Search

Moda, ekonomija i sport u rukama šmokljana: Kako su geekovi postali novi popularni klinci?

Moda, ekonomija i sport u rukama šmokljana: Kako su geekovi postali novi popularni klinci?

Dominiraju svim unosnim granama industrije

Tekst: D.M.


Image: Imaxtree,
Instagram

Novac, moda i sport dugo su bili nespojivi s geek kulturom, sve dok se epicentar poslovanja i ekonomije nije preselio iz ogromnih hala za sastančenje na mrežu; iz Wall Streeta u Silicijsku dolinu i od jednom su se geekovi i gejmeri našli u žiži - kulturnoj, modnoj pa čak i sportskoj. Diktiraju tržištem luksuza i postavljaju trendove u sve tri sfere.

Moda, ekonomija i sport u rukama šmokljana: Kako su geekovi postali novi popularni klinci? (фото 1)

Intel, multinacionalna tehnološka korporacija najavila je Intel World Open, eSports turnir putem kojeg će se esportaši približiti Olimpijskim igrama u Tokiju 2020. Na turniru će se naći japanski naslovi "Street Fighter V" i "Rocket League", s ukupnim nagradnim fondom od 500.000 američkih dolara.

Intel je uz ESL, produkcijsku kuću videoigara bio domaćin eSports turnira u Pyeongchangu za vrijeme zimskih olimpijskih igara 2018. u Južnoj Koreji. Intel World Open stvari će dovesti na neviđenu razinu. Turnir će početi s otvorenim kvalifikacijama početkom 2020., a kvalifikacijski događaj užeg kruga odvit će se u Katowicama, Poljskoj u lipnju. Sam Open održat će se u Tokiju 22. do 24. srpnja, što prethodi Olimpijskim igrama. Ako je događaj održan 2018. u Pyeongchangu bio test, ovo je prvi pravi pokušaj ispreplitanja eSportsa i Olimpijade.

Ovo, doduše, nije prvi puta da utjecaj geek subkulture mijenja tok glavne struje.

Moda, ekonomija i sport u rukama šmokljana: Kako su geekovi postali novi popularni klinci? (фото 2)

Kako linije između virtualnog i stvarnog postaju sve zamagljenije, moda se, zajedno s glazbom i drugim industrijama raskomotila u virtualnom svemiru. Prošle je godine Burberry, britanski modni brend objavio svoju vlastitu igru "B Bounce", a videoigra "Fortnite" je prošle godine zaradila 3 milijarde američkih dolara prodajom dodataka i odjevnih predmeta koje ljudi mogu koristiti za prilagodbu svojih avatara. Nicolas Ghesquière, kreativni direktor u Louis Vuittonu, 2015. predstavio je lik iz videoigre "Final Fantasy" kao lice kampanje za kolekciju proljeće/ljeto 2016. Nedavno se dizajner se udružio s videoigrom "League of Legends" za novu suradnju, koja uključuje LV capsule kolekciju. LV se također udružio s platformom kako bi osmislio kofer za Summoner pehar, nagradu Svjetskog prvenstva videoigre League of Legends u Berlinu. Iako je Vuitton izradio kofere za pehare nekih od najrazvikanijih sportskih događaja na svijetu, prtljažnik, žigosan klasičnim monogramskim tiskom marke, prvi je takav model na eSports prvenstvu.

Moda, ekonomija i sport u rukama šmokljana: Kako su geekovi postali novi popularni klinci? (фото 3)

Moda i sport nisu stranci - ne možemo na sve prste nabrojiti modne kampanje sa sportašima kao ambasadorima brenda. Jedna od takvih, koja je izazvala skandal, dogodila se u 2012. Fotografije Michaela Phelpsa, višestrukog svjetskog rekordera u plivanju kroz objektiv Annie Leibovitz u kampanji za Louis Vuitton procurile su na internetu. Sredinom kolovoza te godine gotovo je svaka novinska naslovnica vrištala "Phelps za Vuitton". Phelpsu je u to vrijeme bilo zabranjeno ugovarati ambasadorske ugovore s brendovima od strane Olimpijskih igara, a fotografije na kojima promiče poznati francuski brend procurile su par dana prije no što je njegov ugovor s OI istekao. Kampanja je bila skandalozna jer je Phelps mogao ostati bez medalja s OI u Pekingu, no iz parnice je izašao gotovo netaknut s manjom novčanom kaznom. No, takozvani gameri u prvim redovima najprestižnijih modnih revija izazivaju drugačiju vrstu skandala jer ukazuju na smjenu gardi.

Moda, ekonomija i sport u rukama šmokljana: Kako su geekovi postali novi popularni klinci? (фото 4)

Članovi Fnatica, vodeće organizacije eSportsa sjedili su u prvom redu Guccijeve revije za jesen/zimu 2020. Od 2004. godine, Fnatic je "pomogao oblikovati novi svjetski sport u brzo rastući fenomen", navodi se na njihovoj web stranici, dok su njegovi profesionalni igrači - koji svake godine sudjeluju na 27 međunarodnih turnira s 20 igara uključujući "League of Legends", "Battlefield 4" i "Fortnite" - osvojili "tisuće turnira". Guccijevi igrači bili su 23-godišnji Martin Larsson iz Švedske, 24-godišnji Zdravets Galabov iz Bugarske, 20-godišnji Slovenac Tim Lipovšek, 21-godišnji Belgijanac Gabriel Rau i 20-godišnji Oskar Boderek iz Poljske - svi kao dio ekipe u videoigri "League of Legends" koja je povijesno postigla izvanredne uspjehe u svijetu eSporta. Tim je rekordno pet puta ovjenčan titulom pobjednika Europske lige i jedini je tim u povijesti koji je pobijedio na svim igrama u sezoni.

Kao da se poetska pravda svih onih nesretnih geekova na kakve smo navikli putem američkih filmova ostvarila, napokon su se našli na vrhu svijeta, vodeći priču u disciplinama o kojima su, bar u tim filmovima, mogli samo sanjati.

Leave a comment

više