znači da to nužno trebate raditi. Zašto bi svi trebali znati lokaciju vaše omiljene plaže ili cijeli plan vašeg puta u Japan? U to da doista nije nužno da sa svijetom dijelite broj svoje putovnice ili kućnu adresu ne želimo niti ulaziti. Isto tako, zašto ne biste mogli provesti odličnu večer s prijateljima bez da je virtualno prate i oni koji nisu s vama? Povremeno isključite postanje kao opciju i zabavljajte se radi same zabave. 

Prakticirajte "digitalni detoks"

Da, službeno živimo u vremenima u kojima postoji ovaj izraz. Ovisni smo o svojim pametnim telefonima, ovisni smo o životima drugih na društvenim mrežama, a ne znamo točno kako to promijeniti. Ako stvarno vidite da ste previše online i da vas to ne čini sretnijima, krenite s malim koracima koji će vam pomoći da se osjećate bolje. Isključite notifikacije preko noći, pokušajte samo jednom dnevno provjeriti što se događa na Instagramu, ne gledajte u mobitel tijekom druženja s drugim ljudima i, tko zna, možda se taj "detoks" produlji i na više dana. 

Kratki vodič za mentalno zdravlje na Instagramu: kako ostati normalan? (фото 3)

Pronađite hobi

Ovo može zvučati banalno, ali zamislite što smo sve mogli napraviti s vremenom koje smo potrošili gledajući gdje ljetuje Rihanna, što Kim Kardashian nosi na godišnjem odmoru i tražeći dokaze da je ona susjeda konačno doznala da je muž vara. Na ove si načine možemo kratiti vrijeme, budući da je u našoj prirodi da nas zanima što se događa u tuđim životima, ali problem nastaje kad nam to postane glavna okupacija. Umjesto toga, energiju usmjerite na fizičku aktivnost, upisivanje tečaja jezika kojeg ste oduvijek željeli naučiti ili jednostavno pozovite na kavu tu osobu čije Storiese već znate napamet. 

"Fake" profili vam neće pomoći

Mnogi su se već dosjetili naoko revolucionarne ideje: napravit će tajni profil na kojem će pratiti samo ljude do kojih im je stvarno stalo i neće si kontaminirati život sadržajem upitne kvalitete. Međutim, zaboravljaju da ćemo uvijek naći nekoga s kim ćemo se uspoređivati i tko će djelovati uspješnije ili sretnije od nas, pa makar nam to bio bliski prijatelj. Drugim riječima, ako već znate da vas društvene mreže čine nesretnima, onda znate i da vas polovično rješenje neće moći zadovoljiti. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više