Traži

Zašto ljudi još uvijek kupuju lažne pratitelje na Instagramu?

Zašto ljudi još uvijek kupuju lažne pratitelje na Instagramu?

Ono kad novci mogu kupiti baš sve


Fotografija: screenshot,
PR

Koliko ste puta naletjeli na neki vrlo prosječan Instagram profil koji se ni po čemu ne izdvaja od ostalih i blago se šokirali kad ste shvatili da ima preko 30 tisuća pratitelja? Ja svaki dan....

Pitali ste se po čemu se baš taj izdvojio u moru sličnih i onda nakon nekoliko poteza skrolanja ustanovili da vjerojatno ima kupljene pratitelje. Da je Instagram mnogima promijenio, ali i udijelio život, nije ništa novo. Svi smo postali odlični fotografi, diplomirali smo na vrućim tanjurima zagrebačkih popularnih restorana, magistrirali na selfie portretima i postali Instagram likeable pejzaže sa Šri Lanke, Tajlanda ili popularnih europskih destinacija. Ako nije zabilježeno na Instagramu, nije se dogodilo, ako nisi tagirao sve frendice isto ne računa, pogotovo ako se nisi locirao i rekao svijetu da je Choco café "place to be" kada padne šećer. Kuc, kuc, ima li koga i ako da, gdje taj živi? 

Moderan i tehnološki napredan život sa sobom je donio i neka nova zanimanja. Kao što su prije deset godina svi htjeli biti vizažisti, modni stilisti ili tv voditelji, danas svi žele biti influenceri i ne žele raditi ništa osim zarađivanja na svojim društvenim kanalima. Blogerima koji već gotovo deset godina uspješno ili manje uspješno gaze po tom "nebu", Instagram je samo došao kao produžetak ruke i još jedna opcija za zaradu. Oni su svoj trud gradili malo dulje od "nekih novih klinaca" koji su pogodili kako se kaže u sridu, tako što su počeli objavljivati bujne stražnjice i selfie portrete s tonom šminke koju prati šuma od trepavica. Blogeri su u samom početku ponudili svoj stil odijevanja, a kasnije i svoj lifestyle. Nekad samo modne kombinacije nadopunili su njihovi životi i pratitelj je stekao kompletan uvid u njihov život koji su izložili te je priča time zaokružena.

Stara garda se nije previše opterećivala brojem pratitelja, a znam da su se krvavo potrudili da ih legalno zarade. Tako su ostali više ili manje vjerni sebi i onome što prezentiraju, i smatrali su baš kao i do sada da će biti poslovno angažirani zbog onog što jesu. Međutim, u mnogo slučajeva se pokazalo da su brojke klijentima itekako bitne pa su se počele kreirati liste "najutjecajnijih" osoba tzv. influencera na društvenim mrežama kako bi mogli lakše odlučiti u kojem smjeru s novim kanalom oglašavanja. Tu je borba postala prilično tijesna, no vrlo brzo se ustanovilo da netko nudi samo velike brojke, dok ostatak nudi cjelokupnu priču, identitet i zaista se poistovjećuje s brendom koji u tom trenutku reklamira. 

Plaćanje pratitelja na Instagramu je široko rasprostranjeno i ako ste aktivni korisnik sigurno ste dobili poziv ili upit za tako nešto barem deset putaArgument koji mnogi koriste kako bi opravdali kupovinu "lažnih" pratitelja jest taj da će velika brojka namamiti onu organsku. Logično, svi će se zainteresirati za sadržaj kad vide koja je brojka zainteresiranih u pitanju. Marketinška taktika za podizanje svijesti kod stvarnih ljudi od krvi i mesa. Povodljivi kakvi jesmo, brojke su nam jako važne, pogotovo u vremenu gdje se život mjeri u lajkovima i crvenim srcima. No, što kad stvari imaju kontraproduktivni efekt? Puno se špekulirao o milijunima lažnih pratitelja pop zvijezde Lady Gage ili još bolje Donalda Trumpa na društvenoj mreži Twitter, a kanal YouTube je 2012. godine napravio revoluciju korisnicama obrisavši lažne lajkove. 

Cijela stvar funkcionira tako da za 5 dolara možete kupiti tisuće lažnih pratitelja čiji su profili kreirani samo u tu svrhu. Oni nikada neće komentirati ili lajkati vaš sadržaj, a njihovo postojanje neće utjecati na vaše prave sljedbenike. Kupovina je linija manjeg otpora i što je vaša brojka veća to vaša kreativnost za privlačenjem korisnika može biti manja. Nekome je pala sjekira u med, ali njega ionako nije briga za njegove pratitelje. Ipak, složit ćete se, autentičnost je ključna. Ljudi vole "stvarne" ljude i žele znati tko se nalazi iza profila koji svakodnevno prate te je potrebno zaslužiti povjerenje pratitelja. Kupovina lažnjaka samo će sabotirati tu vjerodostojnost i na kraju krajeva nećete više ni znati tko je vaša ciljana skupina za reklamu nekog proizvoda. Vodit ćete bitku sami sa sobom i nećete znati tko su vaši istinski pratitelji. 

I tako su roboti malo po malo počeli obavljati posao za nas i to sve u svrhu razvoja "znanosti" na Instagramu. Možemo se nadati da će ih netko dogodine upregnuti za neka malo važnija pitanja, a do tada ćemo se pitati jesu li nečiji lažni pratitelji utjecali na cjelokupni svjetski poredak ili su to tek puka nagađanja nas malih ljudi koji imamo tek soma pratitelja kojima ispod majice kuca srce (smijeh). 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor