Search

Svjetska nagrada za hrvatsku agenciju: Evo zašto se najbolje stvari ipak događaju u mraku

Svjetska nagrada za hrvatsku agenciju: Evo zašto se najbolje stvari ipak događaju u mraku

Tekst: Tina Kovačiček


Image: Fotografija i videosnimke: Domagoj Kunić,
Imhotep

Prošlog je mjeseca na prestižnom Cannes Lions festivalu agencija Bruketa&Žinić&Grey osvojila brončanoga Canneskog lava za Untouched by Light – rebranding pjenušavog vina slovenske vinarije Radgonske gorice. Najveće je to moguće priznanje, kažu, u svijetu tržišnih komunikacija za ovaj projekt, a stiglo je kao šlag na tortu nakon što je ova suradnja hrvatske agencije i slovenskoga klijenta ovjenčana priznanjima Art Director’s Club New York Best of Discipline, Red Dot, Brand Impact Award i Grand Prix IdejeX.

Još prošle godine dodijeljena im je brončana medalja Brand Impact Awards kojom se nagrađuju najbolji projekti brendiranja na svijetu, a Untouched by Light je jedini projekt nagrađen tada u kategoriji alkoholnih pića. Među pobjednicima su se našli i snažni brendovi poput Mailchimpa, platforme za e-mail marketing i newslettere; britanski dnevni list The Guardian; Mixcloud, glazbeni streaming i Cadbury čokolada. Prethodnih godina, nagrade na Brand Impact Awards osvajali su Google, Airbnb, McDonald’s, Kellogg’s, Williams Formula1, Sony Playstation, Adidas, BBC Two, The Metropolitan Museum of Art i drugi. “Krema” je to koja čini Brand Impact Awards relevantnima na globalnoj razini. Sada kad smo vas uvjerili u listu nagrada koje je ova zanimljiva hrvatsko-slovenska suradnja privukla, vrijeme je da vam kažemo zbog čega se najbolje stvari odvijaju u mraku.

Svjetska nagrada za hrvatsku agenciju: Evo zašto se najbolje stvari ipak događaju u mraku (фото 1)
Svjetska nagrada za hrvatsku agenciju: Evo zašto se najbolje stvari ipak događaju u mraku (фото 2)

Vino Untouched by Light, projekt agencije Bruketa&Žinić&Grey i Radgonskih gorica, prvo je pjenušavo vino na svijetu koje se proizvodi, prodaje i kuša u potpunome mraku, kao odgovor na istraživanja koja pokazuju da svjetlost ima negativan utjecaj na vinske arome.

Prema profesorici Ann C. Noble, izloženost vina dnevnome svjetlu ili umjetnoj rasvjeti uzrokuje svjetlom pogođene arome (goût de lumiere), odnosno kvarenje aroma. Zbog toga su Radgonske gorice odlučile prijeći na tamnu stranu i proizvesti novo pjenušavo vino. Ono što ovaj pjenušac čini jedinstvenim njegov je proces proizvodnje. Za vrijeme noćne berbe, rotacije boca i pakiranja koriste se naočale za gledanje u mraku. Vino stari dvije do tri godine u potpunoj tami špilje u Gornjoj Radgoni u Sloveniji. Djelatnici Radgonskih gorica to u žargonu nazivaju mračnom metodom. Jednom kada izađe iz špilje, pjenušac se štiti bocom od 99% crnoga stakla, a zbog dodatne zaštite od svjetla i zraka pakira se u vakuumirane vrećice. “Untouched by Light je jedinstveno vrhunsko pjenušavo vino s kojim se nadamo pozicionirati Radgonske gorice na globalnome tržištu. Preporučujemo kušanje ovog pjenušca u potpunome mraku, s nekime tko vam je drag, jer najbolje se stvari odvijaju u mraku”, ovom prilikom rekao je Borut Cvetkovič iz Radgonskih gorica.

Svjetska nagrada za hrvatsku agenciju: Evo zašto se najbolje stvari ipak događaju u mraku (фото 3)

Untouched by Light proizvodi se od najboljih Chardonnay grozdova (100% Chardonnay Blanc de Blancs) korištenjem slavne francuske metode fermentacije u boci. “Prva berba 2016. je iznimno svježa, voćna i citrusna s retrookusom zelenog čaja i metvice. Ima kontinuitet od nosa do ustiju. Vrlo delikatni mjehurići daju mu kremoznost. Poput eha je, balansirajući između nježnosti i krepkosti koji su obično u kontradikciji, ali ovdje su zajedno”, rekao je Pierre-Yves Bournerias, sommelier iz Instituta Oenologique de Champagne. Enologinja Radgonskih gorica, Klavdija Topolovec Špur, kaže: „Untouched by Light je pjenušavo vino inspiracije. Poseban način berbe noću, kada je hladno, koristeći male kašete; kao i obrada grožđa; a prije svega kasno dozrijevanje u potpunoj tami – sve se to odražava u karakteru ovog pjenušca. Sada možemo kušati pjenušac kod kojeg je terroir zaista došao do izražaja. Posljednji kamenčić mozaika čini tradicija proizvodnje pjenušavih vina u Radgonskim goricama, podržana znanjem i suvremenom tehnologijom.”

Svjetska nagrada za hrvatsku agenciju: Evo zašto se najbolje stvari ipak događaju u mraku (фото 4)

Još jedan zanimljiv poslovni aspekt ove suradnje jest činjenica kako su umjesto tradicionalnog oglašavanja, Bruketa&Žinić&Grey i Radgonske gorice kreirali potpuno novi proizvod, s ciljem pozicioniranja ove vinarije na globalnome tržištu. O proizvodu su izvijestili mediji diljem svijeta, što je rezultiralo interesom međunarodnih distributera pa je unatoč pandemiji ova vinarija dospjela na prodajna mjesta kao što su Casamona u St. Moritzu i luksuzne trgovine u Kini. “Ovaj je projekt primjer kako se lokalne tvrtke mogu učinkovito obratiti globalnome tržištu. Kreativni potencijal u agencijama može se koristiti za puno više od kreiranje oglasa. Originalni proizvodi i usluge lakše nalaze put do potrošača. Također, Radgonske gorice su na naš prijedlog intervenirale u proces proizvodnje pjenušca koji je stoljećima bio isti, i napravio potpuno novi proizvod, jedinstven u svijetu. Hvala im na tom velikom povjerenju. Ova je nagrada potvrda da se kreativnost u agencijama može koristiti za puno više od komunikacije”, izjavio je Davor Bruketa, kreativni direktor agencije Bruketa&Žinić&Grey koju je njujorški Art Directors Club nagradio četvrti put, što ju čini najnagrađivanijom hrvatskom agencijom na tom natjecanju i jedinom koja je stigla do titule Best of Discipline.

Svjetska nagrada za hrvatsku agenciju: Evo zašto se najbolje stvari ipak događaju u mraku (фото 5)

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više