Traži

Ovo su greške koje svi radimo prilikom mršavljenja! Evo kako se riješiti krivih uvjerenja i loših navika

Ovo su greške koje svi radimo prilikom mršavljenja! Evo kako se riješiti krivih uvjerenja i loših navika

Ako krećete na dijetu, ovo sve biste trebali uzeti u obzir


Ovo je onaj neki period u godini kada mnogi odlučuju nešto poduzeti sa svojim tijelom i pripremiti se za ljeto, a ujedno krenuti s dijetom i mršavljenjem. Proces ide otprilike ovako, prvo prikupite tisuću informacija, guglate razne forume, blogove i stranice, pa se nađete u konfuziji od niza savjeta koji su nerijetko potpuno različiti. No, tim povodom mi vam u nastavku donosimo njih nekoliko koji će vam ipak suvislo olakšati put prema željenoj, idealnoj težini. Evo što biste u cijelom tom procesu trebali izbjegavati... 

1. Oslanjanje na nestručne savjete za brzo mršavljenje

Raspitajte se i uložite u dobar plan prehrane. Kvalitetan nutricionist će prema vašim idejama složiti plan koji ćete moći slijediti i pratiti. Odgovorit će na tisuću pitanja i dati vam prave smjernice. Uloženo će vam se sigurno isplatiti i zapamtite, nema brzog mršavljenja.

2. Nebrojanje kalorija

Energetska računica je jednostavna. Unosite li manje energije od potrošnje, smršavit ćete. Stoga je bitno pratiti unos kalorija i reducirati ga ovisno o cilju.

3. Ako biram samo zdrave namirnice, mršavjet ću

Sve namirnice oslobađaju određenu količinu energije. Pa tako i one "zdrave". Ako jedete previše, nećete mršavjeti. Maslinovo ulje je odlična namirnica kao izvor nezasićenih masnoća. Dodatkom žlice maslinovog ulja obogatit ćete svoju salatu i unijeti zdrave masnoće u organizam. Jedna žlica maslinovog ulja daje 119 kcal. Ne pretjerujte sa začinjavanjem salate, jedna žlica će biti dovoljna. Ostale masnoće unesite iz drugih izvora.

4. "Zdrave" grickalice kao međuobrok

Grickalicama se često skraćuje pauza između glavnih obroka. I dok sušeno voće možete iskoristiti nakon treninga za punjenje glikogenskih rezervi, grickanjem sušenih smokvi ili indijskih oraščića nećete utažiti glad, a lako ćete pretjerati.

5. Odricanje od određenih namirnica

Pretjerano odricanje od "loših" namirnica će vas dovesti do toga da ih samo želite više. S kaloričnim i slatkim namirnica treba umjereno. Kuglica sladoleda tu i tamo, red čokolade u nedjelju, neće vam poremetiti plan, ali budite pažljivi.

6. Preskakanje obroka

Preskakanjem obroka niste si učinili nikakvu korist. Tijelo prilikom gladovanja počne žudjeti za brzim i visokim energetskim izvorom. Voli slatku kaloričnu hranu. Ako i ne posustanete, i izdržite do sljedećeg obroka, velika je vjerojatnost da ćete se prejesti i unijeti više od planiranog. Obroke rasporedite kroz dan kako vam najviše odgovara.

7. Izbjegavanje vježbanja

Vježbanjem ćete brže postići svoj cilj i lakše oblikovati svoje tijelo prema vlastitim željama. Također, nemojte ograničavati trening na kardio. Iako kardio vježbe pomažu u gubitku masti, vježbanjem s utezima ćete utrošiti također puno kalorija, a bit ćete zadovoljniji svojom figurom. A na samom kraju, mišići zahtijevaju više energije za održavanje nego salo.

8. Praćenje napretka samo vaganjem

Iako vaganje mjeri vaš napredak nečim opipljivim, ona ne smije biti jedini mjeritelj napretka. Ako uz dijetu vježbate, preoblikovanjem tijela, nabacivanjem mišićne mase možete lako prevariti vagu. Mišići su teži od sala, vizualno ćete vidjeti pomake čak i ako vaga stoji na mjestu. Izmjerite se krojačkim metrom, poslikajte se, a važite se najviše jednom tjedno. Pazite da sva mjerenja radite u istim uvjetima npr. ujutro, na tašte nakon jutarnje nužde.

9. Koristiti dobar trening kao izgovor

Odradili ste vraški trening, pošteno se preznojili, zaslužujete kolač ili hamburger. E pa ne ide to tako. Plan koji je rađen prema vama, uključuje trening u preporučenom unosu kalorija. Trening nije izgovor za prejedanje, već alat za efikasniji dolazak do cilja.

10. Prestanite kriviti genetiku

Ljudi vole izgovore. Genetika, hormoni, teške kosti. Prestanite koristiti izgovore i uhvatite se posla. Veća je vjerojatnost da su vas loši izbori doveli do neželjenog izgleda, nego loša genetika. Kao što ne postoji čarobno sredstvo za gubitak kilograma, ne postoji ni toliko loša genetika koja vas drži na mjestu. Određena stanja i bolesti mogu usporiti vaš napredak ili vam otežavati posao, ali ne mogu zaustaviti vas na putu do cilja.

Izvor: Fitness.com.hr

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više