Traži

Slučaj \"millennial pink\": tajno oružje nemilosrdne industrije

Slučaj "millennial pink": tajno oružje nemilosrdne industrije

Agresivan napad epskih razmjera


Fotografija: PR,
screenshot,
Instagram,
Buro arhiva

Svidjela se ona vama ili ne, pružali joj vi otpor ili ne, "millennial pink" će vas u nekom trenutku sigurno dostići, ako već nije, jer u pitanju je najmanipulativnija nijansa, koja se duboko uglavila u sve životne segmente današnjice...

Gotovo sve priče o millennialsima već su ispričane. Mediji su ih prešli uzduž i poprijeko (uključujući i nas), devastirali, analizirali, veličali, spuštali na samo dno, ponovno uzdizali iz pepela, iskoristili u besramnim okvirima, a cijeloj sagi o toj generaciji ne nazire se kraj. Ta, kako ih zovu "izgubljena" i nerijetko "omražena" te "izgubljena" generacija, čija su očekivanja uglavnom obrnuto proporcionalna od realnosti, postala je ključni sinonim, odnosno prigodan kanal za serviranje trendova, koje oni, zamislite taj paradoks, navodno uopće ne prate. Osim njih samih, zanimljiviji faktor industriji su njihovi "privjesci", točnije obrasci ponašanja, karaktera i predstavljanja, koje je ona prvo mudro i vješto segmentirala, pa onda iskoristila te prikladno nadopunila, upakirala i plasirala u obliku kakvog produkta namijenjenog prodaji.

Jedan od trikova koji proizlazi upravo iz domene nemilosrdne industrije i tržišta, a na koji smo svi "nasjeli" i baš nitko nije ostao imun jest i tzv. famozna "millennial pink" nijansa. Nema potrebe da vam na dugo i naširoko objašnjavam o kakvoj je to nijansi točno riječ, no mogu samo reći da je u pitanju "it" boja koja već nekoliko sezona ne izlazi iz mode, niti joj se nazire kraj ili neka dostojna zamjena. Jer realno, zašto i bi, "millennial pink" u svakom kutku kugle zemaljske ima zagarantiranu 100%-tnu prođu i bilo bi suludo to ne iskoristiti i iscijediti do samog kraja, nevezano o kojoj je industriji riječ. Formula je jasna - ako dolazi u "millennial pink" nijansi, produkt/proizvod se smatra prodanim, a zarada je pritom i više nego zamamna i motivirajuća!

Da je to stvarno tako, uvjerit ću vas odmah s prikladnim primjerom, da ako bacite kamen da ćete vjerojatno pogoditi u nešto što dolazi upravo u toj nijansi, koja je ne tako davno dobila epski prefiks "millennial", a ostalo je povijest. Jer ne biste vjerovali, ali roza kao takva, postojala je i puno, puno prije, samo nije dobivala toliko na važnosti. S druge strane neki bi se sada mogli naljutiti jer sam cijelu stvar oko same novostvorene nijanse pojednostavila. Naravno da nije tako jednostavno jer hej, pričamo o "millennial pink." To ima svoju težinu, svoj veliki značaj i "doprinos" društvu.

Radi se prije svega o specifičnoj nijansi roze, koja je 2010-ih bila primarno boja Tumblra, dok se u igru nekoliko godina kasnije nisu ubacili veliki igrači, kao što je primjerice Apple koji je izbacio model iPhonea u toj atraktivnoj nijansi. Sve je kulminiralo kada ju je Pantone godine 2016. svečano proglasio bojom godine, nakon čega je nijansa munjevitom brzinom mutirala i dobila niz verzija nijansi kojih se i da hoćemo, ne možemo više otarasiti. Ono što će vam millennialsi i industrija zamjeriti jest ako ju nazovete pastelnom nijansom (iako ona to izvorno i jest) ili kakvim drugim opisom poput puderasto roze, draža ima je jednostavno varijanta "millennial pink" jer to je statement. Izgovorite na glas, zvuči moćnije i mističnije, pretencioznije, zar ne? Jer, nijansa je to koja je za početak lišena strasti. I dok je nekada davno bila asocijacija za ženstvenu nježnost ili pak rezervirana kao sinonim za mentalni girly girl sklop, ona je sada u ovoj "millennial pink" verziji postala androgina i primjenjiva u svakom obliku i za svakoga, neovisno o spolu. Isto tako, omekšala je sve i svakoga, a to je u današnjim vremena vrlo moderno i poželjno!

Pa tako danas svakodnevno svjedočimo pojavljivanju novih modela tenisica i općenito obuće poznatih svjetskih brendova u najpoželjnijoj "millennial pink" nijansi. U istoj nijansi viđamo i Instagram profile, pojedine filmove (sjetite se samo ultimativnih kadrova iz filma "The Grand Budapest Hotel" Wesa Andersona koji je zapravo u tom segmentu bio ispred svih), sladolede, hranu općenito, alkoholna pića, gadgete… Ta "najmekanija" stilizirana nijansa ušetala je i na velika vrata i u polje produkt dizajna, odnosno u dizajn interijera, pa ćete tako kod svakog dizajnerskog brenda vidjeti da ima barem jednu seriju namještaja opjevanu u "millennial pink" izdanju, dok su neki pak odlučili otići u potpunu krajnost te svoje domove, urede ili javne prostore u cijelosti obojiti u tom tonu. O modnoj industriji da i ne govorim, prigrlili su je manje više sve kuće i pomno ukomponirale u neke svoje unaprijed okarakterizirane "slavodobitničke" defaultno trendi kreacije. Ista nijansa nije zaobišla niti beauty industriju, prije svega kozmetiku, a svako malo možemo vidjeti neku od hrabrijih svjetskih trendseterica i poznatih dama s takvom bojom kose.

I iako su mnogi već nekoliko puta pokušali "millennial pink" javno pokopati i svrgnuti s trona, pritom nagoviještajući kako je konačno stigla revolucionarna nova nijansa koja će ju u potpunosti zamijeniti i ostaviti daleko iza sebe u prašini, to se još uvijek nije dogodilo. Sudeći prema svemu, niti neće tako skoro, a čak je i mjerodavni Pantone, svojevrsna institucija, postao nemoćan. I taman kada pomislite da joj se ipak nazire kraj, kraj jedne ere o kojoj će, čini mi se, u školi učiti naši potomci, pojavi se Rihanna i njezina Fenty beauty kolekcija i cijela priča se vrati na sam početak, kao u nekakvom beskrajnom loopu, obojenom naravno u "millennial pink" nijansu.

Naime, činjenica je kako je "millennial pink" zapravo samo finalna, površinska i oku ugodna nijansirana tekstura ispod koje se krije cijela jedna dobro uigrana mašinerija nezasitne industrije, koja je probila i dobila kod za uspjeh. Za "millennial pink" možemo konstatirati da je definitivno najmanipulativnija i istovremeno najomraženija te najomiljenija nijansa kakvu je svijet dobio, i da nikada nismo mislili da ćemo tako obrađivati boje i pridavati im toliku pažnju. Pitanje je samo koliko ćemo još prostora toj manipulaciji ostaviti i kada ćemo na nju već jednom prestati reagirati kao da nas je netko začarao. Jer promatranje svijeta kroz "millennial pink" naočale postalo je tako bezlično, prozirno, dosadno, beznačajno i unificirano.

U iščekivanju nekog drugog društveno korisnije fenomena, u nadi da to neće biti "millennial blue" ili neka inačica.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više