Search

Perspektivni hrvatski eko brendovi koji su stvari odlučili raditi drugačije

Perspektivni hrvatski eko brendovi koji su stvari odlučili raditi drugačije

Tekst: Tina Kovačiček


Nova vremena zahtijevaju i neke nove poglede na svijet. I to svih vrsta. Pa smo tako došli i do gastro pogleda, a na hrvatskom se tržištu u posljednjih nekoliko godina pojavilo mnogo malih i jako zanimljivih gastro priča. Drugim riječima - gastro scena je doživjela pravi procvat, a domaće tržište pozdravlja sasvim nove ideje koje vrijedi imati na umu i spominjati. Ovo su brendovi koji mijenjaju sliku domaćeg eno - gastro tržišta.

Kombucha by Ekipa

Perspektivni hrvatski eko brendovi koji su stvari odlučili raditi drugačije (фото 1)

Znate li što je kombucha? To vam je osvježavajući fermentirani čaj i poprilično popularna alternativa zaslađenim bezalkoholnim pićima koja hrabro grabi ka poziciji možda i omiljenog osvježavajućeg pića. To je otkrio Mario, živeći i radeći u Australiji gdje ju obožavaju. Kad se vratio u Hrvatsku, Mario je zajedno s Almirom, Rokom, Majom, Zdravkom i Ivonom pokrenuo brend Ekipa, i to u siječnju 2020. kako bi oživjeli tradicionalno fermentirano osvježavajuće piće. I tako ta mlada Ekipa danas radi ukusnu kombuchu za domaće tržište koju morate probati. Njihova kombucha je nepasterizirano, „živo“ piće, u koje se ne dodaju konzervansi, umjetna sladila, niti aditivi, a sve boje i okusi su 100% iz prirode s time da je pogodna za vegane i bez gluten je. Jesmo li vas uvjerili da je ovo nešto sasvim novo i osvježavajuće? Isprobajte ih putem Malog placa i njihove dostave do doma.

Kruhologija

Perspektivni hrvatski eko brendovi koji su stvari odlučili raditi drugačije (фото 4)

I baš kao što sâm naziv upućuje, ovaj brend čini mali tim ljudi koji se ozbiljno bave kruhom i svim njegovim aspektima zdravlja. Ernest Levak, artisan pekar i Nikola Bubnić master pekar, ujedno su i konzultanti, a osim što stvaraju ukusne mirisne čarolije, trude se educirati i savjetovati sve koje zanima zdravi kruh i kako ga napraviti.“Mi nismo obični pekari, naše iskustvo omogućava nam da idemo stepenicu više i bavimo se detaljima. Proces izrade kruha za nas predstavlja znanost o kruhu, tako je i nastalo ime. S obzirom na to da radimo s restoranima, hotelima i specijaliziranim dućanima, svjesni smo da se ponekad proizvod treba prilagoditi potrebama klijenata, bilo da se radi o obliku, boji i sastavu. Naša kreativnost omogućava nam da razmišljamo izvan okvira i stvaramo jedinstvene proizvode kakve nećete pronaći nigdje drugdje” kažu o svojoj maloj manufakturi koja je iznimno popularna i to na manje količine. Vole se igrati prirodnim bojama, kao što su kurkuma, i sipino crnilo, a upotrebljavaju zdrave alternative boja koje svojim aromama dodatno podižu jedinstvene okuse proizvoda. Njihove ćete proizvode pronaći u specijaliziranim dućanima domaće i zdrave hrane, na Malom placu putem dostave do doma dok dostave vrše ponedjeljkom, srijedom i petkom.

Perspektivni hrvatski eko brendovi koji su stvari odlučili raditi drugačije (фото 5)

Nutmaz

Perspektivni hrvatski eko brendovi koji su stvari odlučili raditi drugačije (фото 6)

Dvojica dugogodišnjih prijatelja, Jerko i Željko, odlučili su se posvetiti poljoprivredi smatrajući kako je baš ta industrija nepravedno i nedovoljno iskorištena na našem terenu. “Znali smo da to nije lak posao, pošto smo obojica ljeta provodili na selima kod bake i djedova, gledali/učili, pomagali i potajno se zaljubljivali u nju...

Perspektivni hrvatski eko brendovi koji su stvari odlučili raditi drugačije (фото 7)
Perspektivni hrvatski eko brendovi koji su stvari odlučili raditi drugačije (фото 8)

Odlučili smo provesti ideje u stvarnost, željeli smo ostati u Hrvatskoj i napraviti nešto za dobrobit svih nas proizvođača, prerađivača, i kupaca” govore mi o svojoj poduzetničkoj ideji koja se krenula ostvarivati 2012. Prvo su krenuli s nasadima aronije, a zatim s uzgojem ekoloških lješnjaka. Također, od samog su početka željeli zdrave, domaće i ekološke proizvode, a kada su saznali što je biodinamika, odmah su prema tim principima zasadili vlastiti vrt i krenuli isprobavati s različitim namirnicama. “Kako je jedini izvor financija bio onaj vlastiti, znali smo da trebamo proizvod koji je lako održiv tijekom cijele godine, a u obzir su dolazili samo orašasti plodovi. Te 2015. godine u Hrvatsku je uvezeno nevjerojatnih 665 tona lješnjaka pa smo se tako odlučili posaditi pokusni nasad lijeske.” I tako su nastali prvi koraci onoga što danas zovemo Nutmaz, namaz od čistog domaćeg ukusnog lješnjaka, bez dodanih šećera, emulgatora, konzervansa... Proizvodnja je nadmašila njihov mali vrt tako da danas otkupljuju domaće lješnjake od ekoloških proizvođača i da, proizvode pažljivo izbalansiran i ukusan namaz za svaki dan, idealan i hranjiv za smoothie kombinacije, palačinke, kao namaz za kruh, a od njega možete napraviti i biljno mlijeko. Nutmaz proizvode možete pronaći u malim dućanima širom Zagreba, ali i na Malom placu putem dostave.

Vinarija Križ

Perspektivni hrvatski eko brendovi koji su stvari odlučili raditi drugačije (фото 9)

Na Pelješcu, u malom mjestu pod imenom Prizdrina nastaje jedna od najzanimljivijih vinskih priča u Hrvatskoj. Rasterećena trendova, sa svega nekoliko tisuća butelja godišnje, obiteljska vinarija Križ zapisana je i na svjetsku kartu zanimljivih malih vinarija. Denis Bogoević Marušić nasljednik je ove male obiteljske vinske priče koji se nakon godina rada i školovanja u Splitu odlučio vratiti na Pelješac i poželio nastaviti tamo gdje je otac Mile stao. S time da je proizvodnju još malo pomaknuo prema naprijed jer je biodinamički uzgoj vina ono čemu se želi posvetiti, a od 2011. službeno počinje moderna priča nove vinarije Križ. Sami uvjeti podizanja vinograda gdje nastaju njihova vina su ekstremni, budući da se radi o izuzetno teškim terenima pod kutom i do 45 stupnjeva, s puno kamenja i tlom koje je u obliku žljebova duboko profilirano. Obrada vinograda i nasada je 100% prirodna, tradicijska i ekološka, a kažu i kako Plavac mali daje najbolje rezultate kada mu je najteže. Gaji se prirodno sazrijevanje i tradicijska obrada uz primjenu suvremenih znanstvenih saznanja, a naglasak je na terroiru. Na takav način nastaje iskonski okus i miris vina prepoznat od nadležnih državnih i međunarodnih kompetentnih tijela, kažu, a 2012. godine njihov je OPG posjetio Alex Podolinsky, jedan od začetnika biodinamičkih principa u poljoprivredi, i naravno, oduševio se. Stoga, imajte na umu vina Križ jer doista nude nešto autohtono.

Perspektivni hrvatski eko brendovi koji su stvari odlučili raditi drugačije (фото 10)

Luftbremzer

Perspektivni hrvatski eko brendovi koji su stvari odlučili raditi drugačije (фото 11)
Perspektivni hrvatski eko brendovi koji su stvari odlučili raditi drugačije (фото 12)

Projekt Lufbremzer krenuo je potkraj 2017. godine kroz crowdfunding kampanju Filipa Presečkog i njegovih kolega. Ideja je bila započeti proizvoditi prvi zagrebački craft gin. Ozbiljan gin za ozbiljne hedoniste, otkuda i starozagrebački germanski sleng “luftbremzer”, riječ koja je označavala mladog čovjeka koji se uglavnom brine za svoje vlastite užitke, hedonist bez premca. U svega nekoliko godina na domaćem su se tržištu, zahvaljujući ozbiljnom pristupu i odličnom brendingu pozicionirali kao uspješan zanimljiv craft brend. Ginovi s potpisom Luftbremzer proizvode se na Trešnjevci, od pšeničnog alkohola i devet biljnih sastojaka s lokalnih područja. Riječ je o borovici, korijanderu, korijenu anđelike, korijenu irisa, lovorovom listu, kori gorke naranče, limunovoj kori, ruti, cvijetu i plodu bazge te cvijetu i plodu kamilice. Možete ih nabaviti putem njihovog web shopa, u zagrebačkom KOferu ili pak kušati na brojnim eventima diljem Hrvatske jer uvijek pronađu način kako da vas iznenade.

Perspektivni hrvatski eko brendovi koji su stvari odlučili raditi drugačije (фото 13)

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više