Traži

Razbijanje mitova: posao u marketinškoj agenciji

Razbijanje mitova: posao u marketinškoj agenciji

Bruketa & Žinić

Tekst: Ana Pavić


Fotografija: John Pavlish

Dobar posao je onaj koji na van ostavlja dojam da se beskrajno zabavljate i u njemu uživate, bez obzira na eventualne poteškoće kojih neminovno ima u svakoj branši

Davor Bruketa i Nikola Žinić ostavljaju upravo takav dojam. Dojam nepatvorenog uživanja u vlastitom poslu koji uspješno grade već godinama. Svatko tko radi u marketinškoj agenciji zna da ovdje ne govorimo o satnici od 9 do 17 sati. Štoviše, nekoliko mojih prijatelja je odustalo od karijere jer jednostavno više nisu mogli stavljati privatan život po strani dok klijenti "kuckaju" od jutra do sutra i traže da se problem koji su poslali danas riješi jučer. Ako ste tek izašli s fakulteta ili tražite posao u ovoj branši vrijedi pročitati nekoliko dolje navedenih savjeta koje su nam B&Ž otkrili... Pa krenimo:

Kakva je javna percepcija vašeg posla?

Nikola Žinić: Prva asocijacija na posao u marketinškoj agenciji je kreativnost pa javnost misli da to znači kako mi po cijele dane kuliramo i izmišljamo ideje. Ljudi zapravo ne razumiju najbolje što mi u suštini radimo i često naš posao percipiraju kao možda manje vrijednim od srodnih zanimanja poput arhitekture.

Davor Bruketa: Naš posao ima i pomalo negativan imidž kao stresan, zahtjevan i koji iziskuje prekovremeni rad, pa zbog toga nije najpoželjniji, iako se to može reći za svaki ozbiljan posao. Pitanje je kako mu pristupate.

Bruketa & Zinic

Kako vaš posao doista izgleda?

Nikola Žinić: Suprotno javnoj percepciji, naš posao zahtjeva puno analitičkog rada, "kopanja" za originalnim uvidima u svijest potrošača, istraživanja brenda i konkurencije. Sve se to radi sa ciljem pronalaženja specifičnog kuta i pristupa koji bi bio zanimljiv i motivirajući za potrošače, koji će nam omogućiti da se istaknemo u gomili brendova i među hrpom poruka kojima smo svakodnevno okruženi. Tek nakon svega ovoga zapravo dolaze kreativna rješenja i nove ideje koje se temelje na svim ovim prethodnim analizama. Mi ne izmišljamo, već pomažemo brendovima riješiti njihove komunikacijske izazove.

Davor Bruketa: Mi smo ljubavni posrednici između brendova i ljudi.

Bruketa & Zinic

3 najbolje stvari u vašem poslu?

Davor Bruketa: Raznolikost, svakodnevno upoznavanje novih ljudi i upoznavanje sa svim drugim industrijama.

3 najteže stvari u vašem poslu?

Nikola Žinić: Pitchevi koji uzrokuju najviše stresa. Zatim kada ideje, koje se nama čine dobrima, ne prolaze kod klijenta. I pokušaj fokusiranja uslijed velike količine događanja i informacija koji su velika distrakcija.

Bruketa & Zinic

Kako je tekao vaš razvojni put?

Nikola Žinić: Kada smo počinjali, nismo išli za tim da stvorimo veliku agenciju na kojoj ćemo puno zaraditi. Bili smo mladi dizajneri puni volje i ideja, osnovni nam je drive bio raditi, stvarati, a jedini način da to realiziramo bio je da pokrenemo vlastiti studio. Te 1995. godine situacija u zemlji nije bila bajna, ali smo se kretali među raznim zanimljivim ljudima na zagrebačkoj sceni. Radili smo im plakate, kataloge i slično, imali smo drugačiji pristup od dotadašnjeg. Nerijetko smo radili za kavu ili pivu, a prve poslove smo sklapali na šanku u Gjuri.

Davor Bruketa: Naš studio je brzo počeo rasti, krenuli smo zapošljavati i shvatili smo kako nas ne zanima samo dizajn, nego komunikacija općenito. Tako smo počeli surađivati s marketinškim agencijama, a ubrzo i sami postali jedna. Danas zapošljavamo gotovo sto ljudi, u uredima u Zagrebu, Beču, Beogradu i Azerbajdžanu i radimo za vodeće hrvatske, regionalne kao i neke međunarodne brendove.

Bruketa & Zinic

Da se ne bavite ovim poslom, koju karijeru biste odabrali?

Davor Bruketa: Bio bih generalni direktor, voditelj na televiziji ili glumac.

Nikola Žinić: Bio bih nogometaš.

Koji savjet biste dali nekome tko se želi baviti ovim poslom?

Davor Bruketa: Da uči programiranje...

Nikola Žinić: ...i kineski, obvezno! (smijeh)

Koje kvalitete mora posjedovati osoba koja želi uspjeti u vašoj branši?

Davor Bruketa: Osoba treba biti znatiželjna i empatična.

Nikola Žinić: Treba biti radoholičar, timski igrač, obilaziti sve od kazališnih predstava do nogometnih utakmica.

Profil čovjeka koji ne bi mogao raditi ovaj posao?

Davor Bruketa: Lijenčina, netko tko nije sklon timskom radu i spreman na svakodnevne promjene. Tko god traži i želi stabilnost nije za ovaj posao.

Nikola Žinić: Netko tko ima prevelik ego, bezidejna osoba koja nije sklona dijeliti svoje ideje niti upravljati tuđima.

Bruketa & Zinic

Situacija na tržištu agencija danas i prije pet godina?

Davor Bruketa: Prije pet godina bili smo usred ozbiljnog pada tržišta, mnoge agencije su se borile za opstanak, dok se danas lakše diše. Najveći problem je što smo prije pet godina vjerovali u specijalizaciju, dok je danas postalo izvjesno da je integracija pravi odgovor na sve zahtjeve klijenata.

Koliko može zaraditi početnik u agenciji?

Nikola Žinić: Ovisi o poziciji, više od prosječne početničke plaće.

Najbolji poslovni savjet koji ste ikada dobili?

Nikola Žinić: Biti pošten! I naravno ne imati račune na Kanarskim otocima (smijeh).

Davor Bruketa: Održavati svoja obećanja, nikad ni o kome govoriti loše i fokusirati se samo jednu stvar odjednom.

Najgori poslovni savjet koji ste ikada dobili?

Davor Bruketa: Nekad su nam govorili da rast temeljimo na posuđenoj lovi, ali mi smo na svu sreću to nekako uvijek izbjegavali i uspijevali se financirati na druge načine.

Koliko slobode u odlučivanju imaju vaši zaposlenici?

Nikola Žinić: To morate pitati njih. Mi vjerujemo da imaju puno slobode.

Je li klijent uvijek u pravu?

Davor Bruketa: Klijentu treba pomoć pa nije poanta tko je u pravu, a tko u krivu, već u definiranju zahtjeva. Potrebno je međusobno razumijevanje, a ne dokazivanje, jer je fokus na dobar rezultat ključ uspjeha u našem poslu.

 

Save

Save

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor