Traži

Kvaliteta života ispred potencijalnog profita? Da, moguće je, a digitalni nomad Tomislav Pancirov ispričao nam je sve o tome

Kvaliteta života ispred potencijalnog profita? Da, moguće je, a digitalni nomad Tomislav Pancirov ispričao nam je sve o tome

On je lifestyle poduzetnik, digitalni nomad, strateg i konzultant, a svoju najveću sreću pronašao je u samozaposlenju


Fotografija: Denis Butorac

"Život se ne bi trebao prilagođavati poslu, već posao životu" prvo je što će vam, ali vrlo suptilno, u razgovoru reći 32-godišnji Zadranin, Tomislav Pancirov. Moguće je da ste ga već uočili na društvenim mrežama, točnije Instagramu gdje je prilično aktivan, ali nikad ne bih rekla nametljiv. On je lik koji će vam ukazati na neke stvari iz svog područja, ali na edukativan, smislen i praktičan način koji vrlo lako možete usvojiti i primijeniti ili se barem nad njima zamisliti. On je lik koji će vas motivirati, inspirirati i nesvjesno "pogurati" dalje, ako ste negdje zaglavili, a ako ga lijepo zamolite, možda vam udjeli i neki zdravi recept. A to je ono što je danas na cijeni i što svi u konačnici u moru sadržaja želimo zapravo konzumirati. Zbog toga mi je i bio zanimljiv za ovaj intervju, koji smo u tren oka dogovorili, naravno, putem DM-a na Instagramu - jer kako drugačije? (smijeh). 

Ukratko, Tomislav je nakon niza pozicija u marketinškim agencijama, korporacijama postao lifestyle poduzetnik s jednom idejom - biti sretan i samozaposlen. Ako ste pomislili da je to utopija, u Hrvatskoj? Ne, nije, i on će vam to prvi dokazati, ali i nesebično otkriti kako da i vi to postignete, ako to iskreno i snažno želite. Kako ističe, lifestyle poduzetništvo na koje se često poziva u opisu onoga što radi, stavlja kvalitetu života ispred potencijalnog profita, a svi žele biti sretni jer to nam je u ljudskoj naravi. 

Isto tako, većina nas teži i tome da nam dan započinje lijepo i bude ispunjen do najviših mogućih granica. Zar ne? Nažalost, negdje na putu se često izgubimo, bolje rečeno uklopimo u okvir i radimo za tuđe snove. On je odlučio tome stati na kraj i poručio: "prošao sam više jako dobrih firmi i radio sa super ljudima, ali nakon perioda od nekih dvije godine svaki put bih shvatio kako nisam sretan. Ovo je moja priča o tome kako sam postao sretan uz pomoć svoje digitalne karijere i nomadstva te što i vi možete napraviti za sebe u tom području..."

Tomislave, vjerujem da većina ljudi zna tko si i čime se baviš, no ajde u par rečenica nam se predstavi molim te za one koji ipak nisu upućeni…

Radim kao konzultant za digitalni marketing, komunikacije i brending. Fokusiran sam na izradu digitalnih komunikacijskih strategija koje se grade na kreativnom procesu nastanka sadržaja i vizualnoj komunikaciji. Uz to radim edukacije i radionice te individualni konzalting. Dvije i pol godine sam sretno u poduzetničkim vodama pa zapravo stalno razvijam neke nove projekte. 

Digitalni nomad - to je taj neki termin koji se često veže uz tvoje ime i koji sam često vežeš uz sebe, a vrlo je zanimljiv, objasni nam to molim te… a isto tako, voljela bih da mi objasniš termin "lifestyle poduzetnik". Sviđa mi se to baš (smijeh).

Lifestyle poduzetništvo podrazumijeva da je posao tu radi omogućavanja životnog stila te da ne žrtvujemo osobni život i zdravlje nauštrb poslovnih rezultata i dobiti. Digitalno nomadstvo dolazi kao prirodan nastavak ovog pošto omogućava fleksibilnost koja mi je kronično falila dok sam morao sjediti u uredima. Kažu, nikad ne reci nikad, ali stvarno trenutno ne mogu zamisliti situaciju u kojoj se vraćam raditi za nekoga i to u fiksan ured s fiksnim radnim vremenom. Tjeskoba me hvata samo kad pokušam pomisliti na takvo stanje. Trenutno živim između Zagreba, Zadra i Rijeke. Kako kažeš ovo se veže uz moje ime jer imam snažnu potrebu pričati o tome i pokazati ljudima na vlastitom primjeru kako se može na taj način raditi u Hrvatskoj i kako nam zapravo može biti jako lijepo. Moj način poslovanja je odgovor onom što netko na negativan način može vezivati uz domaći primjer "poduzetnika". 

Pročitala sam da si radio prije u jako puno firmi, agencija itd. no da gdje god si došao vrlo brzo bi shvatio da nisi sretan… Danas si freelance, samozaposlen u biti s jednom jedinom premisom u poslu - biti sretan. Koja je bila prijelomna točka i razlog zbog kojeg si nastavio u smjeru u kojem si danas? Jesi li sretan zbog toga?

Jako sam sretan. Vjeruj mi svaki dan sam tako uzbuđen oko svega što se događa i uz stalno ulaganje energije svi projekti i cijela priča samo rastu. Imam osjećaj kao da sam opet dijete i stalno se igram s najdražom igračkom (smijeh). Shvatio sam kako mi sve manje treba da postanem nesretan na novom poslu, bez obzira na super primanja, pozicije i kolege. Prijelomna točka je bio dogovor oko godišnjeg odmora. Bila je veljača, a planirao sam put u Ameriku na ljeto i nismo se mogli dogovoriti oko datuma i rasporeda pa sam se ja dogovorio sa sobom, kupio karte i rekao kako stoje stvari. Od tada sam na ovom uzbudljivom putovanju koje ne bih mijenjao ni za što.

Vrlo si aktivan na Instagramu, imaš i svoj website na kojem pišeš razne aktualnosti iz domene digitalnog, imaš i svoj YouTube kanal odnosno vlogove… Kroz sve to sam vidjela i da držiš jako puno radionica, ideš na pitcheve, smišljaš razne strategije za klijente… Kako to sve stižeš, a da si ujedno dobar u tome što radiš?

Sad kada to kažeš i ja se malo zapitam (smijeh). Ma gle, najbolja stvar je što ne osjetim koliko radim do granice da nekad imam osjećaj da uopće ne radim, ali brzo me ljudi iz bliske okoline podsjete na sve. Valjda je takav osjećaj kada stvarno punim plućima uživaš u svom poslu. Mislim da je ključno raditi ono u čemu se želiš neprestano usavršavati, što ti dolazi prirodno, za mene je to oduvijek bio ovaj tip posla. Ali, činjenica je da bi mi pomoć dobro došla tako da sam baš sada u potrazi za asistentom. (op.a. Vidi oglas za posao)

Koji ti je zapravo najdraži dio posla?

Onaj kreativni flow, kada se toliko uživim u stvaranje da ideje samo izlijeću van i slaže se cijela šira slika. Ovo može biti pisanje strategije, predavanje ili snimanje videa za YouTube. Sve što radim volim zato što sam maknuo iz posla stvari koje me ne vesele.

Lifestyle poduzetništvo, kako si sam rekao, stavlja kvalitetu života ispred potencijalnog profita… Je li to održivo, onako iskreno? Reci nam na vlastitom primjeru? 

Nakon stvaranja strategije me često znaju tražiti produkciju sadržaja, vođenje društvenih mreža, izradu weba. Ja to sve znam raditi i sebi to radim, ali ne želim to raditi za nekog drugog jer sam sve to prošao u početku svoje karijere bez obzira na to što bih time mogao imati osiguran redovit mjesečni prihod. Kako mi to nije užitak stvaralo bi mi stres što dugoročno nije razlog zašto sam krenuo ovim putem i stvarno se toga držim. Drugi primjer je to što ne želim razvijati agenciju sa zaposlenicima, eventualno jedna osoba koja mi pomaže i to je to, jer više zaposlenika uz više prihoda nosi i više fiksnih obaveza što mi onemogućava da recimo odem doma u Zadar i ostanem tjedan dana jer mi je tako došlo. 

Koliko je danas lako ili teško pratiti trendove, jer se doslovno na tom polju svake minute nešto mijenja, kako uopće razlučiti što je bitno, a što manje bitno? Kako to sve zaokupiti? Vjerujem da puno čitaš i istražuješ? Koji su ti recimo neki najdraži sajtevi/mediji koje svakodnevno pratiš?

Oduvijek sam imao potrebu pratiti sve i prvi sve doznati. Zato mi je nekad teško pretvoriti FOMO u JOMO (smijeh). S vremenom sam naučio filtrirati informacije i bez problema sakriti u feedu ljude i medije koji mi ne donose radost da to kažem na Marie Kondo način (smijeh). OK, uozbiljit ću se. Ali stvarno, jako je bitno pročistiti ono što pratimo. Negativne vijesti iz okoline potpuno izbjegavam jer mislim da su opasne za moje stanje stvaranja. Pratim Netokraciju, Buffer blog, Facebook grupu Društveni mediji, Setha Godina, YouTube kanal Stevena Bartletta, Garyveeja, Think Media i Podcast Lewisa Howesa.

Vidjela sam i da dosta radiš na interakciji i osluškuješ svoje pratitelje? Koliko ti je bitno njihovo mišljenje, kako doživljavaš kritike ako ih ima… koliko si uspješan izdvojiti emocije iz svog posla? Što te hypea u svemu tome?

Pratitelje slušam do neke granice, ako se radi o feedbacku za projekt za koji su mi bitni kao ciljana skupina, no s druge strane mislim da je bitno zadržati svoj smjer i jasnu ideju kako nešto želiš raditi. Ako se želiš svidjeti svakome nećeš se pretjerano svidjeti nikome. Iskreno kada sam krenuo u snimanje za YouTube, pisanje bloga, Instagram, bio sam spreman na kritike, ali one su stvarno rijetke i klasično trolovske pa ih ignoriram.

Daj mi reci neki onako instant recept, što je potrebno bez obzira na nišu, da od svog Instagram profila napraviš nešto primjetno, aktualno, atraktivno i da te ljudi zapaze, o čemu bi se najviše trebalo voditi računa osim onako generalno estetike i sadržaja… to već znamo. 

Zabavljati se i uživati u svemu tome, biti iskren i autentičan i ne odustajati. Rekao bih da je instant recept za uspjeh raditi na tome barem dvije-tri godine. Ljudi krenu u nešto i očekuju uspjeh preko noći što je nemoguće. Dio na koji često zaboravljamo jest povezivanje s ljudima, lajkanje i smisleno komentiranje nekog koga možda zanima naš sadržaj i naša tema. Nikako aplikacije za lajkanje i isprazno komentiranje. 

Koje je tvoje mišljenje generalno o hrvatskim influencerima i trenutnoj klimi da svi reklamiraju sve, da su njihovi profili uglavnom postali "trgovina mješovite robe"? Nekako mi se čini da to uviđaju sve više i sami brendovi da to nije toliko na cijeni, da nema prođu, da su se odlučili orijentirati prema mikro ili nano influencerima koji doista imaju neko svoje područje i segment koji komuniciraju i kojeg se drže… i da će oglašavanje na taj način će više uroditi plodom?

S jedne strane shvaćaju prednosti mikro i nano influencera, a s druge strane žele velike brojke što ne ide skupa. Začaran je to krug. Influencer treba humanizirati komunikaciju, pružiti kao ambasador brenda svoj doživljaj, a najmanji je problem uložiti u doseg plaćenim oglašavanjem. Kada vidim te kako kažeš trgovine mješovite robe shvaćam da ljudi žive od tog posla i misle da nemaju izbora, ali ja klijentu ne bih nikad preporučio tako nešto jer jednostavno nije autentično i previše je buke u komunikacijskom kanalu. Mislim da ima super influencera kod nas, samo treba pametno birati i uzeti u obzir sve faktore kao i težinu koju nečija izjava ima prema željenoj ciljanoj skupini.

Što misliš da hrvatski influenceri generalno krivo rado danas, a što dobro? Što bi im svima savjetovao ovako općenito?

Premalo ih proizvodi video sadržaj i ima svoj web. Društvene mreže i trendovi dolaze i odlaze, ali vlastiti web kao kanal vam nitko ne može oduzeti. Dosta ih nema media kit - jedan dokument u koji će staviti sve svoje analitike, demografiju zajednice, najbolje primjere suradnji i potencijalne nagrade ako ih imaju kako bi agencije i klijenti imali na jednom mjestu sve prezentirano.

Molim te mi opiši kako izgleda tvoj jedan prosječni radni dan, s obzirom na to da si sam svoj nadređeni i krojiš si obveze i radno vrijeme? Uspijevaš li onda razdvojiti privatno i poslovno ili zapravo cijeli dan pomalo radiš?

Ovo si dobro rekla, cijeli dan pomalo radim, ali u nekim blokovima. Moj radni dan počinje navečer oko 21 sat kada sam najviše produktivan, tada u miru sređujem bitne zadatke i pripremam mailove koji se automatski šalju rano ujutro jer većina ljudi tako radi. Budim se oko 9 da bi do 11 počeo raditi osim kada imam nešto fiksno ili hitno za obaviti. Radim do ručka pa odem malo van, popijem čaj u društvu, obavim ako imam nešto privatno i popodne kad se vratim odradim još jedan blok, zadnji prije večernjeg.

Imaš li ti onda godišnji? Ili to za tebe kao termin ne postoji? (smijeh)

Prve dvije godine sam radio na mini odmorima, onako produženi vikendi i nekad dan u tjednu kada bih usporio, a onda sam prošlo ljeto gotovo dva mjeseca odmarao bez klijenata, ali sam bez obzira na to radio na svom sadržaju, što nekako i dalje ne smatram radom. Prije tri mjeseca sam bio u New Yorku, pa sam i taj period također odmarao. Tako da definitivno postoji, samo se moram financijski pobrinuti prije za njega.

Gledajući tvoj Insta profil kao neki prozor u tvoj život, vidjela sam da jako držiš i do zdravlja u bilo kojem obliku… bilo da je u pitanju tjelovježba ili prehrana… Ok, kužim i da je bitna poruka koju šalješ na van o sebi i svom lifestyleu. No, kako se uspiješ zdravo hraniti i vježbati recimo uz takav tempo? Ili je to sve skupa samo stvar dobre organizacije i posloženih prioriteta?

Ovo je nešto na čemu se uvijek trudim raditi i nije jednostavno. Često imam pauze u vježbanju zbog putovanja i nisam još našao idealnu strukturu. Ali, bitno mi je da imam osjećaj da sam svaki put sve bliže tom rješenju i da napravim barem malo više za zdravlje. 

Na kojim projektima trenutno radiš koji su ti zanimljivi, osim što si ponovno postao BURO. kolumnist (smijeh)?

BURO. mi je zapravo prvi pružio priliku kada sam tek krenuo u stvaranje sadržaja prije više od tri godine, tako da se stvarno lijepo vratiti tu. Osim strategija koje su uvijek zastupljene trenutno radim na razvoju novih radionica - specijalizirana radionica InstaHairClass za hairstyle industriju u suradnji s L'Oréalom, zatim Brendaonica s kolegicom Morenom Milevoj i jedan novi koncept, praktična radionica za buduće poduzetnike koji žele raditi na ovaj način, Pokreni biznis s kolegicom Ivom Belé. 

Koliko sam shvatila, nemaš ured, radiš gdje god stigneš i gdje ima interneta (smijeh)… Je li to prednost ili mana, je li to onda i zapravo pojašnjenje termina "nomad" između redova? Utječe li to možda na tvoju učinkovitost?

Utječe jako na učinkovitost i to pozitivno. Pa da, to je digitalno nomadstvo, nemaš fiksnu lokaciju, radiš gdje ti odgovara i kako ti odgovara. Doma imam svoj dio za kućni ured, ali nemam problema s tim da radim u kafiću, coworkingu, u avionu, pa čak i trajektu (smijeh). Da, dogodilo se i to. 

E i da, vidjela sam da si čak snimio i režirao glazbeni spot, nekoliko njih? Kako se to dogodilo… molim te mi otkrij i objasni tu svoju stranu i u kojem smjeru to ide?

Marko Končurat kojem sam snimao i režirao sada već dva spota (Bolero i Da si kraj mene) ima zanimljivu priču, on je stomatolog i bivši član Putokaza koji je nakon puno godina van glazbene industrije krenuo s pisanjem i skladanjem vlastite glazbe. Ljepota fleksibilnosti mog posla je što mogu raditi na ovakvim kreativnim projektima koji me stvarno ispunjavaju. Uskoro snimamo dio trećeg spota u showroomu Ivana Alduka, a glavnu ulogu ima mlada zagrebačka arhitektica Mateja Tortić. Ne znam u kojem smjeru će me to odvesti, možda se potpuno bacim u ovaj biznis. Krećeš u pjevačke vode pa se raspituješ? (smijeh)

Vidjela sam da si jako sklon gadgetima, jasna stvar, poneke si recenzirao na svojem blogu/vlogu… Reci mi top 3 gadgeta bez kojih ne možeš… i ključno pitanje: iOS ili Android, i zašto (smijeh)? 

Da, baš ta rubrika Digitalni nomad testira koju sam pokrenuo je nešto što me jako vraća u 90-e i dane čitanja magazina poput Buga, Vidija, Mobila te upijanja svega o novim tehnologijama. Ne mogu bez Apple Watcha (otkad sam ga nabavio zaljubio sam se), kamere ili GoProa (ovisi u kojim uvjetima snimam) i ultraprijenosnog 12" MacBooka na kojem radim svu produkciju. Nastavno na to - logično iOS, ali neću reći da isključujem Android. Jako mi se sviđaju trenutna čuda od fleksibilnih zaslona i kamera koje imaju.

A kako izgleda tvoje slobodno vrijeme, što čitaš, slušaš, gledaš trenutno? Daj nam neke preporuke…

Čitam Sobu 909 izvrsnog Frane Herende koji me ovim romanom pomalo vraća u dane korporativnog svijeta iz kojeg sam pobjegao, slušam stvarno sve novo što izađe i što mi Deezer ili YouTube preporuče, a gledam većinom Netflix - Star Trek Discovery, Mad Men (po tko zna koji put) i obožavam britanski humor u parodiji The Windsors.

I za kraj, može li se danas baš sve raditi online (bez sastanaka) i koliko je to dobro ili nije? 

Ja puno toga radim online, ali za veće projekte poput radionica i strategija je ipak potrebno nekad imati strukturirane sastanke. Nemam problem s tim, ono s čim imam problem su sastanci koji se pretvore u nepotrebno gubljenje vremena. Popis tema, ograničeno vrijeme, zaključak i to je to. Onda ajmo sjediti, družiti se i piti čaj na miru. Ma sve je to dobro i fleksibilno dok god alate prilagodimo sebi i obje strane budu zadovoljne s učinjenim. Tko zna kako ćemo raditi za 5 ili 10 godina. Ono što znam je da ću i tada biti beskompromisan kada je u pitanju moja sreća. Sve ostalo se može i vjerojatno hoće promijeniti.

*Zahvaljujemo Regular Baru na ustupljenom prostoru za snimanje!

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više