Traži

Slučaj Lo Life Crew: kako je njujorški geto prisvojio brend Ralph Lauren

Slučaj Lo Life Crew: kako je njujorški geto prisvojio brend Ralph Lauren

Nevjerojatna priča iz New Yorka

Tekst: Ema Glavina


Fotografija: Tom Gould,
Lo Life Crew,
Facebook

Kad je Ralph Lauren kreirao svoje slavne polo majice, gotovo sigurno nije zamišljao da ih nose pripadnici najnižih slojeva američkog društva. No, upravo se to dogodilo spontanim osnivanjem pokreta Lo Life, sačinjenim od mladih i siromašnih Afroamerikanaca koji su odbili prihvatiti da životni stil koji se povezuje s takvom odjećom jednostavno nije namijenjen njima

Američko je društvo pravedno i jednako samo, uvjetno rečeno, na papiru. Pobjedom Donalda Trumpa su mnogi počeli osporavati čak i tu teorijsku tezu, no uglavnom ćemo se složiti da su jednakost, priča o američkom snu i prihvaćanje različitosti i dalje vrijednosti koje se proklamiraju kao poželjne. Na televiziji ćemo tako i dalje gledati filmove i serije o siromašnom sinu imigranata koji marljivim radom postaje direktorom multinacionalne kompanije ili pak o djevojci koja je paralelno radeći dva posla završila Harvard ili Yale, ali u stvarnosti su takve priče gotovo nemoguće. Koliko god neki to odbijali prihvatiti, u SAD-u se društvo dijeli na svojevrsne kaste, a prelaženje iz jedne u drugu se ne događa tako često.

U praksi to konkretno znači da će vam život biti obilježen okolnostima u kojima ste se rodili, odnosno obitelji i njihovom socioekonomskom statusu. Primjerice, živite li u socijalnim naseljima, nemate se osnove nadati da ćete pohađati Ivy League fakultete i kao omiljeni hobi navoditi igranje golfa. Umjesto stoga, uspješnim će se smatrati oni koji uspiju ostati van kriminalnog sustava. Drugim riječima, rođenje vam često uvjetuje precizni životni put; od toga s kime ćete se družiti, tko će vam biti uzori, preko kvalitete obrazovanja, pa sve do cjenovnog ranga odjeće koju ćete nositi.

Dazed Digital se u svom novom dokumentarnom filmu "Bury Me With The Lo On" bavi pripadnicima subkulture koja je odbila igrati po tim pravilima. Okupljeni pod imenom Lo Life (skraćenicom prezimena Ralpha Laurena), počeli su s djelovanjem krajem osamdesetih godina, a nastavili tijekom devedesetih godina. Radilo se o vremenu iznimne popularnosti brenda Polo Ralph Laurena, najpoznatijim po svojim polo majicama, uglavnom rađenim za ljude više platežne moći, mahom ljude iz poslovnog sektora, tzv. zlatne mladeži i općenito onih uz koje vežemo aktivnosti poput igranja golfa ili pola. O tome da njihov prosječni kupac ne pripada izoliranim geto naseljima niti potlačenim manjima nije potrebno dodatno govoriti.

No, pripadnici skupine Lo Life za to nisu marili. Slučajno ili ne, njihova je tendencija da nadiđu svoje "predodređene" društvene gabarite postala legendarna. Osnova njihovog djelovanja je bilo popularizirati brend Ralph Lauren među siromašnim Afroamerikancima, odnosno nositi što više odjevnih komada s tim potpisom. Budući da takve komade nikako nisu mogli platiti, upuštali su se u krađe u najvećim trgovačkim lancima poput Bloomingdalesa.

Slučaj Lo Life Crew: kako je njujorški geto prisvojio brend Ralph Lauren (фото 1)

Što se tiče organa vlasti, oni su bili viđeni kao i svaki drugi kriminalci koji kradu neki proizvod, no oni su se sami vidjeli kao oni koji u životu žele nešto više. Odjeća u kojoj ih nitko nije vidio i brend koji zastupa životni stil o kojem su mogli samo sanjati je sada postala njihova. Naići ćete tako na fotografije u kojima desetci pripadnika Lo Lifea poziraju od glave do pete odjeveni u odjeću tog prestižnog brenda, samouvjereno poručujući kako za njih ograničenja takve vrste ne postoje. Njihov je utjecaj postao vidljiv u rap krugovima i modi općenito, pa tako i danas postoji cijeli niz ljudi koji religiozno skuplja vintage komade s potpisom američkog dizajnera. Isto tako, kako je objasnio jedan od osnivača Lo Lifea, Rack-Lo, to je bio njihov način nošenja sa surovom stvarnošću u kojoj su živjeli: roditelja ovisnika na socijalnoj pomoći, susjedstva koje nestaje u raljama droge i perspektive koja se nije nazirala. Kad su nosili skupe komade kakve su obično nosili bogati bijelci, osjećali su se kao da je drugačiji život moguć.

Slučaj Lo Life Crew: kako je njujorški geto prisvojio brend Ralph Lauren (фото 2)

"Odjeća s potpisom Ralpha Laurena nas je podsjećala da je život više od onog što gledamo kod kuće u Brooklynu. Inspirirala nas je da se informiramo o jedrenju, da šetamo Petom avenijom i da pokušamo ostvariti američki san. Mi smo ga tražili putem mode i promicanja nošenja polo majica. Roditelji nam to nikad ne bi mogli priuštiti pa smo stvari odlučili uzeti u svoje ruke. Na neki način, krađa tih komada je postala naš alat za preživljavanje.", objasnio je Rack-Lo. Ono što je u svojoj srži kriminalno, oni su smatrali svojevrsni kohezivnim faktorom koji je pozitivno djelovao na zajednicu.

No, isto tako ističe kako, iako sve skupa smatra pozitivnim iskustvom, cijelu priču vidi kao onu koja ih je naučila životne lekcije. "Neki su na kraju završili u zatvoru, neki su umrli, a neki imaju dobre poslove i obitelji. Danas se bavimo drugim načinima jačanja zajednice." Bilo kako bilo, neovisno o tome što na kraju svega eventualno mislite o skupini Lo Life, ne može se poreći da imaju iznimno zanimljivu priču velikog kulturnog i društvenog značaja, a upravo takve priče čine najbolje filmove, koje uvijek s veseljem pogledamo.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više