Traži

Najveći mit kojem su žene povjerovale - makeup kolekcija kao statusni simbol

Najveći mit kojem su žene povjerovale - makeup kolekcija kao statusni simbol

Je li makeup kolekcija podvala dvadeset i prvog stoljeća?

Tekst: Dženeta Schitton


Fotografija: PR,
Instagram

Kako je došlo do toga da se kvarljiva roba kao što je šminka, smatra trajnom investicijom, koju morate pokazati u svakoj prilici, pa je najpraktičnije da ispred mnogobrojnih redova ruževa, precizno naredanih u jednakim razmacima kao u ljekarni, postavite ogledalo gdje ćete na dnevnoj bazi slikati maleraj na licu, koji dobro izgleda samo na tom ogledalu i samo kroz vaš insta filter? Kako nam se zapravo dogodilo to da smo mi ti konzumenti, koji na svojim "leđima" nose vrtoglave zarade beauty industrije, što ju je baš ovih zadnjih godina s eksplozijom Instagrama, filtera i influencera uvrstilo među najbrže rastuće na svijetu? Je li makeup kolekcija podvala dvadeset i prvog stoljeća, koju su slikama plastificiranih lutki, ženama prodala moderna partnerstva brendova i influencera?

Kao dijete osamdesetih sjećam se vremena Jugoslavije i malog plavog nesesera sa šminkom moje mame, u kojima je uvijek bio jedan tekući puder u tubi, crna olovka za oči, maskara, kutijica s četiri sjenila i karmin, koji je često bio i rumenilo. Sjećam se je znak da si "cura" bio pravo da i ti imaš jedan takav. Ja nisam imala. Bilo mi je deset godina i jedva sam čekala da time označim kraj djetinjstva. Ako preskočimo četiri ratne godine u Sarajevu, taj dan je i došao... još uvijek su djevojke nosile po tih par proizvoda u malom neseseru, a znalo se dobro da nije dobro koristiti staru maskaru, jer možeš dobiti konjunktivitis te da ti star puder može izazvati osip. 

Šminkanje je po tehnici izvođenja uvijek bilo isto, mijenjale su se samo boje sjenila i rumenila, a revolucija je bila kada su se krajem devedesetih počele "furati" maskare u bojama. Šminka je bila neka sporedna stvar za koju ti je trebalo pet minuta, osim u posebnim prilikama kada si možda i "izvukla" tuš. Žene su se gledale uživo i priče o šminki razmjenjivale na osnovu "žive slike". Šminkanje nije bilo percipirano kao izvor serotonina i ego ekstaza.

Puno godina poslije, dobili smo makeup insta ekstaze, što nas je dovelo do delirija, u kojem su žene povjerovale da postoji takva šminka koja može učiniti, da im lice izgleda kao izglancani kineski porculan, koji će biti sve ljepši, što ga više budemo polirale s bezbroj slojeva kremastih proizvoda, ispalih s must have liste neke influencerice, koja ih je dobila na poklon u paketu veličine perilice rublja. Prihvatile smo kao fact of life, da je normalno da  šminka dobro izgleda samo kada je provučemo kroz pet različitih filtera i serviramo je na insta pladnju masama razjarenih djevojčica, koje će biti spremne potrošiti džeparac, da bi kupile lice djevojke iz insta kockice. Djevojka koja zna kako šminkom i pravim filterom promijeniti vlastiti izgled kako bi izgledala kao Kylie Jenner... koja zna kako biti prodajni agent brenda koji je u zadnjoj godini zaradio više nego što iznosi državni budžet manje države na Balkanu.

Budući da je za veliku zaradu potrebno prodati puno proizvoda ključ je u pronalaženju načina, da se procedura šminkanja što više produlji i da se kao neophodne proglase "drag queen" tehnike šminkanja, koje redovito koriste muškarci, kada za scenski nastup žele što više ličiti na žene. Svaka kompanija godišnje izbaci po nekoliko kolekcija cjelokupnog asortimana proizvoda, uvjeravajući nas da je baš ova nude paleta sjena nešto što moramo imati i s čim se ne može usporediti ništa što već imamo, jer su opet izmislili revolucionarnu formulu. Uvjerit će nas i da je tekstura tekućeg pudera krucijalna za taj neki overall glow, iako je jasno da će već promocijom kremastog dua za highlightere i konturiranje s još jednom inovativnom formulom, sami pobiti tu tezu, jer će vam njihove partnerice influencerice pokazati kako njima u potpunosti prekriju tu istu površinu lica, kako bi maska za preobrazbu bila potpuna.

Kada smo izvele taj umjetnički pothvat promjene vlastitog izgleda odnosno prirodnih kontura lica, to moramo što prije zabetonirati tehnikom "bakinga" ili pečenja, kada se preporučuje sistematično oblaganje cjelokupne površine kože debelim slojem pudera u prahu, koji tamo treba ostati sve dok se s ostalim proizvodima ne sjedini u savršenu masku nalik na kreč. Na kraju sve to moramo i poprskati posebnom vodicom, koja miriše na krastavac, kako bi nam lice malo živnulo i kako ne bi nastale pukotine prilikom pomicanja lica, što čak ni plaćeni filter najnovije foto-video aplikacije ne bi mogao uljepšati.

Kako bi influencerice bile vjerodostojne i ostavile dojam posjedovanja nagomilanog znanja o umjetnosti maleraja, u pozadini fotografije koju pomno pripremaju za društvene mreže, stoje proizvodi iz posljednje kolekcije odabranih brendova s kojima surađuju, za preporuku nestrpljivim pratiteljicama, čija pitanja o čudesnim proizvodima koji stvaraju porculan, čekaju da iskoče na ekranu svaku sekundu nakon objave. Činjenica da im je video filter na mobitelu podešen na maksimum, uz dodatak efekta povećanja očiju, usana, izbjeljivanja zubi i dodatnog konturiranja neće biti vrijedna spominjanja jer ipak to je jedini način da deset slojeva makeup produkata izgleda dobro, barem na zaslonu.

Isto tako činjenicu da će veći dio šminke koju su koristile u videu uskoro biti prestar za korištenje, točnije negdje za 6 do 12 mjeseci, neće ispostavljati kao bitnu, jer je ipak moderno da je makeup kolekcija nešto što treba krasiti svaku djevojačku sobu i da bude predmet divljenja njenih prijateljica, u godinama koje dolaze. Neće kvariti ni svijet mašte i govoriti o banalnim stvarima kao što su novac i cijene, iako samo dio kolekcije koju su dobile, košta kao pola mjesečne plaće samohrane majke tinejdžerice koja je prati i koja će sve to kupiti ne bi li svoje mlado lijepo lice pretvorila u digitalni kineski porculan i s pomoću posebnog insta filtera ličila na Kylie Jenner. 

Nema potrebe izlaziti iz sigurne kuće savršenih svjetala i kamera u kojima živi savršena insta djevojka okružena s gomilama pokvarene robe... koja ima posao iz snova gdje je njena publika na prodaju svakome tko plati, gdje je vole i vjeruju joj oni kojima prodaje savršenu laž, gdje luksuz doseže do okvira ogledala, a završava na podu sobe gdje su nestali neprodana mladost, iskrenost i mali plavi neseser sa šminkom.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više