Traži

Razbijanje mitova: biti plastični kirurg

Razbijanje mitova: biti plastični kirurg

Dr. Tomica Bagatin

Tekst: A.P.


Fotografija: John Pavlish

Ako ste gledali popularnu seriju "Reži me", koja prati život dvaju uglednih plastičnih kirurga, mogli ste izvući svakojake zaključke o ovom svijetu savršenih proporcija...

Kao i sve holivudsko, i ova serija dovodi zanimanje plastičnog kirurga do totalnog apsurda. Istina je da je ovo elitno zanimanje, od kojeg se danas više nego ikad može živjeti na visokoj nozi, ali iza toga stoje godine školovanja, usavršavanja i mukotrpnog rada. Vjerojatno ne postoji bolja osoba za razbijanje mita o ovom zanimanju od dr. Tomice Bagatina, čovjeka kojemu je plastična kirurgija obiteljski biznis. Poliklinika Bagatin je uvijek dupkom puna. Ako tražite termin, bolje vam je da se osigurate na vrijeme. I sama sam klijent i odlazim na mezoterapije i estetske tretmane lica te doista govorim iz prve ruke. Sistem poslovanja je američki posložen. Osoblje je nevjerojatno ljubazno, ni trenutak niste ostavljeni sami bez nadzora ili nekoga da vas upita želite li kavu, čašu vode ili kako vam je prošao dan i što je najvažnije, usluga je vrhunska, drugim riječima znate što plaćate. Ako želite mijenjati nešto na sebi važno je kome dolazite u ruke/na stol, posebno ako se radi o zahtjevnijim operacijama. Sve što ste željeli znati o ovom zanimanju pročitajte u nastavku...

Kakva je javna percepcija vašeg posla?
Ovisi što kažem! Ako kažem da sam maksilofacijalni kirurg, onda me pitaju "molim?" jer im je teško izgovoriti tu riječ. Kada kažem da sam plastični kirurg glave i vrata, onda su tu već stvari jasnije. Općenito je u našim krajevima percepcija plastičnog kirurga poput onog u seriji "Reži me" - tamo je prikazan glamurozni život plastičnih kirurga u Americi koji manje režu, a više se zabavljaju. Nije to baš tako. Mi smo vam kao i svi ostali ljudi. Radimo svoj posao najbolje što znamo i možemo, i to nam je onaj glavni fokus. A ostatak vremena je obiteljski život gdje pak skupljamo energiju i punimo baterije.

Tomica Bagatin

Kako vaš posao doista izgleda?
Kako koji dan, neki su bolji, neki su malo manje dobri. Moje svako jutro kreće s kavom uz koju prolazim kroz dnevni raspored pregleda i zahvata, bilo da sam u našoj Poliklinici u Green Gold Toweru ili u onoj u Donjem gradu. Svakako još jednom pregledam pacijenta, odnosno, klijenta koji mi je prvi na redu za operaciju, s njime detaljno prođem svaku etapu zahvata, analiziram fotografije pravog stanja pacijenta i željenu projekciju koju smo napravili i psihički se pripremim za zahvat. Uđem u salu i krećemo...
Posao je u svakom slučaju stresanBilo da radimo kirurški dio i operiramo ili da radimo nekirurški dio, odnosno, aplikaciju recimo dermalnih filera. Važno nam je prvenstveno da je pacijent zadovoljan. Znamo da će sve biti dobro, ali mi kirurzi želimo da bude odlično. Mi smo vam poput kipara. Malo po malo tijekom operacije gradimo dok ne stvorimo savršeno umjetničko djelo, odnosno, dok ne postignemo željeni rezultat. Posao zahtjeva puno naše energije, iskustva, našeg znanja. Konstantno radimo na sebi, od čitanja literature i raznih publikacija do odlazaka na predavanja i kongrese diljem zemlje, Europe, cijeloga svijeta. Puno je našeg slobodnog vremena utrošeno da bismo znanjem bili tamo gdje trebamo biti. Čim više znate, to ste bolji. Što više znate, lakše je odraditi posao u sali. Potrebno je konstantno raditi na sebi.

Tomica Bagatin

3 najbolje stvari u vašem poslu?
Svaki pacijent i klijent je novi izazov. Mi imamo tu priliku i mogućnost učiniti nekoga sretnijim, zadovoljnijim samim sobom. Kada vidite pacijenta da je nakon zahvata, odnosno, klijenta da je nakon tretmana nasmijan i zadovoljan, to vam je najveća nagrada. Odmah vidimo rezultate svoga rada što nama i pacijentu čini veliko zadovoljstvo. Oni će se osjećati bolje, sigurniji u sebe i vrlo vjerojatno će se poboljšati kvaliteta njihova života.

3 najteže stvari u tvom poslu?
Pa, ovdje bih ustvari istaknuo samo jednu stvar, a to su očekivanja pacijenata i klijenata. Najteže je s njima dobro iskomunicirati rezultat, odnosno, definirati točno ono što oni žele. Teško je pogoditi kakav nos žele kada dođu s fotografijama pet različitih noseva. I jedni i drugi moramo biti vrlo jasni. Zato u Poliklinici Bagatin imamo Vectru, uređaj koji prvo snimi stvarno stanje pacijenta, a potom mapiranjem stvara simulaciju kako će pacijent izgledati nakon određenog zahvata. Kada unaprijed vidi rezultat, pacijent je spreman na ono što ga čeka.

Kako ste postali kirurg? Kako je tekao vaš razvojni put?
Moj otac je bio maksilofacijalni kirurg tako da sam ja krenuo njegovim stopama. On bi uvijek radio, učio, planirao je kako bi nešto napravio, stalno bi bile knjige po stolovima i jednostavno vas to tijekom odrastanja prati. Mislim, kad sam bio jako mali, htio sam biti policajac, ali to me brzo pustilo. Jer kad ste dijete, ne razumijete puno toga. Kako odrastate, tako shvaćate svijet odraslih i shvaćate koji su vaši interesi. I tako u srednjoj školi odlučite krenuti dalje na Medicinski fakultet jer vam leže prirodne znanosti, a onda još uz oca dobijete i tu ljubav prema liječenju i ljudima. On nikada nije odmarao. Sjećam se kad smo znali ići na more, na otok Hvar, ljudi bi ga dočekali već u luci To su bili pacijenti s rascjepom, a tata bi s njima sjeo na kavu, pregledao bi ih i dogovorio što će dalje. Sreća i zadovoljstvo tih pacijenata u trenu kada ga vide, to vam se ureže u sjećanje. Kirurgija rascjepa je ipak nešto drugačija. To su pacijenti koji imaju zbog nečega biti nezadovoljni, jer imaju nešto na svome licu što ne bi trebali imati, a kada ih vratite u 'normalno' stanje, promijenite im živote. Nakon završenog Medicinskog fakulteta, odlučio sam se za specijalizaciju iz maksilofacijalne kirurgije u Kliničkoj bolnici Dubrava, a potom i za subspecijalizaciju iz plastične kirurgije glave i vrata. U međuvremenu sam postao i službeni trener tvrtke Allergan za aplikaciju Juvederm hijaluronskih dermalnih filera i Vistabela (botoksa) za područje cijele Hrvatske i šire regije. Već 20 godina rastem s Poliklinikom Bagatin.

Tomica Bagatin

Da niste kirurg, čime biste se bavili?
Nikada nisam razmišljao o nekom drugom poslu. Doista ne znam što bih bio. Nisam imao nikakvu drugu viziju, niti sam pomislio da bi bio dobar ekonomist, politolog, pravnik... Čovjek se vjerojatno uvijek nađe u nekom svom znanju, svima nam je nešto suđeno.

Koji savjet bi dao nekome tko se želi baviti ovim poslom?
Nemoj! (smijeh) Ovisi kakav je tko tip. Nije stvar samo završiti fakultet. Čovjek se mora puno namučiti da bi došao do određenog mjesta u svojoj karijeri, žrtvovati puno svoga vremena, učiti, vježbati, napredovati. Specijalizacija, subspecijalizacija, jednostavno puno koraka se mora proći da bi se uopće došlo u poziciju da ste spremni raditi s pacijentima i klijentima. A tek tada počinje onaj pravi rad. Potrebno je puno vremena da stasamo, a onda, ako imamo smisla, gradit ćemo karijeru. Puno se uči i od pacijenata. I što se tiče komunikacije i njihovih želja i pregovaranja. Učimo i od svojih kolega. Učimo i iz svoga iskustva. Ukratko, budući kirurg mora biti spreman na cjeloživotno učenje i nadograđivanje sebe. I treba se uvijek pitati što još možemo napraviti kako bi pacijent bio sretniji i zadovoljniji.

Tomica Bagatin

Koje kvalitete mora posjedovati plastični kirurg?
Mora biti uvijek jako smiren i pristupačan kako bi mu se pacijent mogao povjeriti, reći mu što ga muči i što želi. Mora uvijek gledati naprijed, biti ambiciozan i učiti nove stvari. I mora znati kako riješiti potencijalne izazove u nekim kriznim situacijama. Ovdje mogu povući paralelu s Rubikovom kockom - morate moći posložiti sve boje da biste dobili rezultat - zadovoljnog klijenta.

Profil čovjeka koji bi mogao raditi ovaj posao?
U pravilu, svatko tko ima smisla za kirurgiju, želju za učenjem i postavljene ciljeva u životu. Nikako njega ili nju ne smije voditi ono materijalno, već strukovno kako bi se postigao čim bolji rezultat i zadovoljstvo pacijenta. Mora znati raditi ono čime se bavi, mora biti dobar u komunikaciji, mora jako dobro slušati pacijente i ulijevati povjerenje.

Situacija u plastičnoj kirurgiji danas i prije 5 godina?
Mijenja se način razmišljanja, dolaze nove tehnologije te nam je putem interneta dostupno sve više materijala i informacija. I pacijentima su dostupnije informacije što im omogućuje bolju spremnost na zahvat i možda brže donose odluke o istima. Doduše, ponekad je ta pristupačnost informacija loša jer često oni sami sebi daju dijagnoze i od pročitanog zapamte samo ono što je njima važno ili što žele zapamtiti. Ponekad naiđu i na netočne informacije što može stvoriti nesporazume. No, bazično, edukacija se poboljšava jer su informacije dostupnije. Možemo čitati časopise, knjige i općenito literaturu online, a možemo i jednostavnije naći sve potrebne informacije o domaćim i stranim edukacijama. Siguran sam da će i obrazovni sustav u budućnosti biti bolji!

S druge strane, s razvojem novih tehnologija, dolazi i do noviteta u ponudi neinvazivnih tretmana, poput botoksa i hijaluronskih dermalnih filera koji su vam danas na raspolaganju. Kod estetike lica mogu se postići kirurški rezultati s nekirurškim zahvatima. Nadalje, i komunikacija prema pacijentima se promijenila. Više se toliko ne gleda samo na fizičku promjenu kao na rezultat, već i na emocije koje će potom uslijediti.

Može li vrhunski plastični kirurg dobro zarađivati u Hrvatskoj?
Naravno da može, ali to nije primarni cilj. U ovom poslu nema one kratkoročne zarade. Morate dobro i dugo raditi da biste postali kirurg od povjerenja kojem će se pacijenti i klijenti obratiti.

Je li pacijent, odnosno, klijent uvijek u pravu?
Trebao bi biti fokus na pacijenta. I pacijent i klijent je (vjerojatno) u pravu i kad je zadovoljan i kad je nezadovoljan. Moramo gledati kako da učiniti zadovoljnijim, a ako to nije i što možemo eventualno doraditi. A onda to doradimo na najbolji mogući način. Naravno, nije moguće uvijek u tom uspjeti. Ali mi se u Poliklinici Bagatin uvijek trudimo da naš pacijent bude maksimalno zadovoljan i kod prvih konzultacija i kod zahvata i kod kontrolnih pregleda. Uvijek. Želimo da bude bolji on, kao čovjek, koji će odisati srećom, zadovoljstvom i sigurnošću u sebe.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor