Traži

Ovi kreativci stoje iza genijalnih hrvatskih reklama! Pitali smo ih da nam izdvoje neke po njima najbolje ovogodišnje, ali svjetske

Ovi kreativci stoje iza genijalnih hrvatskih reklama! Pitali smo ih da nam izdvoje neke po njima najbolje ovogodišnje, ali svjetske

Doznajte što ih je ove godine razoružalo i zašto...

Tekst: Latica Martinis Filković


Fotografija: Privatna arhiva

Malo je reći da su reklame danas sastavni dio naših života, bilo to svjesno ili nesvjesno. Na cesti svake minute viđamo raznorazne plakate s reklamnim porukama, slušamo ih na radiju, neumorno prekidaju naše omiljene serije i filmove, iskaču na društvenim mrežama ili dok čitate kakav online članak, a još uvijek nerijetko završe i u papirnatom obliku na našim vjetrobranskim staklima ispod brisača, zbog čega dobijemo slom živaca, posebice ako je taj dan padala kiša. 

Da, reklame su sveprisutne u svakom segmentu naših života, utječu na nas i naše ponašanje, bili mi toga svjesni ili ne, pružali vi otpor njima ili ne… Kako god, kreativcima i genijalnim umovima koji pak stoje iza nekih reklamnih kampanja treba odati počast, jer ideja, prezentacija, izvedba, poruka i neka dosad neviđena inovacija je ono na čemu svakodnevno i danonoćno trebaju raditi, iznjedriti i za početak razoružati klijenta, pa onda i ciljanu publiku. A to, vjerujte mi, nije lak posao. Jer realno, neke reklame su nam jako cool, neke imaju divnu poruku, na neke čak i zaplačemo, a neke pak ne možemo smisliti koliko nas iritiraju, pa ipak u većini slučajeva iz glave ne možemo izbaciti tu zaraznu melodiju koja je prati.

Ovi kreativci stoje iza genijalnih hrvatskih reklama! Pitali smo ih da nam izdvoje neke po njima najbolje ovogodišnje, ali svjetske (фото 1)

Za ovu priliku odlučili smo tako okupiti četiri hrvatska stručnjaka iz tog sektora, odnosno četiri osobe (glavne krivce) koje upravo taj posao rade u Hrvatskoj i to jako dobro, i odlučili da ih nećemo rešetati pitanjima o tome kako nastaju te famozne reklame i što sve stoji iza tog mukotrpnog procesa i razvoja, nego smo ih jednostavno pitali da nam otkriju svoju duboko čuvanu tajnu, a ta je da nam po svom izboru izdvoje najbolje, inspirativne ovogodišnje svjetske reklame i objasne zašto su im upravo one toliko moćne i bitne.

U nastavku otkrijte što su nam isporučili kreativni direktor Luka Pervan (Señor), direktorica strateškog planiranja Tea Silvia Vlahović (Bruketa & Žinić & Grey), kreativni direktor Hrvoje Škurla (Pink Moon) te kreativni direktor Jakov Vilović (Utorak). 

 

LUKA PERVAN - kreativni direktor (Señor)

Ovi kreativci stoje iza genijalnih hrvatskih reklama! Pitali smo ih da nam izdvoje neke po njima najbolje ovogodišnje, ali svjetske (фото 2)

Reclame Aqui, Corruption Detector 

Gledajući ishode prvog kruga brazilskih izbora, nisam siguran koliko je ova aplikacija pomogla, ali sve u svemu ovo je interesantan pokušaj korištenja (relativno nove) tehnologije u svrhu boljeg informiranja potencijalnih glasača i vraćanja integriteta politici. U tako mnogoljudnoj državi teško je popamtiti imena kandidata, a kamoli sve njihove afere. Umjesto bjesomučnog googlanja sudskih arhiva i medijskih naslova, ova aplikacija služi kao prigodan šalabahter svakom iole zainteresiranom građaninu. Od same ideje nijedan kreativac neće pasti na guzicu, ali catch je u odličnoj i inovativnoj egzekuciji.

Uber, Boxes

Što je veći broj automobila, veća je zakrčenost prostora, a to doprinosi kaotičnoj svakodnevici i narušenoj kvaliteti života. Jednostavan insight, jasan simbolički prikaz problema i jako dobra egzekucija glavne su karakteristike ovog manifesta sharing ekonomije. Šteta što ovi odlični insighti ne poslužuju kao inspiracija za dodatno ulaganje u javni prijevoz.

Free Democratic Party, The Dark Diaries

U eri ispoliranih životopisa, fotošopiranih plakata, prožvakanih govora i već viđenih fotografija u kojima se ogrću zastavama, ljube djecu i režu crvene vrpce - veliko je osvježenje vidjeti kampanju koja je odlučila pokazati političara bez (uobičajenih) filtera. No bullshit pristup, jako dobar craft i pametan odabir medija - prvenstveno društvenih mreža - pokazuju da je jedan od ciljeva vjerojatno bio približiti stranku i kandidata mlađoj publici. Što bih samo dao da mi je vidjeti Dark Diaries Milana Bandića.

Klarna, Smoooth

Slaba reklamna berba u 2018. i nevoljkost da se prvoloptaški mašim za Kaepernicka i Tide, natjerali su me da posegnem za jednom kampanjom za švedsku banku od prije dvije godine. Ne znam što me se više dojmilo - prelijepe hipnotičke scene ili činjenica da je ovo reklama za jednu "ozbiljnu" instituciju poput banke. Ova reklama je također zanimljiva jer je dio trenda sve više prisutnog u advertisingu kojemu je glavna karakteristika prenošenje osjećaja vizualne i auditivne ugode koju želimo da gledatelja asocira uz brand. Vjerujte mi - odvojite deset minuta, stavite slušalice u uši i uživajte.

 

TEA SILVIA VLAHOVIĆ - direktorica strateškog planiranja (Bruketa & Žinić & Grey)

Ovi kreativci stoje iza genijalnih hrvatskih reklama! Pitali smo ih da nam izdvoje neke po njima najbolje ovogodišnje, ali svjetske (фото 3)

The most German supermarket, Edeka

Ova kampanja pokazuje kako je to kada brend zauzme poziciju na policama, ne samo na riječima.

The unseen ocean, Volvo

Ovo je primjer kada na dobrom insightu nastane lijepi komad sadržaja - dugog formata i s visokom produkcijskom vrijednošću - filmski.

Gene test, Marmite

Primjer kada brend zna da ga svi ne vole i ne srami se, već od toga napravi kampanju zbog koje ga oni koji vole brend, vole još više. 

Tagwords, Budweiser

Kad ogroman budžet pretvoriš u neograničeni.

 

HRVOJE ŠKURLA - kreativni direktor (Pink Moon)

Ovi kreativci stoje iza genijalnih hrvatskih reklama! Pitali smo ih da nam izdvoje neke po njima najbolje ovogodišnje, ali svjetske (фото 4)

Tide, Super Bowl Ad

Duhovito, pamtljivo, pametno, blesavo. Kako svaki Super Bowl Ad pretvoriti u svoju reklamu, bar kada je riječ o svijesti gledatelja/potrošača? Ne znam kako više pogledati reklamu ne pomisliti - It's a Tide ad! Kao i u većini slučajeva, kada su u pitanju Super Bowl reklame, ovo je mokri san svakog kreativca. 

AIG, Pride Jersey

Fantastična uporaba tehnologije u svrhu višeg cilja. Predivan case koji dokazuje da kao društvo (ili bar neka društva) nismo otišli u k****. Posebno je zanimljiv kontrast - grubost (ragbi reprezentacija), nasuprot ljubavi u svom najčišćem obliku. Iako je riječ o tek jednoj majici, svaki put se naježim kada je vidim. Dokaz da kampanje ponekad mogu biti male, ali imati veliki doseg. Možete je pogledati ovdje

Budweiser, Tagwords

Više je riječ o "fahovskoj" priči, ali moglo bi čak i raditi u stvarnom svijetu. Pametna upotreba medija, pametno izbjegavanje plaćanja prava. Jedino što mi nije najjasnije, pa zar, zaboga, jedan Budweiser mora paziti na svaki dolar?

 

Apple/HomePod, Welcome Home 

Stari dobri Spike Jonze nas je izuo iz cipela svojom promišljenom estetikom. Iako skript same reklame nije nešto što će ostati trajno u memoriji promatrača/potrošača, vizualni spektakl koji nam je servirao je nešto što će (p)ostati benchmark oglašavanja. Kampanja je dokaz kako se promišljenim art directionom može ulaziti u sferu strateškog pozicioniranja, o čemu na našem tržištu još nije u potpunosti razvijena svijest. 

 

JAKOV VILOVIĆ - kreativni direktor (Utorak)

Ovi kreativci stoje iza genijalnih hrvatskih reklama! Pitali smo ih da nam izdvoje neke po njima najbolje ovogodišnje, ali svjetske (фото 5)

Nike, Nothing beats a Londoner

Reklama koja me oprala u svakom smislu, odlična ideja i scenarij, nevjerojatna produkcija, casting, postprodukcija bla bla bla. TV reklama (zapravo reklamni video) ne samo da nije mrtva već je življa nego ikad, traje dulje nego ikad i zabavnija je nego ikad. 

Nike, Colin Kaepernick  

Namjerno još jedna Nikeova reklama jer ova se, za razliku od "Nothing beats the Londonder", ne ističe toliko zanatom koliko stavom. Zatucani dio Amerike je nakon objave reklame u znak protesta palio svoje omiljene Nike tenisice, a Nike im je umjesto isprike ponudio savjet kako da to urade na siguran način. Nešto slično smo mi prošle godine napravili s kampanjom "Vjeruj u sebe" i na to smo jako ponosni. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više