Search

Zašto najpoznatija hollywodska stilistica želi da žene prestanu koristiti uloške i tampone?

Zašto najpoznatija hollywodska stilistica želi da žene prestanu koristiti uloške i tampone?

Tekst: BURO.


“1931. godine, čovjek u bijeloj kuti je izmislio tampon. Od tog dana, znanstvenici su poslali čovjeka na mjesec, napravili automobile koji voze na struju i pljeskavice od biljaka. Tampon je iz nekog razloga ostao isti kao i te godine kada je osmišljen. Ista je stvar s higijenskim ulošcima. Nikakva inovacija u ovom pogledu nije napravljena. Zašto?

Ovim riječima počinje priča o liniji donjeg rublja koju je osmislila možda najpoznatija hollywoodska stilistica Karla Welch u suradnji s prijateljicom Sashom Markov. Linija se zove „period“ što na engleskom jeziku znači menstruacija. Između ostalog označava i konačan kraj nečega, stav da je bilo dosta. Igra značenja if there ever was one.

Da krenemo od početka: Karla i Sascha su odlučile da je kraj tradicionalnom hendlanju menstruacije. Namjerno sam upotrijebila ovu riječ jer i dan danas u društvu promatra kao neka nezgodna situacija koju trebamo hendlati. Da se razumijemo, u menstruaciji nema ničeg ugodnog. Ovo se ne odnosi samo na krvarenje, već često i na poludjele hormone, bolove i grčeve u trbuhu zbog kojih neke od nas moraju ići na injekcije, migrene, promjene raspoloženja i cijeli niz stanja koja nas uhvate prije i tijekom menstruacije. Menstruacija biološki predstavlja znak sposobnosti tijela da rodi dijete i produlji vrstu, a nikako sramotu i nešto što bismo trebali sakrivati.

Djevojčice se od malih nogu uče da sakrivaju menstruaciju, da se povlače, da ih bude sram ako im ulošci vire iz ruksaka. Često nećete ni čuti da netko ima menstruaciju nego se nekako među curama ustalila rečenica „dobila sam“..bez nastavka. Ne kažem da moramo izvjesiti neonski znak svaki mjesec kad dobijemo menstruaciju, ali bilo bi ljudski da se na nju gleda kao na nešto normalno, nešto zbog čega se ne moramo osjećati prljavo ili se stidjeti toga. Menstruacija treba biti tema o kojoj se otvoreno razgovara jer je prirodna stvar.

Vjerojatno je odnos društva prema menstruaciju pravi pokazatelj koliko su žene građani drugog reda. Osim što nije napravljen nikakav pomak po pitanju tampona i uložaka, nema napretka ni u terapiji bola i drugih stvari koje prate menstruaciju. Najveći napredak je što se na kutiju lijekova protiv bolova nalijepi naziv menstrual ili se, što je još gore, kutija oboja u neke “ženske“ boje, zbog pretpostavke da nas valjda manji boli ako gledamo u ružičaste tonove, a ne u plave kutije u kojima se nalaze ti isti paracetamoli, kofeini, kodeini, brufeni i sve ostalo.

Zašto najpoznatija hollywodska stilistica želi da žene prestanu koristiti uloške i tampone? (фото 1)

Ne znam trebam li posebno napominjati da su problemi erektilne disfunkcije i impotencije znanstvena polja na kojima se napreduje iz desetljeća u desetljeće i lepeza rješenja varira od tableta pa sve do mehanike. Ne mislim da ovo pitanje nije važno, samo bi bilo korektno da se i na menstrualne tegobe utroši jednako vremena, mozga i novca. To je sve.

Pretpostavljam da se već godinama slično osjeća i Karla Welch i upravo to je razlog zašto njena linija donjeg rublja nije samo neki proizvod s poznatim potpisom., Nije lansirala xy liniju tajica, ogrlica, sjajila, već se bacila na inovaciju.

Donje Rublje za menstruaciju nije novi koncept i Welch ga nije izmislila. Ipak, The Period Company donosi mnoge novitete i to koncipirane na način koji je svojstven ženama.

Zašto najpoznatija hollywodska stilistica želi da žene prestanu koristiti uloške i tampone? (фото 2)

Dakle, Karla Welch se odlučila za menstrualno donje rublje iz nekoliko razloga:

1. Zdravlje žena - tamponi nisu najsretnije rješenje ma koliko god bili udobni zato što vrše pritisak na vaginalni zid i otpadni dio sluznice zadržavaju unutar vagine umjesto da se isti izbaci.

2. Zdravlje Zemlje - otpad koji nastaje zbog tampona i uložaka (i svega u što ih pakiramo prije i poslije uporabe) je o.g.r.o.m.a.n. Nećemo ni pričati o vremenu koje je potrebno za njihovo razgrađivanje.

3. Novac - njeni proizvodi nisu skupi (klasične gaćice koštaju $12), a u državama SAD-a koje naplaćuju porez na luksuz na sve menstrualne proizvode (možete li vjerovati da taj porez postoji??) tvrtka Period će snositi troškove poreza, ne kupac.

Ideja za The Period Company nastala je prije gotovo četiri godine kada je Karlina kći dobila prvu menstruaciju, a Karla je tad shvatila da na tržištu ne postoji proizvod koji zadovoljava standarde. Željela je kreirati donje rublje koje je udobno i koje će žene nositi bez problema, kao bijelu pamučnu majicu. Na ovo dodajte reklame iz sedamdesetih na kojima djevojka nosi majicu s natpisom „Draga Majko Prirodi, crkni“ i pretpostavljam da se u njoj probudio dobri stari ženski inat (u meni svakako jest).

Donje rublje je napravljeno od super upijajućih materijala tako da jedan par može trajati cijeli dan, a novi odijevate za večer. Nakon testiranja za vrijeme pandemije Karla i Sacha su dobile potvrdu da su gaćice otporne na curenje i da su sigurne za korištenje. Linija ima nekoliko modela, uključujući i varijaciju na temu bokserica za osobe koje su u procesu promjene spola, a veličine idu sve do XXXL.

The Period Company je ujedno prva tvrtka menstrualnih proizvoda ikada koja je na svojoj reklami pokazala krv.

Hoćemo li sad napokon otvoreno pričati o ovoj temi? Bez srama molim.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više