Search

Vrli novi svijet: Kako je Supreme x Oreo keks postigao cijenu od 92 tisuće dolara?

Vrli novi svijet: Kako je Supreme x Oreo keks postigao cijenu od 92 tisuće dolara?

A Supreme x Champion jakna od milijun?

Tekst: D.M.


Image: Supreme

Od otvaranja malog skate shopa na manhattanskom SoHu u travnju 1994. do danas, lifestyle brend Supreme se transformirao u firmu vrijednu milijardu američkih dolara. Kako brend s tek 12 fizičkih lokacija uspijeva održati status jednog od najpoželjnijih imena u modi koje surađuje s umjetnicima, kućama visoke mode i rasprodaje asortiman koji se, osim odjeće, sastoji od cigli i željeznih poluga? Upravo je visoka razina ekskluzivnosti ključ njihovog uspjeha. Osim u "Dover Street Marketu" Rei Kawakubo, Supremeovi se proizvodi prodaju isključivo u njihovim trgovinama, a obožavatelji iz svih dijelova svijeta prevaljuju dug put da bi posjetili jednu od tek nekoliko lokacija u gradovima koje bira James Jebbia, osnivač i direktor najcool skate shopa na svijetu.

Supreme je svoj identitet krenuo graditi kao vrlo dobro očuvana tajna cool klinaca, a obujam njihove proizvodnje od tada povećao se iznimno malo u usporedbi s potražnjom danas. Supremeovi fanovi, baš poput Appleovih, kampiraju u redovima koji se pružaju i nekoliko ulica dok čekaju lansiranje nove kolekcije naočigled nasumičnih proizvoda obojenih briljantnim tonom Supreme crvene - i to nekoliko puta godišnje. Osim ogromne ljubavi prema brendu, razlog njihove ustrajnosti je višestruka korist.

Vrli novi svijet: Kako je Supreme x Oreo keks postigao cijenu od 92 tisuće dolara? (фото 1)

Zloglasno visoka cijena Supremeovih proizvoda zapravo je rezultat takozvanog sekundarnog tržišta, to jest, preprodaje. Iako su se do tada artikli skejterskog brenda već preprodavali za cifru duplu od one u trgovini, put do vrtoglavih porasta preprodajnih cijena čak do 4000 posto počeo je u ljeto 2006. Supreme je u suradnji sa sportskim brendom Nike lansirao model tenisica Supreme Blazer SB koje su stajale 150 dolara, a preprodavači s eBaya podigli su cijenu na 300 dolara. Sljedeće su godine tenisice zapele za oko reperu Kanyeu Westu. Nakon što se u njima prošetao na Grammyjevom after partyju, s 300 su skočile na 800 dolara i od tada gotovo svaki Supremeov artikl od trenutka kada napusti trgovinu postaje višestruko skuplji.

Kako je Supreme u međuvremenu prerastao odjeću i skejtersku opremu i postao svojevrsna subkultura i način života, njegovo sekundarno tržište postalo je iznimno skupa verzija digitalnog buvljaka na kojem se prodaju isključivo njihovi proizvodi, a štandovi su eBay i Instagram profili. Nedavna je suradnja s najpoznatijim keksom na svijetu, Oreom, dokazala kako će bilo što sa Supremeovim čuvenim logom doseći svemirski visoku cijenu. Paketić od tri Orea s početnom cijenom od osam dolara prodao se na eBayu za 92 000, a jakna iz kolekcije Supreme x Champion na stranici Stockx stoji čak milijun dolara!

Već dulje vrijeme, eBay je zlatni rudnik obožavateljskih artikala, ne samo Supremeovih. No, iako rijetko koji website parira eBayevoj sigurnosti, postoje dva problema: stranica je preplavljena lažnjacima i uzima deset posto od svake prodaje. Stoga su se preprodavači oslonili na Instagram. Jednostavna komunikacija putem vizuala i privatnih poruka omogućuje brz dogovor, no moment u kojemu cijena raste iz sekunde u sekundu teže je izvediv jer Instagramu nedostaje alat za aukcije da bi zauzeo eBayevo mjesto.

Vrli novi svijet: Kako je Supreme x Oreo keks postigao cijenu od 92 tisuće dolara? (фото 2)

Da bi neki proizvod postigao milijunsku cijenu potrebno je bilo stvoriti savršenu klimu za njezin rast. Glavni faktori koji su ga omogućili su način proizvodnje, brendiranje i industrija u kojoj se bend kreće. Naime, Supreme proizvodi ograničen broj svakog proizvoda i nikada ne ponavlja serije, što znači da će svaki predmet biti izrađen u tek nekoliko tisuća primjeraka, a neki u samo desetak. Drugi faktor su kupci - milenijalci koji pod pojmom moda podrazumijevaju mnogo više od same odjeće, a i mnogo više ulažu u nju jer ju smatraju kao jednim od glavnih načina komunikacije osobnih stavova. Treći je faktor trenutno ozračje u modnoj industriji. Iako Louis Vuittonov Virgil Abloh tvrdi da je ulična moda na putu do propadanja, njezini se odjeci još uvijek čuju daleko, čak i nakon što polako napušta modne piste.

Supreme je zauzeo ulogu manifesta današnjeg doba, zrcala društva u kojem pojedinac ludi za potpisom, želi autentično i komercijalno u jednom, traži svoju ladicu u beskonačno visokom ormaru etiketa i subkultura, posebice ako biti dijelom te subkultre znači biti cool i na ulici i u krugovima koji na ostatak svijeta gledaju s visoka. Supreme je ulaznica u svaki klub i otvara svaku od onih beskonačnih ladica ponuđenih identiteta, a njegova ekskluzivnost ga samo čini još toliko privlačnijim.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više