Traži

Što je sofrologija i kako vam može pomoći da se napokon naspavate

Što je sofrologija i kako vam može pomoći da se napokon naspavate

Nova metoda mentalnog vježbanja

Tekst: L.L.


Fotografija: Unsplash,
Pinterest

Upoznajte koncept mentalnih i fizičkih vježbi koje se prakticiraju iz kreveta, a tek nekoliko jednostavnih pokreta moglo bi vam pomoći da se oslobodite stresa i omogućiti tijelu da se tijekom noći u potpunosti odmori. Cilj sofrologije, prakse koju definiramo kao proučavanje svijesti u harmoniji, zapravo je jačanje povezanosti uma i tijela. Sofrologija će vas naučiti živjeti u trenutku i pomoći vam, uz niz vježbi, u tome uživati na najbolji mogući način. Sam pojam sofrologije izmislio je kolumbijski profesor Alfonsoo Caycedo 1960-ih, a danas se ova metoda prakticira na brojnim područjima pa je tako posebno popularna među studentima i sportašima, ali i svima onima koji se u svakodnevnom životu susreću s velikim dozama stresa.

Kako se sofrologija prakticira?

Sve što vam je potrebno jest mirno i udobno mjesto, odličan odabir bit će podloga za jogu, kauč, udobna stolica ili pak naprosto prostorija u kojoj se osjećate ugodno, i nekoliko minuta mira. Sofrologija je spoj vježbi disanja, vizualizacije, meditacije i jednostavnih pokreta te mindfulnessa te od vas ne zahtijeva pretjeranu fizičku aktivnost već tek dobru dozu volje za promjenom na bolje.

 

Što je sofrologija i kako vam može pomoći da se napokon naspavate (фото 1)

 

Da biste zaspali lakše te se, na kraju krajeva, probudili odmorniji i zadovoljniji dovoljno će biti tek slijediti nekoliko jednostavnih vježbi. Prva od njih je svakako prestanak razmišljanja o snu kao nečem neproduktivnom. Iako smo svjesni kako, kada postoji nešto što nas kroz dan okupira, poput primjerice osmosatnog radnog vremena, javlja se osjećaj kako dan naprosto traje prekratko te kako ga nikada u potpunosti ne iskorištavamo. Upravo zato, tu je i misao da je spavanje nešto na što gubimo vrijeme koje bismo mogli iskoristiti na neki produktivniji način. To je, naravno, pogrešno na nekoliko razina. San obnavlja našu energiju, vraća život u naše mišiće i kosti, podiže imunitet i priprema tijelo na nove izazove. Prvi korak u prihvaćanju toga bit će korak naprijed kada je u pitanju praksa sofrologije. Prihvatite san kao nešto što vam je potrebno, opustite se i nemojte razmišljati o onome što biste mogli raditi dok spavate.

Drugi korak bit će izbacivanje svih svjetla iz spavaće sobe. Već smo nebrojeno puta čitali o štetnosti gledanja u ekran neposredno prije sna, a sofrologija je otišla korak dalje te se u ovoj praksi savjetuje izbacivanje baš svih svjetlosnih izvora u prostoriji. To znači da se čak lampice na digitalnom satu ili televizoru smatraju smetnjom i potrebno ih je u potpunosti odstraniti. Sve što vam treba jest potpuni mrak i čišćenje misli. Kada ste pripremili prostor i pomirili se s činjenicom da dobar san vrijedi više nego što ste do sada mislili, vrijeme je da praksu razmišljanja o snu ubacite i u svakodnevni život.

Razmišljajte o ljepoti spavanja

Uzmite 15 minuta u danu, odmaknite se od posla ili jednostavno pronađite miran kutak pa u glavi stvorite sliku odlaska u krevet. Zamislite sve baš onako kako izgleda u stvarnosti ili kako biste voljeli da izgleda. Promišljanje o spavanju pomoći će vam da se opustite, a uključite li u taj proces i usklađeno disanje te razmišljanje o jednoj riječi koju povezujete s opuštanjem i spavanjem, moglo bi vam pomoći da se, bez obzira na kraće trajanje ove vježbe, u potpunosti oslobodite trenutnog stresa. Također, dok razmišljate o odlasku na spavanje, disanju, onime što s istim povezujete, u cijeli process uključite i misli o buđenju s osjećajem odmornosti. Tek 15 minuta ovakve jednostavne, meditativne vježbe učinit će puno za vaše tijelo te kasniji odlazak u krevet.

 

Što je sofrologija i kako vam može pomoći da se napokon naspavate (фото 2)

 

Imate li pak problem s buđenjem usred noći, pokušajte s vježbama disanja. Dok u mraku ležite u krevetu, udahnite na tri sekunde, na isto toliko zadržite dah pa tri sekunde posvetite izdisaju. Ponavljajte ovu vježbu i pročistite misli, sve o čemu želite razmišljati su udisaji i izdisaji. Shvatite li da vas ova vježba opušta, pokušajte produžiti vrijeme udisaja i izdisaja. Vježbe disanja mogu vam pomoći da skrenete misli sa stresnih situacija koje su iza vas ili tek dolaze, a fokusiranost na samo jednu stvar u istom ritmu, jednostavnu poput disanja, pomoći će vam i da lakše zaspite. Poput, primjerice, brojanja ovaca.

Još jedna brzinska i jednostavna vježba mogla bi vam pomoći kod nedostatka sna. Popularizirao ju je sam Salvador Dali, a uključuje kratak popodnevni odmor s ključem u ruci. Riječ je o flash napu koji se prakticira tako da se zauzme udoban položaj u fotelji ili nekom drugom, udobnom komadu namještaja, u ruci se drži ključ, a onog trenutka kada tijelo počne tonuti u san, ključ će ispasti i probuditi vas te je time još jedna vježba završena. Iako zvuči poprilično nevjerojatno, ovakav kratak odmor može vam pomoći da resetirate tijelo i um, a oduzet će vam svega 20 minuta vremena.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar