Search

Postaju li putovanja ultimativni trend?

Postaju li putovanja ultimativni trend?

Novi globalni fenomen

Tekst: Ema Glavina


Image: Flickr,
Pixabay,
Pexels,
Wikipedia,

Brzinska provjera portala ili jedan letimičan pogled na neku od društvenih mreža, dovoljan je da zaključimo kako se u velikoj mjeri forsira životni stil u kojem su putovanja postala imperativ

Pokušajte napraviti eksperiment koristeći svoje društvene mreže, bilo da se radi o slikama na Instagramu ili news feedu na Facebooku. Vrlo vjerojatno, uz svoje prijatelje i poznanike, pratite i vaše omiljene osobe iz javnog života. Takva kombinacija baš svaki put donosi jednak rezultat. Preciznije rečeno, dovoljno je da pratite stotinjak ljudi koje poznajete ili ne poznajete i primijetit ćete da izgleda kao da svi negdje stalno putuju. Moguće je da će vam se ponekad učiniti kao da neki ljudi imaju sposobnost teleportacije, s obzirom na broj destinacija koje posjećuju i s kojih objavljuju fotografije. Ipak, ljudi zaista putuju i nemoguće je pregledavati društvene mreže, a ne vidjeti barem nekoliko svjetskih destinacija na kojima se trenutno nalaze vaši prijatelji. Mnoga istraživanja su već pokazala kako svakodnevno korištenje društvenih mreža može loše utjecati na samopouzdanje mladih ljudi, budući da se najčešće čini kako se standard naših života ne može mjeriti sa "savršenim" životom kakvog drugi vode preko svojih profila. Bilo kako bilo, društvene mreže će definitivno još neko vrijeme ostati platforma na kojoj se ljudi hvale svojim postignućima, kupovinom, uređenjem kuće ili sve češće, putovanjima na koja odlaze.

Postaju li putovanja ultimativni trend? (фото 1)

Sudeći prema medijima, društvenim mrežama i reklamama, putovanja nikad nisu bila popularnija. Razmislite kad ste posljednji put pričali s nekim tko je rekao da ga ne zanimaju putovanja ili da na popisu ima svega nekoliko destinacija koje želi posjetiti. Iako se može činiti da su želja za otkrivanjem novih kultura i strast prema različitim pejzažima vrlo prirodne karakteristike, ne treba zanemariti ogroman utjecaj masovnih medija i marketinške industrije, koji u velikoj mjeri određuju što će mlade generacije željeti i voljeti. Generacija millennialsa je, zapravo, imala sreću da živi u vremenu kada su najveći trend upravo putovanja. Ako je prije desetljeće ili dva bilo poželjno kupiti haljinu iz najnovijih dizajnerskih kolekcija ili postiti u svrhu kupovanja Manolo Blahnik cipela kakve je nosila Carrie Bradshaw, danas je situacija drastično drugačija. Rijetko tko će zaista slikati svoju novu torbicu, sat ili mobitel, ali zato će svatko objaviti cijeli niz fotografija sa svog odmora. Check in je postao svojevrsna pošast; stane li se na kavu na Ravnoj Gori, brzo se uviđa prilika za objavom. Radi li se o destinacijama na obali, ili pak van granica Hrvatske, znate da možete očekivati desetak fotografija po danu.

Postaju li putovanja ultimativni trend? (фото 2)

Putovanja nisu isključivo povezana sa suvremenim dobom; pripadnici bogatijih staleža putuju Europom još od 16. stoljeća. Nakon Industrijske revolucije ljudi počinju sve češće putovati, srednja klasa postaje sve stabilnija, a 1758. se otvara jedna od najstarijih turističkih agencija na svijetu, "Cox & Kings". Drugim riječima, jasno je da iskustvo putovanja oduvijek privlačilo širok broj ljudi. Ipak, nikad nije bilo ovoliko putnika i nikad putovanja nisu predstavljala ultimativni prestiž kao što predstavljaju sada. Danas je jedan od najpoželjnijih poslova onaj travel blogera, odnosno ljudi koji zarađuju od putovanja Nakladnici zarađuju velike iznose od prodaje turističkih vodiča, a web stranice koje se bave turizmom postaju neke od najposjećenijih stranica na svijetu. Kako je došlo do ove situacije? Za početak, ne može se poreći utjecaj globalizacije. Sve veći broj ljudi ne radi u gradu ili uopće zemlji u kojoj su rođeni, a relativno lako je pokušati potražiti bolji život negdje drugdje. Uz to, ključna je stavka dostupnost letova koji su povoljniji nego ikada prije. Dok je prije samo nekoliko godina trebalo izdvojiti ozbiljne cifre za avionsku kartu, danas one ponekad koštaju samo nekoliko eura. Internet je također odigrao bitnu ulogu, kao i televizija. Zahvaljujući internetu možemo šetati ulicama bilo kojeg grada na svijetu i zaljubiti se u njega, a zahvaljujući televiziji gledamo filmove i serije snimane po atraktivnim svjetskim lokacijama koje odjednom jako želimo posjetiti.

Posljednja potvrda navedenih tvrdnji stiže iz modne industrije. Kad grupacija LVMH uloži 640 milijuna dolara da kupi dionice brenda "Rimowa" koji se bavi proizvodnjom prtljage, ili kad tvrtka kao što je  "Samsonite" kupi luksuzni putnički brend "Tumi", možete biti sigurno da su putovanja službeno postala ultimativni trend. Stručnjaci iz ozbiljnih firmi i grupacija znaju da trend zapravo znači samo jedno; priliku za zaradom. High end putni dodatci postaju prodavaniji od luksuzne odjeće ili nakita, a procjenjuje se da industrija luksuzne prtljage trenutno vrijedi oko 4 milijarde dolara, uz tendenciju rasta. Nije slučajno što je brend poput Chanela svoju kolekciju za proljeće/ljeto 2016. predstavio na improviziranom aerodromu, kao niti do svaki ozbiljan modni brend ima kolekciju putnih kovčega.

Postaju li putovanja ultimativni trend? (фото 3)

O razlozima zbog kojih su ljudi postali gotovo opsjednuti putovanjima bi se mogla povesti i puna šira rasprava, kao i oko toga koliko su danas ljudi zaista fokusirani na pejzaže koji okružuju, a koliko na kadar fotografije koju se spremaju objaviti na društvenim mrežama. Kako god, neupitna je činjenica da ubrzani (i monotoni) način života čini daleke destinacije vrlo primamljivima, a s povoljnim avionskim kartama čine dobitnu kombinaciju za drugačije iskustvo odmora. Naravno, trend je učinio svoje i odjednom svi na pitanje "Što bi učinio/la da osvojiš veliki iznos na lutriji"? odgovaraju "Proputovao/la bih svijet!" Ipak, unatoč tome što neki koriste putovanja kao što su prije koristili skupe komade odjeće, (isključivo da izazovu zavist drugih), ne može se poreći da su putovanja uglavnom vrlo pozitivna iskustva koja nas obogaćuju. Posebice veseli i da u konzumerističkom vremenu u kojem živimo i u društvu koje iznad svega cijeni materijalno, uspijeva prevladavati trend koji veliča iskustvo nad posjedovanjem.

Related articles

Buro 24/7 Selection

više