Traži

Što je \"sadfishing\" i jeste li već bili žrtva?

Što je "sadfishing" i jeste li već bili žrtva?

Novi trend širi se društvenim mrežama

Tekst: L.L.


Fotografija: Imaxtree,
Unsplash,
Instagram

Do sada smo već naučili kako je "catfising" lažno predstavljanje na internetu, a onda se pojavio novi pojam koji je uzdrmao društvene mreže. Riječ je "sadfishingu", sve popularnijoj pojavi dijeljenja vlastitih problema s, primjerice, Instagram zajednicom kako bi se izazvala određena doza suosjećanja. Iako ga ne bismo nazvali trendom, ovaj se način prikupljanja pažnje sve više širi društvenim mrežama, a prisutan je i kod poznatih ličnosti. Štoviše, začetnicom "sadfishinga" smatra se Kendal Jenner, a u posljednje vrijeme zadatak "žicanja" komentara na račun vlastitih problema preuzeo je Justin Bieber.

Dijeljenje informacija o problemima kada je u pitanju psihičko zdravlje i traženje odgovora za vlastite emotivne dvojbe na društvenim je mrežama preraslo u način komunikacije poznatih i slavnih sa svojom publikom. Jer, kada se istroše svi aduti, kada više ništa ne funkcionira, zdravlje, posebice mentalno, uvijek je zanimljiv način pridobivanja naklonosti.

Što je "sadfishing" i jeste li već bili žrtva? (фото 1)

No, stvar i ne bi bila toliko loša da smo kao društvo ovdje stali. Problem je nastao kada je sve više fanova poznatih koji koriste "sadfishing" metodu počeo prakticirati ovaj način pridobivanja pažnje i na svojim pratiteljima. Poseban problem stvorio se kada su u pitanju oni mlađi i osjetljiviji. Stručnjaci su "sadfishing" odmah proglasili štetnim i toksičnim za okolinu i, suprotno vjerovanju da su utješni komentari nepoznatih ljudi na svaki tužan post dobra stvar, činjenica je da vas ovaj novi trend može učiniti još razočaranijima, tužnijima i praznijima. Naime, kada publika kojoj je "sadfishing" post namijenjen shvati da je zapravo riječ o "pecanju" komentara utjehe, ona postaje nemilosrdna, a oni koji istu traže tako ostaju praznih ruku kada je u pitanju toliko potrebna online potpora.

Što je "sadfishing" i jeste li već bili žrtva? (фото 2)

Emotivnim otvaranjem na društvenim mrežama, danas bi trebalo biti jasno, otvaramo se i mogućnosti da naša poruka možda neće uvijek polučiti rezultate koje želimo i trebamo. Ponekad će se situacija u potpunosti izokrenuti, a vapaj za pomoći neće ostati samo neodgovoren već i odbačen, pa čak i ismijan. Na kraju krajeva, i publici kojoj su servirani tuđi problemi i nevolje u jednom trenutku postaje nejasno kada je zbilja riječ o pravim problemima, a kada je u pitanju samo potreba za pažnjom. Podsjetimo se, i sama Kendall Jenner iskoristila je "sadfishing" u svrhu promocije podijelivši s fanovima probleme s aknama da bi se na kraju ispostavilo kako je riječ bila o lansiranju kampanje za jedan od brojnih brendova s kojima surađuje. Kako onda možemo biti sigurni da su tuđi problemi servirani na društvenim mrežama zbilja stvarni te da iza njih ne postoji neka, za onog tko ih je odlučio objaviti, viša svrha?

Najbolje rješenje i odgovor na sva teška životna pitanja, trebali bismo shvatiti, na kraju, možda ipak nije najbolje tražiti na društvenim mrežama. Umjesto da utjehu tražimo u ispraznim komentarima i pustim srcima Instagrama, ako su problemi u kojima se nalazimo zbilja toliko duboki, jedino je i daleko najpametnije rješenje potražiti pomoć stručnjaka.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar