Search

Uz ove savjete ćete kvalitetnije spavati čak i kada ste pod stresom

Uz ove savjete ćete kvalitetnije spavati čak i kada ste pod stresom

Tekst: BURO.


Image: BURO.

Jako puno ljudi u ovom periodu provodi noći pokušavajući zaspati, umjesto u REM fazi. Naravno da je osnovni razlog iza ovoga stres, ali i naše ponašanje kada nam se rutina na silu promijeni. Ipak, san je prva linija obrane organizma i pri tom ne mislimo čak ni na jedan specifičan virus, već na zdravlje čitavog organizma, ono psihičko, a i fizičko. Možda niste ni svjesni koliko su vam se navike vezane uz spavanje promijenile, možda jeste, ali si ne možete pomoći. Ako imate problem utonuti u san, postoje neki koraci koje možete poduzeti. Postoji velika šansa da vam se neće svidjeti ali, vjerujte nam, neometan san je jedna od stvari koja vam je zaista najpotrebnija u ovom trenutku.

Držite se ustanovljenog rasporeda spavanja

Ako se uspijevate držati svog uobičajenog rasporeda, odlično, ako ne - napravite novi raspored kojeg ćete se držati jer je u ovoj situaciji biološki dnevni ritam od presudne važnosti za optimalno funkcioniranje cijelog organizma. Jedini način da ovo postignete je da odredite vrijeme u koje basš svaku večer idete na spavanje (ne ono kada počinjete s gledanjem serija) i isto tako, ustajete u otprilike isto vrijeme svaki dan.

Izbjegavajte spavanje tijekom dana

Pogotovo ako vam ono kvari ritam spavanja ili ako tijekom dana spavate dulje od 20 minuta. Popodnevni nap je, naime, najjednostavniji i najbrži način da uništite svoj bioritam.

Uz ove savjete ćete kvalitetnije spavati čak i kada ste pod stresom (фото 1)

Ograničite vrijeme pred ekranom i držite se ovih ograničenja

I kad je u pitanju posao, ali i zabava. "Radim iz kreveta" zvuči primamljivo, ali sada samo u situaciji u kojoj sami moramo postaviti granice između vremena za rad i vremena za odmor. Idealno je da napravite prostor za rad koji se ne nalazi u spavaćoj sobi i povučete jasnu liniju između prostora u kojima radite i u kojima se odmarate.

Probajte izdržati minimalno sat vremena bez društvenih mreža u večernjim satima i probajte ne buljiti u ekran neposredno prije spavanja. Plava svjetlost pogubno djeluje na padanje u san, a emitiraju ga svi ekrani. Dakle, bingeanje serija dok ne padnete u nesvijest nije način za osiguravanje boljeg sna.

Budite informirani, ali ne čitajte vijesti prije spavanja

Osim što i vijesti čitate na ekranu, ovo je važno zbog toga što navečer trebate izbjegavati stvari koje izazivaju anksioznost. Navečer isključite notifikacije za vijesti koje imate namještene na svojem pametnom telefonu - možda vam se čini nemogućim, ali već ćete za nekoliko dana primijetiti razliku. Izolacija pojačava našu prirodnu potrebu da budemo povezani s drugima, a to je trenutno moguće samo putem elektronike - upravo ovo zbog kojeg mnogi upadaju u zamku i gube granice, ali ne, nećete ljepše spavati ako scrollate Twitterom.

Uz ove savjete ćete kvalitetnije spavati čak i kada ste pod stresom (фото 2)

Planirajte unaprijed

Vrijeme prije spavanja možete iskoristiti da sljedećem danu ili tjednu odredite raspored, odnosno isplanirati aktivnosti. Ovo je vježba koja ima dugotrajni i smirujući efekt na psihu.

Ne jedite prije spavanja i nemojte zaspati "s čašom u ruci"

Možda imate novu rutinu, a kasni noćni pozivi na Zoomu su dio nje, pa kasnije pijete kavu ili veće količine alkohola - odmah da naglasimo, oboje je loše za san.  Kava je odličan stimulans u malim količinama, ali u drugo doba dana, a alkohol, iako vas može činiti pospanim, ne doprinosi samoj kvaliteti sna, naprotiv, prekida ga.

Isto tako, ako ste (pre)obilno večerali, velike su šanse da ćete se cijelu noć okretati. Navečer izbjegavajte hranu s puno šećera i nakon večere popijte neki umirujući čaj (da, ona dosadna kamilica koju vam je baka stalno gurala zaista čini čuda).

Topla kupka ili tuširanje prije kreveta

Dokazan način da vam se prispava. Topla voda (nikako vrela) i zatim hlađenje kada iz nje izađete pospješuju proizvodnju melatonina. Ako ovo iskombinirate s isključivanjem osobnog računala, garantiramo vam mirniju noć. Posebno nježne, hranjive i umirujuće kupke su bonus.

Uz ove savjete ćete kvalitetnije spavati čak i kada ste pod stresom (фото 3)

Koristite tehnike opuštanja

Nakon kupke se najbolje dodatno probati umiriti i opustiti i to tako da koristiti neku od iskušanih tehnika poput disanja, svjesnog opuštanja mišića i meditacije.

Disanje - namjestite jezik iza gornjih zuba i izdahnite do kraja kroz usta, zatim udahnite kroz nos dok izbrojite do četiri. Zadržite dah sedam sekundi, a zatim izdišite kroz usta osam sekundi. Ponavljajte koliko vam odgovara (ili treba).

Opuštanje mišića - lezite i zatvorite oči, počnite od nožnih prstiju prema gore i stegnite svaku grupu mišića pa je opustite. Udišite pri stiskanju, izdišite pri opuštanju.

Meditacija - ne mora biti komplicirana i ne mora trajati sat vremena, dovoljno je da svjesno zaustavite misli (pogotovo one koje vam izazivaju brige od koje ne možete da spavate).

Aromaterapija

Dokazano je da pojedini mirisi imaju određen efekt na tijelo zato što je naše sojetilo mirisa direktno povezano s dijelom mozga koji je zadužen za sjećanje i osjećaje. Dakle, određene note utječu na naš živčani sustav i samim time nam mogu pomoći pri relaksaciji. Savjetujemo da isprobate lavandu, vaniliju, ružu i jasmin.

Leave a comment

više