Search

Valentighting je dating trend koji zvuči okrutnije od ghostanja

Valentighting je dating trend koji zvuči okrutnije od ghostanja

Sretno Valentinovo!

Tekst: T.L.


Image: Unsplash

Upoznali ste se preko Tindera prije mjesec dana, izašli ste na nekoliko dateova, prošli su sasvim solidno, čak ste se par puta i vidjeli po danu. I to ne slučajno. Međutim, Valentinovo se bliži, a vi nemate pojma jeste li u vezi ili se samo viđate. Anksioznost koju osjećate otprilike je podjednaka onoj koju ste osjećali kada bi 10 minuta prije kraja nastave učiteljica počela otvarati imenik. Po glavi vam se roji milijun pitanja. Da nešto poklonim? Ili da skuham romantičnu večeru? Ili da se, jednostavno, pravim da nemam pojma da je Valentinovo? Sve su opcije otvorene. No, čini se da je otvorena još jedna opcija - Valentighting.

Da, u moru dating trendova poput ghostinga izrodio se još jedan trend i zove se Valentighting, a trend objašnjava vrlo ustaljenu praksu ostavljanja partnera početkom veljače kako mu ne biste ništa morali kupiti za Valentinovo. "Zar zbilja postoje takvi ljudi?", pitate se u čudu naivno vjerujući da su "svi ljudi u suštini dobri". Očito nisu. I da, postoje. Naime, termin je skovala novinarka Ellen Scott prošle godine i objasnila ga ovako: "Valentighting je čin slamanja srca koji se sastoji od nogiranja nekoga taman prije Valentinova zato što vam se ne da prolaziti zbrku i paniku Dana zaljubljenih, kupovati poklone ili pisati čestitke." No, navodno nije stvar samo u lovi. Radi se i o spoznaji da dotični tip s Tindera (kojeg si swajpala na jedno dosadno nedjeljno popodne) nije vrijedan da narušava tvoj mir i čini te nervoznom. Ne samo za Valentinovo nego uopće. Naime, Valentighting je tu (ustvari) sjajan alat koji će te dovesti do momenta spoznaje i reći ti da "vaš odnos ne ide pravim putem i da to treba prekinuti čim prije". Prije Valentinova.

No, da ne biste pomislili kako se radi o nekom tek izmišljenom trendu koji prakticiraju (zli) klinci iz Generacije Z, mnogo o Valentightingu možemo iščitati iz - statistike. Naime, analitičari podataka David McCandless i Lee Byron 2014. su godine analizirali relationship statuse na Facebooku da bi zaključili kako se broj prekida počinje dramatično povećavati u siječnju i nastavlja rasti u veljači. Ozbiljnija istraživanja ne postoje no navodno se ljudi ostavljaju prije Valentinova još od pamtivijeka. Jedino što je nedostajalo je ime. O ovom pitanju oglasili su se i psiholozi naglasivši (jasno) da Valentighting sigurno neće kao svog asa iz rukava iskoristiti netko tko je zbilja zagrijan već prvenstveno oni kojima novo druženje i nije baš posebno dobro sjelo. A ako dobijete košaricu od nekoga samo zato što mu se nije dalo kupiti vam ružu ili nije želio potrošiti 40 kuna za bombonijeru, budite sretni što ste se ovog "bajnog" primjerka riješili na vrijeme.

Leave a comment

više