Traži

Usprkos svima: Victoria Beckham trenutno je na vrhu svijeta

Usprkos svima: Victoria Beckham trenutno je na vrhu svijeta

Priča o predrasudama, upornosti i uspjehu

Tekst: Ema Glavina


Fotografija: IMaxTree,
arhiva,
Instagram,
Getty Images

Bivša članica jednog od najpopularnijih ženskih bendova svih vremena, Spice Girls, ovih je dana u fokusu svih vodećih modnih, beauty i lifestyle medija. Victoria Beckham, 45-godišnjakinja koju su mnogi smatrali tek lijepom (ali vječno ozbiljnom i uštogljenom) suprugom slavnog nogometaša Davida Beckhama, već godinama iznova pokazuje kako je njen potencijal daleko veći od onog da bude pozadinski vokal u bendu koji je svoj vrhunac dosegao prije gotovo dva desetljeća, a svakako više od toga da cijeli život sjedi na sportskim tribinama i plješće različitim suprugovim uspjesima. Ipak, svijet ju je htio gledati upravo u toj ulozi uvijek savršeno dotjerane i blago distancirane britanske supruge i majke, o kojoj ozbiljnije možemo razgovarati tek u kontekstu (manjka) kilograma ili (viška) posjeta plastičnom kirurgu. Naravno, nadimak Posh Spice nije dobila slučajno, pa je tako u redu bilo i napraviti povremene analize njezinih stajlinga, ali tu je priča trebala stati.

Ona je, pak, s druge strane, imala potpuno drugačije planove i vizije Svoju glazbenu karijeru bez imalo sumnje može okarakterizirati uspješnom i unosnom, ali njezin je krajnji cilj bio osvojiti modnu industriju - u čemu je, ovih je dana sasvim razvidno, i uspjela. Cijela priča je krenula još 2004., kad se odlučila na svoju prvu ozbiljniju modnu suradnju, odnosno kad je predstavila liniju traperica "Jeans VB Rocks" za brend Rock and Republic. Dvije godine poslije, objavljuje knjigu "That Extra Half an Inch: Hair, Heels and Everything in Between" u kojoj se bavi upravo savjetovanjem vezanim uz modne odabire, definitivno otkrivajući smjer u kojem će se njena buduća karijera kretati.

Usprkos svima: Victoria Beckham trenutno je na vrhu svijeta (фото 1)

Iste godine čini još jedan, konkretniji korak i svoje ime pretvara u modni brend; prvo je lansirala liniju traperica, a potom i kolekciju sunčanih naočala (modnog dodatka koji je odavno postao njezin zaštitni znak) te parfema za žene i muškarce naziva "Intimately Beckham". Njezina će joj se poduzetnost isplatiti već 2007., kad ugovara prodaju svojih traperica s prestižnom njujorškom trgovinom Saks Fifth Avenue, a dobiva i poziv da sjedi u žiriju Annual Graduate Fashion Weeka u Londonu (manifestacije na kojoj se prikazuju kolekcije studenata), uz bok velikanima kao što su glavna urednica Harper's Bazaara Glenda Bailey i bivši kreativni direktor kuće Lanvin, Alber Elbaz. Uz sve to, predstavila je svoju kozmetičku liniju "V-Sculpt" osmišljenu za japansko tržište, osmislila je kolekciju torbica i nakita u suradnji s japanskim brendom Samantha Thavasa, a magazin Glamour UK joj, posljedično, dodjeljuje nagrade za ženu godine i poduzetnicu godine.

No, unatoč ovim priznanjima, tek će 2008. postati priznatim igračem na svjetskoj modnoj sceni. Naime, te je godine predstavila svoju prvu kolekciju od deset jednostavno krojenih i elegantnih haljina, koje su u početku željele nositi uglavnom njene bliske prijateljice, poput glumice Eve Longorije, a za koje je u kratkom roku počela dobivati i konkretne pohvale, i to od svjetski priznatih modnih kritičara, poput Lise Armstrong iz londonskog Timea, ali i cijelog niza relevantnih imena koja su svoje osvrte pisali za publikacije poput Voguea, Harper's Bazaara i Vanity Faira. Nekoliko godina kasnije, Victoria Beckham svoje kolekcije redovito predstavlja na Tjednima mode, a posljednju smo mogli vidjeti prije nekoliko dana na londonskom izdanju, gdje je ispraćena ovacijama publike. U prvom se redu nalazila cijela njezina obitelj - i to smještena između najvažnije urednice na svijetu, Anne Wintour, urednika britanskog Voguea Edwarda Enninfula te urednice francuskog Voguea, Emmanuelle Alt.

Haljina iz kolekcije za proljeće/ljeto 2020.

Ohrabrena uspjehom prethodnih kolekcija, kroz nekoliko se godina odlučuje na još jedan pametni poslovni potez, pa tako uz svoj originalni brend lansira i onaj cjenovno pristupačniji, "Victoria, Victoria Beckham", u čijoj su se ponudi nalazile haljine čija cijena nije prelazila tisuću eura. Ovdje je važno spomenuti da ona, za razliku od mnogih drugih poznatih osoba koje su se poželjele baviti tim poslom, nikad nije pokušavala zavaravati javnost i tvrditi da svoje odjevne komade sama crta ili pak da ih je sama u potpunosti osmislila. Dapače, nije se libila pohvaliti time da je za njen uspjeh, između ostalog, ključan bio tim kvalitetnih ljudi kojima se okružila (poput Melanie Clark, dizajnerice koja je prethodno radila za brend Jonathana Saundersa), a koje joj je preporučio cijenjeni dizajner Roland Mouret, čije je kreacije i sama često nosila i koji je među prvima vidio njen dizajnerski potencijal. Ljudima kojima vjeruje tako, iz godine u godinu, uspijeva prenijeti svoje specifične zahtjeve, kreativnu viziju i originalne ideje, pritom nikad ne umanjujući njihovu ulogu.

I danas se, naravno, mogu čuti ili pročitati komentari koji govore da popularnost duguje svom imenu, suprugu i imućnom krugu prijateljica koje je zdušno podupiru, ali (samo) te komponente ne mogu sačinjavati brend čija se vrijednost procjenjuje na više od 100 milijuna dolara Victoria Beckham je na račun toga možda mogla rasprodati prethodno spomenutu kolekciju traperica ili parfeme, ali nikad ne bi došla do unosnih ugovora s, primjerice, američkim maloprodajnim lancem Target, sa sportskim brendom Reebok ili pak beauty gigantom Estée Lauder. Njezine kreacija za važna pojavljivanja ne bi nosile osobe poput Vojvotkinje od Sussexa, Lady Gage, Jennifer Lopez, Kim Kardashian West, Olivije Palermo i brojnih drugih i svakako ne bi iznova izlagala na prethodno spomenutim Tjednima mode.

Usprkos svima: Victoria Beckham trenutno je na vrhu svijeta (фото 2)

Umjesto zbog imena, njezine klijentice brend vole jer osjete da je istina ono što Beckham često ponavlja - nikad ne bi dizajnirala odjevne komade koje sama na bi nosila i iza kojih osobno ne može stati. Haljine s potpisom Victorije Beckham (a kasnije i odijela, košulje, obuća, ...) uvijek su prepoznatljivo jednostavne, nikad ni ne pokušavajući biti nešto drugo. Umjesto raskošnih kreacija, ovaj brend prodaje takozvani Boss Lady stav i imidž profinjene žene koja zna što želi - i sve to uz maksimalno kvalitetne materijale i proizvodnju isključivo u europskim pogonima.

Baš je iz tog razloga Victoria Beckham prije nešto više od godinu dana zaključila da je njeno modno carstvo u potpunosti konsolidirano, i da je vrijeme za nove poslovne izazove, što nas dovodi do brenda Victora Beckham Beauty, lansiranog prije svega nekoliko dana. Nakon mjeseci Instagram teasera, konačno smo doznali o čemu je riječ - ili smo barem dobili uvid u prvi korak. Prva se kolekcija sastoji od makeup proizvoda za oči; palete sjenila, kremastih glitter sjenila i olovka, a s posebnim je ponosom istaknuto kako je riječ o veganskim, cruelty free proizvodima s provjernim sastojcima. Pakiranja su očekivano minimalistička i decentna, ali još važnije, i potpuno biorazgradiva.

Usprkos svima: Victoria Beckham trenutno je na vrhu svijeta (фото 3)

Prve konkretnije recenzije vizažista i beauty blogera još uvijek se čekaju, ali sudeći prema dosadašnjim proizvodima iza kojih stoji gospođa Beckham, majka četvero djece i jedno od najsnažnijih imena u modnom biznisu, ne postoji razlog zbog kojeg bi bilo tko u njihovu kvalitetu trebao sumnjati.

Victoria Beckham je, bez sumnje, i u beauty područje odlučila zagaziti tek nakon slojevito osmišljenog poslovnog plana i specifične orijentacije ciljane skupine, zbog čega se ne treba nadati da će kozmetika s njezinim potpisom ikada postati dijelom drogerijskog asortimana - niti to treba biti. Ovu priču o uspjehu možda je najbolje zaključiti njenim citatom koji ne traži nikakvo dodatno objašnjenje i koji bi bilo doista teško cinično komentirati, čak i najvećim "hejterima".

"Prije sam se osjećala slavnom, sad se osjećam uspješnom". A uspjeh danas, zahvaljujući financijskim izvještajima, nije subjektivna kategorija.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar