Search

Proljeće je idealno vrijeme za povremeni post – evo što trebate znati

Proljeće je idealno vrijeme za povremeni post – evo što trebate znati

Jeste li već čuli za intermittent fasting?

Tekst: L.L.


Image: Unsplash

Intermittent fasting, odnosno isprekidani ili povremeni post izraz je na koji u posljednje vrijeme nailazimo sve češće te označava cikluse u kojima se izmjenjuju uobičajen unos hrane i post. Iako mnogi na prvu pomisle kako je riječ o dijeti, povremeni post u više se slučajeva opisuje kao prihvaćanje novog načina života i shvaćanje hrane kao nečeg što, uz uživanje, sa sobom donosi i benefite poput osjećaja zadovoljstva kada je u pitanju vaše tijelo.

Povremeni se post također u svakodnevnu rutinu često uvodi zbog pozitivnog zdravstvenog utjecaja na organizam, sretnijeg života, a neka istraživanja pokazala su i kako ljudi koji povremeno poste produžuju sami sebi život.

Proljeće je idealno vrijeme za povremeni post – evo što trebate znati (фото 1)

Isprekidani ili povremeni post te čitav ritual koji se oko njega stvara nema nekakvih posebnih pravila. Najvažnije je tek slušati tijelo i prilagoditi se onome što njemu odgovara. Tako postiti možete u određenom periodu dana preskočivši obrok, ali postu možete posvetiti čak i do dva dana tjedno kada u organizam unosite tek tekućinu kao što je voda, nezaslađeni čaj, a u izvanrednim slučajevima i svježe domaće sokove bez šećera.

Iako je period posta najbolje odrediti prema vlastitim preferencijama, postoji nekoliko metoda koja vam u odluci mogu pomoći. Metoda 16/8 podrazumijeva post od 16 sati, preskakanje doručka i limitiranje uživanja u obrocima na tek preostalih 8 sati dnevno. Druga metoda kojom se možete poslužiti podrazumijeva pak post od 24 sata jednom ili dva put tjedno, a primjenjuje se tako da, primjerice, u organizam ne unosite ništa osim tekućine od večere jednog dana do večere drugog dana. Tu metodu možete primijeniti dva puta tjedno ili pak je spojiti u jedan vikend te post pretvoriti u 48-satno iskustvo.

Proljeće je idealno vrijeme za povremeni post – evo što trebate znati (фото 2)

Važno je spomenuti kako isprekidani post nikako nije isključiva metoda mršavljenja već se na isti gleda kao na metodu prakticiranja zdravijeg načina života što, sasvim logično, isključuje unos brze hrane i hrane s previše šećera na dane kada odlučite ne postiti. Također, oni koji se već sada mogu pohvaliti zdravijim načinom života te istom takvom prehranom, post ne bi trebao napraviti preveliku razliku osim učiniti da se osjećate još mrvicu zadovoljnije u vlastitom tijelu.

Za one koji pak ovaj način zdravijeg života tek planiraju isprobati, najbolje će biti detaljno istražiti benefite i nedostatke prije testiranja povremenog posta na vlastitom organizmu. Naravno, ukoliko ulazite u skupinu ljudi koji imaju neku vrstu poremećaja u prehrani ili pak druge zdravstvene probleme, za vas će post ipak biti nešto što je najbolje preskočiti.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više